Levi’s plánuje spoluprácu s modelkami generovanými umelou inteligenciou. Jej cieľom je zvýšenie inkluzivity módneho priemyslu

Umelá inteligencia patrí v súčasnosti k jednej z najhorúcejších tém. Môže ľuďom uľahčiť život v rôznych pracovných sférach, avšak pre jej efektívne pôsobenie môže prísť o prácu až niekoľko miliónov ľudí. Ako uvádza portál Živé, o prácu môže prísť približne až 300 miliónov ľudí. Poukazuje na to správa jednej z najväčších bánk na svete –… Prečítať celé

Rodáčka z Kysúc, ktorá žije v Trnave. Písanie je jej blízke od strednej školy, pričom už tretí rok študuje na fakulte masmediálnej komunikácie. Od októbra 2021 pôsobí ako stážistka v denníku SME. Okrem toho pôsobila ako redaktorka v Startitupe, aktuálne píše pre UnitedLife. Vo voľnom čase nepohrdne ani poéziou.

Umelá inteligencia patrí v súčasnosti k jednej z najhorúcejších tém. Môže ľuďom uľahčiť život v rôznych pracovných sférach, avšak pre jej efektívne pôsobenie môže prísť o prácu až niekoľko miliónov ľudí.

Ako uvádza portál Živé, o prácu môže prísť približne až 300 miliónov ľudí. Poukazuje na to správa jednej z najväčších bánk na svete – Goldman Sachs. Vznikla preskúmaním niekoľkých platforiem AI, pričom výnimkou nebol ani ChatGPT.

Štúdia prináša znepokojujúce výsledky najmä pre Ameriku a Európu. Približne štvrtinu pracovných miest, ktoré ľudia zastávajú na daných svetadieloch, by mohla prevziať umelá inteligencia. Zo záverov ďalej vyplýva, že takmer dve tretiny pracovných miest budú do určitej miery automatizované. Z dlhodobého hľadiska sa ale predpokladá, že používanie umelej inteligencie by mohlo zvýšiť globálny hrubý domáci produkt o približne sedem percent.

Vážne ovplyvnenie mnohých odvetví

Okrem uvedených predpovedí štúdia uvádza, že umelá inteligencia vážne ovplyvní mnohé odvetvia. Pomocou AI bude možné vykonávať približne 44 % činností v administratíve a 46 % činností v právnických profesiách. V iných odvetviach môže byť jej vplyv menší, pričom pozitívnym príkladom sú napríklad stavebné činnosti. V danom prípade podlieha automatizácii len šesť percent.

Výrazný vplyv bude mať aj na prácu v médiách, pričom jej hlavnou úlohou bude zhromažďovanie a prezentovanie informácií. Podobné zmeny sa mohli zaznamenali už v minulosti, napríklad po zavedení GPS. V tom čase hodnota vodiča na trhu práce prudko klesla, pričom výnimkou nebolo ani platové ohodnotenie.

V dôsledku umelej inteligencie môže prísť o prácu niekoľko miliónov ľudí. Zdroj: pexels.com

Novým fenoménom nie je ani automatizácia povolaní. Štatistiky poukazujú, že v súčasnosti približne 60 % pracovníkov zastáva pozície, ktoré v roku 1940 neexistovali. Ďalším znepokojujúcim zistením je, že v priebehu posledných 40 rokov technologické zavádzanie zmenilo trh práce oveľa rýchlejšie, než je schopný reagovať vytváraním nových pracovných miest.

Výnimku netvorí ani módny priemysel

Znižovaniu počtu pracovných miest sa pravdepodobne nevyhne ani módny priemysel. Módny gigant ikonických džínsov Levi’s plánuje spoluprácu s modelkami generovanými umelou inteligenciou, informuje portál Czechcrunch. Danú spoluprácu realizuje s pomocou digitálneho módneho štúdia Lalaland.ai.

Dané štúdio funguje od roku 2019, pričom jeho cieľom je zvýšenie miery inkluzivity v módnom priemysle. Zároveň svoje digitálne renderované modely ponúka za mesačné poplatky. Počiatky spolupráce so spoločnosťou Levi Strauss by mali začať počas druhej polovice tohto roku. Na základe toho by si mali zákazníci jednoduchšie vybrať oblečenie.

K príslušnej spolupráci sa vyjadrila aj globálna šéfka digitálnej technologickej stratégie Levi Strauss, Amy Gershkoff Bolessová. Tvrdí, že módu a technológiu vnímajú aj ako umenie a aj ako vedu, pričom sú nadšení z partnerstva s Lalaland.ai. Podľa jej slov ide o firmu s kvalitnou technológiou, ktorá môže spoločnosti pomôcť docieliť rôznorodejšie a viac inkluzívnejšie skúsenosti pre zákazníkov.

Ani módny priemysel sa s veľkou pravdepodobnosťou nevyhne vplyvom umelej inteligencie. Zdroj: Lalaland.ai

To, či ide naozaj o správnu cestu, ako zvýšiť inkulizivitu v móde, je diskutabilné. Ako uvádza portál Hashtag, jednou z úloh módneho priemyslu by mala byť aj reprezentácia ľudskej rôznorodosti, či už v podobe rasy alebo postavy. Avšak na to, aby sa zvýšila diverzita modeliek, nepotrebuje umelú inteligenciu. Spoločnosť môže napríklad najať modelky, ktoré prezentujú spomínanú rôznorodosť.

Spolupráca prihliadajúca na ekológiu

Ako dodáva Czechcrunch, Levi’s ďalej tvrdí, že využitie vygenerovaných modelov ide ruka v ruke s udržateľnosťou. Avšak to, v akom zmysle, je diskutabilné, nakoľko spoločnosť dané tvrdenie ďalej nerozvíja. Preto je otázne, či ide napríklad o minimalizáciu emisií z dopravy skutočných modelov alebo inak spotrebovaných emisií počas fotenia. Jednou zo zaujímavosti je aj to, že Levi’s nie je jednou zo značiek, ktorá spadá do ekologicky problematického trendu rýchlej módy. Aj preto príslušné tvrdenie sa môže prezentovať iba ako výsledok nedostatočnej transparentnosti.

Okrem toho pôjde s veľkou pravdepodobnosťou aj o zníženie nákladov. Na základe toho server Engadged poukazuje na minuloročný plán danej spoločnosti. V pláne uvádza, že v priebehu 12 až 19 mesiacoch má v pláne zrušiť približne 800 pracovných miest. Počas roku 2020 značka prepustila 700 ľudí z kancelárskych pozícií. Za dôvod uviedla následky covidovej pandémie.

Módny gigant Levi Strauss plánuje spoluprácu s modelkami vygenerovanými umelou inteligenciou. Zdroj: pexels.com

Využitie moderných technológií pre zlepšenie skúsenosti pri nakupovaní však nepatrí medzi novinky. Už v minulosti mnoho výrobcov experimentovalo s virtuálnou realitou či dokonca umelou inteligenciou.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Príbehy slávnych

From Zero to Hero – ako sa z ľudí na dne stali superboháči

  • Cesta k úspechu býva neraz tŕnistá. Presvedčili sa o tom aj mnohé slávne osobnosti, ktorých meno dnes pozná značná časť svetovej populácie.
  • Ako sa Ralph Lauren stal svetovou módnou ikonou? Je kľúčom k úspechu tvrdá práca, dobrý nápad a jasný cieľ, alebo ide len o dielo náhody? V skutočnosti je to kombinácia všetkých týchto faktorov.