Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

KIA Optima dosahuje mimoriadnych kvalít

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.   Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné,… View Article

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.

 

Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné, že o tých vyšších ani nemôžeme pochybovať. Samozrejme, každá automobilka ponúka niečo navyše, čosi, čo jej model robí jedinečným a lepším ako konkurenciu. Jednou z výhod modelu Optima je cena, ktorá je stále relatívne nízka a umožňuje, aby si pocit z vlastníctva prémiového stroja užívali aj ľudia, ktorí nemajú záujem investovať do auta celoživotné úspory alebo minúť celú výplatu na lízing. Na Slovensku sa predáva za cenu od necelých 23-tisíc eur, k dispozícii je v úrovniach výbavy Silver, Gold, Platinum a GT-Line.

 

kia optima (1)

Ostrý dizajn prednej masky a celej karosérie nadväzuje na ostatné modely značky, vyniká však väčším sebavedomím a zdanlivou silou. Automobil sa chce ukázať všade ukázať ako alfa samec, každá linka bola posledne redizajnovaná tak, aby bola ešte dôraznejšia. Najmä predné svetlomety získali vďaka zakrivenej spodnej linke o niečo viac estetiky a vizuálnej dynamiky.

 

AVIS Maxirent

kia optima (6)

Interiér predstavuje to najlepšie, čo vie značka KIA ponúknuť. Všadeprítomné plasty nie sú nevýhodou, pretože sú mäkké, príjemné na dotyk, pôsobia dojmom vysokej odolnosti a trvácnosti. Ergonómia interiéru je dotiahnutá do dokonalosti, kokpit vodiča doslova obklopuje, každý ovládač je umiestnený rozumne a hoci sa na prvý pohľad zdá byť tých tlačidiel na volante priveľa, každé z nich má svoj účel a opodstatnenie. Držiac robustnú páku automatickej prevodovky, sediac v precízne čalúnenom sedadle s výrazným bočným vedením a s ideálne veľkým volantom v ruke máte dojem, že sedíte v nemeckej alebo britskej limuzíne. Akurát, že táto kórejská nepôsobí tak sterilne a neosobne.

 

kia optima (4)

kia optima (5)

Dĺžka vozila je takmer päť metrov (4855 mm) a so šírkou 1860 mm dáva tušiť o komfortne nastavenom podvozku. Optima má ambície správať sa na vozovke dynamiky a športovo, avšak tisíce litrov vzduchu, ktoré sa vojdú do interiéru, výrazne dynamickej jazde úplne nepraje. Optima je najmä o vyššie spomínanom komforte, ktorý dosahuje mimoriadnych kvalít. Samozrejme, pri výbave GT-Line s dramatickejším zovňajškom sa počíta s tým, že vodič bude častejšie tlačiť akceleračný pedál k podlahe a dôraznejšie kopať do bŕzd, čomu sa automobil vie prispôsobiť.

 

Optima sa dodáva iba s motormi 1.7 CRDi a 2.0 CVVL, každý z nich je možné kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou automatikou DCT. Výkon 1,7-litrového  motora je maximálne 141 konských síl, v silnejšom variante s dvojlitrovým motorom je to skvelých 163 koní. To je veľmi slušný údaj pre auto, ktorého cieľovou skupinou sú manažéri úspešných firiem a hlavy rodín. Okrem toho sa Optima ponúka aj ako P-HEV plug-in hybrid, o ktorý je na Slovensku tiež pomerne dobrý záujem.

 

Okrem verzie sedan sa dá KIA Optima získať aj vo verzii, ktorá zväčšuje základný batožinový priestor z 510 na 552 litrov, resp. až 1686 l po sklopení zadných sedadiel.

 

kia optima (3)