KIA Optima dosahuje mimoriadnych kvalít

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.   Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné, […]

Autor
Dátum zverejnenia 11. augusta 2017
Obsahuje nasledovné témy , , , , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.

 

Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné, že o tých vyšších ani nemôžeme pochybovať. Samozrejme, každá automobilka ponúka niečo navyše, čosi, čo jej model robí jedinečným a lepším ako konkurenciu. Jednou z výhod modelu Optima je cena, ktorá je stále relatívne nízka a umožňuje, aby si pocit z vlastníctva prémiového stroja užívali aj ľudia, ktorí nemajú záujem investovať do auta celoživotné úspory alebo minúť celú výplatu na lízing. Na Slovensku sa predáva za cenu od necelých 23-tisíc eur, k dispozícii je v úrovniach výbavy Silver, Gold, Platinum a GT-Line.

 

kia optima (1)

Ostrý dizajn prednej masky a celej karosérie nadväzuje na ostatné modely značky, vyniká však väčším sebavedomím a zdanlivou silou. Automobil sa chce ukázať všade ukázať ako alfa samec, každá linka bola posledne redizajnovaná tak, aby bola ešte dôraznejšia. Najmä predné svetlomety získali vďaka zakrivenej spodnej linke o niečo viac estetiky a vizuálnej dynamiky.

 

kia optima (6)

Interiér predstavuje to najlepšie, čo vie značka KIA ponúknuť. Všadeprítomné plasty nie sú nevýhodou, pretože sú mäkké, príjemné na dotyk, pôsobia dojmom vysokej odolnosti a trvácnosti. Ergonómia interiéru je dotiahnutá do dokonalosti, kokpit vodiča doslova obklopuje, každý ovládač je umiestnený rozumne a hoci sa na prvý pohľad zdá byť tých tlačidiel na volante priveľa, každé z nich má svoj účel a opodstatnenie. Držiac robustnú páku automatickej prevodovky, sediac v precízne čalúnenom sedadle s výrazným bočným vedením a s ideálne veľkým volantom v ruke máte dojem, že sedíte v nemeckej alebo britskej limuzíne. Akurát, že táto kórejská nepôsobí tak sterilne a neosobne.

 

kia optima (4)

kia optima (5)

Dĺžka vozila je takmer päť metrov (4855 mm) a so šírkou 1860 mm dáva tušiť o komfortne nastavenom podvozku. Optima má ambície správať sa na vozovke dynamiky a športovo, avšak tisíce litrov vzduchu, ktoré sa vojdú do interiéru, výrazne dynamickej jazde úplne nepraje. Optima je najmä o vyššie spomínanom komforte, ktorý dosahuje mimoriadnych kvalít. Samozrejme, pri výbave GT-Line s dramatickejším zovňajškom sa počíta s tým, že vodič bude častejšie tlačiť akceleračný pedál k podlahe a dôraznejšie kopať do bŕzd, čomu sa automobil vie prispôsobiť.

 

Optima sa dodáva iba s motormi 1.7 CRDi a 2.0 CVVL, každý z nich je možné kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou automatikou DCT. Výkon 1,7-litrového  motora je maximálne 141 konských síl, v silnejšom variante s dvojlitrovým motorom je to skvelých 163 koní. To je veľmi slušný údaj pre auto, ktorého cieľovou skupinou sú manažéri úspešných firiem a hlavy rodín. Okrem toho sa Optima ponúka aj ako P-HEV plug-in hybrid, o ktorý je na Slovensku tiež pomerne dobrý záujem.

 

Okrem verzie sedan sa dá KIA Optima získať aj vo verzii, ktorá zväčšuje základný batožinový priestor z 510 na 552 litrov, resp. až 1686 l po sklopení zadných sedadiel.

 

kia optima (3)

 

Adventný koncert 2019

Investigatíva od Tamba Bay Times

Floridský Clearwater sa mení na prvé scientologické mesto na svete

Podľa magazínu Time scientologická cirkev postupne zaberá celé mesto v USA, nakúpila pozemky za milióny dolárov.

18. novembra 2019

VEDA A TECHNOLÓGIE

Je tento svet skutočný? Možno žijeme v simulácii, špekulujú vedci (video s titulkami)

Ak žijeme v simulácii riadenej akousi mimozemskou civilizáciou, ako to dokázať? A dá sa to vôbec? Touto otázkou sa zaoberalo už niekoľko vedcov a prišli s niekoľkými zaujímavými hypotézami, ktoré elegantným spôsobom zhrnul TED-Ed.

18. novembra 2019

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

18. novembra 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019