fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

K-pop, K-cinema, K-beauty,K- fashion,K-art

Čítanie na 4 min.

K-boom: nezastaviteľný trend, ktorý zasiahol celý svet

Najprv prišiel K-cinema, potom K-pop a K-beauty. Teraz mladé juhokórejské hviezdy dobývajú svet umenia s K-artom.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 30. decembra 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. 4

K-boom

K-boom zasiahol celý svet (Ilustračná foto: Yang Miao)

Kórejský boom označuje celosvetovú popularitu juhokórejskej kultúrnej ekonomiky, ktorá exportuje zábavu, hudbu , televízne drámy, filmy a kozmetiku.

K-boom

Južná Kórea je jedinou krajinou, ktorá si dala za cieľ stať sa popredným svetovým vývozcom populárnej kultúry. Je to spôsob, akým Kórea rozvíja svoju silu. Ide o nehmotnú moc, ktorú získava krajina prostredníctvom svojho imidžu. Kórejské značky sa postupne dostávajú do popredia. Značky ako Hyundai a Kia vytvárajú revolúciu v automobilovom priemysle. Hyundai, ktorý bol kedysi zdrojom posmeškov kvôli svojej slabej kvalite, je teraz označovaný za jeden z najkvalitnejších automobilov na trhu a priamo konkuruje japonským gigantom. AmorePacific je najväčšia juhokórejská kozmetická spoločnosť, ktorá sa v zozname 10 najlepších svetových kozmetických spoločností časopisu Women Wear’s Daily umiestnila na 7. mieste.

K-cinema

Juhokórejská kinematografia začala vznikať po roku 1945 a pokračuje až do súčasnosti. Medzi najpopulárnejšie juhokórejské filmy patrí: Pieta (2012), Admirál (2014), Extrémna práca (2019), Parazit (2019). Za úspechom K-cinema stoja hlavne financie a prekvitajúca kultúra. Kórejská kultúra je taktiež univerzálnejšia ako japonská a podobá sa viac tej západnej. Faktom však zostáva, že keď bola Kórea chudobnou krajinou, nikto ich filmy nepozeral.

INZERCIA

Pri kórejskej filmovej tvorbe sa môžete stretnúť s pojmom Hallyuwood. Toto zložené slovo sa skladá zo slova Hallyu (kórejská vlna) s wood od Hollywoodu. Je to neformálny termín, ktorý sa bežne používa na označenie kórejskojazyčného zábavného a filmového priemyslu.

K-pop

Nazývajú to Hallyu (Kórejská vlna). A srdcom Hallyu je stále rastúca popularita K-popu (kórejskej popovej hudby). K-pop sa stal skutočne globálnym fenoménom vďaka charakteristickej zmesi návykových melódií, uhladenej choreografie a atraktívnych juhokórejských interpretov, ktorí sa roky učia synchronizovane spievať a tancovať.

Top K-pop skupiny:

Inzercia
  • BTS (방탄소년단)
  • iKon (아이콘)
  • Seventeen (세븐틴)
  • Got7 (갓세븐)
  • Twice (트와이스)
  • Blackpink (블랙핑크)
  • Red Velvet (레드벨벳)
  • Super Junior (슈퍼주니어)

K-beauty

K-Beauty je skratka pre kórejskú krásu a kozmetiku. Zahŕňa jednoduché kroky starostlivosti o pleť, ktoré majú pomôcť dosiahnuť mladistvý vzhľad pleti. V K-beauty sa dbá hlavne na starostlivosť o pleť a hydratačnú kozmetiku. K-beautyroutine zvyčajne zahŕňa balzam alebo olejový čistiaci prípravok (1), čistiacu penu (2), exfoliačný prípravok (3), tonikum (4), esenciu (5), sérum (6), pleťovú masku (7), očný krém (8), hydratačný krém (9) a nakoniec hustejší nočný krém alebo masku na spanie (10).

https://twitter.com/blackpinkbabo/status/1432597498514661376

K-art

Počas japonskej invázie v 80. rokoch 19. storočia utrpelo kórejské umenie obrovskú ranu. Inštitúty umeleckého vzdelávania boli zatvorené. Slávne diela boli zničené alebo ukradnuté. Japonské témy a štýly nahradili tradičné kórejské umenie. Od znovuzískania slobody od Japonska v roku 1945 sa moderné kórejské umenie začalo vymaňovať z bývalého vnucovania japonských štýlov a pomohlo kórejským umelcom získať späť svoju identitu a jedinečné formy kultúrneho vyjadrenia.

Novodobé kórejské umenie reflektuje hlavne stav v krajine a duševný stav jej obyvateľov. K-art diela väčšinou prezentujú rôzne aspekty súčasného stavu v Kórey tým, že ukazujú kúsky každodenného života. Okrem tradičného umenia Južnej Kórei sa do popredia dostávajú hudobníci K-popu.

Na londýnskom veľtrhu umenia sa predstavili aj traja umelci, ktorí sú známi hlavne vďaka svojej hudobnej tvorbe. Všetci traja interpreti si vybudovali úspešnú kariéru v rozvíjajúcom sa juhokórejskom hudobnom priemysle. Teraz sa pokúšajú preniknúť na ešte náročnejší trh: do elitného sveta súčasného umenia. Fanúšikovia K-popu s najväčšou pravdepodobnosťou určite spoznajú aspoň jedného z nich: Henryho Lau. Lau je čínsko-kanadský spevák, ktorý sa preslávil v chlapčenskej skupine Super Junior.

Aj keď u fanúšikov sa tešili umelecké diela veľkému záujmu, hudobníkom K-popu záleží hlavne na uznaní od kritikov. Svojou tvorbou chcú preniesť svoje emócie na plátno a takisto sa vysporiadať s dopadom Covid-19 na ich duševné zdravie.

 

 

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. 4

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu