Veda a technika

Levi’s plánuje spoluprácu s modelkami generovanými umelou inteligenciou. Jej cieľom je zvýšenie inkluzivity módneho priemyslu

  • 30 marca, 2023
  • 5 min read
Levi’s plánuje spoluprácu s modelkami generovanými umelou inteligenciou. Jej cieľom je zvýšenie inkluzivity módneho priemyslu

Umelá inteligencia patrí v súčasnosti k jednej z najhorúcejších tém. Môže ľuďom uľahčiť život v rôznych pracovných sférach, avšak pre jej efektívne pôsobenie môže prísť o prácu až niekoľko miliónov ľudí.

Ako uvádza portál Živé, o prácu môže prísť približne až 300 miliónov ľudí. Poukazuje na to správa jednej z najväčších bánk na svete – Goldman Sachs. Vznikla preskúmaním niekoľkých platforiem AI, pričom výnimkou nebol ani ChatGPT.

Štúdia prináša znepokojujúce výsledky najmä pre Ameriku a Európu. Približne štvrtinu pracovných miest, ktoré ľudia zastávajú na daných svetadieloch, by mohla prevziať umelá inteligencia. Zo záverov ďalej vyplýva, že takmer dve tretiny pracovných miest budú do určitej miery automatizované. Z dlhodobého hľadiska sa ale predpokladá, že používanie umelej inteligencie by mohlo zvýšiť globálny hrubý domáci produkt o približne sedem percent.

Vážne ovplyvnenie mnohých odvetví

Okrem uvedených predpovedí štúdia uvádza, že umelá inteligencia vážne ovplyvní mnohé odvetvia. Pomocou AI bude možné vykonávať približne 44 % činností v administratíve a 46 % činností v právnických profesiách. V iných odvetviach môže byť jej vplyv menší, pričom pozitívnym príkladom sú napríklad stavebné činnosti. V danom prípade podlieha automatizácii len šesť percent.

INZERCIA

Výrazný vplyv bude mať aj na prácu v médiách, pričom jej hlavnou úlohou bude zhromažďovanie a prezentovanie informácií. Podobné zmeny sa mohli zaznamenali už v minulosti, napríklad po zavedení GPS. V tom čase hodnota vodiča na trhu práce prudko klesla, pričom výnimkou nebolo ani platové ohodnotenie.

V dôsledku umelej inteligencie môže prísť o prácu niekoľko miliónov ľudí. Zdroj: pexels.com

Novým fenoménom nie je ani automatizácia povolaní. Štatistiky poukazujú, že v súčasnosti približne 60 % pracovníkov zastáva pozície, ktoré v roku 1940 neexistovali. Ďalším znepokojujúcim zistením je, že v priebehu posledných 40 rokov technologické zavádzanie zmenilo trh práce oveľa rýchlejšie, než je schopný reagovať vytváraním nových pracovných miest.

INZERCIA

Výnimku netvorí ani módny priemysel

Znižovaniu počtu pracovných miest sa pravdepodobne nevyhne ani módny priemysel. Módny gigant ikonických džínsov Levi’s plánuje spoluprácu s modelkami generovanými umelou inteligenciou, informuje portál Czechcrunch. Danú spoluprácu realizuje s pomocou digitálneho módneho štúdia Lalaland.ai.

Dané štúdio funguje od roku 2019, pričom jeho cieľom je zvýšenie miery inkluzivity v módnom priemysle. Zároveň svoje digitálne renderované modely ponúka za mesačné poplatky. Počiatky spolupráce so spoločnosťou Levi Strauss by mali začať počas druhej polovice tohto roku. Na základe toho by si mali zákazníci jednoduchšie vybrať oblečenie.

Inzercia

K príslušnej spolupráci sa vyjadrila aj globálna šéfka digitálnej technologickej stratégie Levi Strauss, Amy Gershkoff Bolessová. Tvrdí, že módu a technológiu vnímajú aj ako umenie a aj ako vedu, pričom sú nadšení z partnerstva s Lalaland.ai. Podľa jej slov ide o firmu s kvalitnou technológiou, ktorá môže spoločnosti pomôcť docieliť rôznorodejšie a viac inkluzívnejšie skúsenosti pre zákazníkov.

Ani módny priemysel sa s veľkou pravdepodobnosťou nevyhne vplyvom umelej inteligencie. Zdroj: Lalaland.ai

To, či ide naozaj o správnu cestu, ako zvýšiť inkulizivitu v móde, je diskutabilné. Ako uvádza portál Hashtag, jednou z úloh módneho priemyslu by mala byť aj reprezentácia ľudskej rôznorodosti, či už v podobe rasy alebo postavy. Avšak na to, aby sa zvýšila diverzita modeliek, nepotrebuje umelú inteligenciu. Spoločnosť môže napríklad najať modelky, ktoré prezentujú spomínanú rôznorodosť.

Spolupráca prihliadajúca na ekológiu

Ako dodáva Czechcrunch, Levi’s ďalej tvrdí, že využitie vygenerovaných modelov ide ruka v ruke s udržateľnosťou. Avšak to, v akom zmysle, je diskutabilné, nakoľko spoločnosť dané tvrdenie ďalej nerozvíja. Preto je otázne, či ide napríklad o minimalizáciu emisií z dopravy skutočných modelov alebo inak spotrebovaných emisií počas fotenia. Jednou zo zaujímavosti je aj to, že Levi’s nie je jednou zo značiek, ktorá spadá do ekologicky problematického trendu rýchlej módy. Aj preto príslušné tvrdenie sa môže prezentovať iba ako výsledok nedostatočnej transparentnosti.

Okrem toho pôjde s veľkou pravdepodobnosťou aj o zníženie nákladov. Na základe toho server Engadged poukazuje na minuloročný plán danej spoločnosti. V pláne uvádza, že v priebehu 12 až 19 mesiacoch má v pláne zrušiť približne 800 pracovných miest. Počas roku 2020 značka prepustila 700 ľudí z kancelárskych pozícií. Za dôvod uviedla následky covidovej pandémie.

Módny gigant Levi Strauss plánuje spoluprácu s modelkami vygenerovanými umelou inteligenciou. Zdroj: pexels.com

Využitie moderných technológií pre zlepšenie skúsenosti pri nakupovaní však nepatrí medzi novinky. Už v minulosti mnoho výrobcov experimentovalo s virtuálnou realitou či dokonca umelou inteligenciou.

About Author

Lenka Šamajová

Rodáčka z Kysúc, ktorá žije v Trnave. Písanie je jej blízke od strednej školy, pričom už tretí rok študuje na fakulte masmediálnej komunikácie. Od októbra 2021 pôsobí ako stážistka v denníku SME. Okrem toho pôsobila ako redaktorka v Startitupe, aktuálne píše pre UnitedLife. Vo voľnom čase nepohrdne ani poéziou.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings