Lifestyle Ľudia Na zamyslenie

Instagram sa stáva novou formou podnikania

  • 29 apríla, 2021
  • 6 min read
Instagram sa stáva novou formou podnikania

Ráno vstať bez zvonenia budíka a nikam sa neponáhľať. Jedinou úlohou majiteľov známych profilov je, aby počas dňa pridali zopár pekných fotiek na Instagram. Teda, to si aspoň myslíme my, osoby, ktoré sledujeme sociálne siete a ľudí na nich.

Instagram ľudí inšpiruje a motivuje

Viesť úspešný verejný profil je niečo podobné, ako byť majiteľom podniku. Je nevyhnutné, aby človek neustále prinášal niečo nové a dbal nato, aby profil sledovateľov bavil. Ak sa ľuďom prestane páčiť obsah, ktorý influencer zdieľa, jednoducho ho môžu jedným kliknutím prestať sledovať.

Rovnako býva problémom, ak človek na svojom účte mierne pozmení kontext, ktorý zdieľa. Ak sa daný obsah ľuďom nebude páčiť, influencer môže o sledovateľov ľahko prísť.

„Mať známy verejný profil a veľa sledovateľov, to so sebou nesie veľkú vlnu zodpovednosti. Tí ľudia ma začali sledovať kvôli tomu, že sa im páči, čo zdieľam. Prostredníctvom fotografií im musím zlepšiť náladu, taktiež ich takto motivujem a inšpirujem,“ hovorí známa influencerka.

Sociálne siete ľudí inšpirujú a do istej miery môžu ovplyvňovať ich životy. Preto je dôležité, aby si človek starostlivo vyberal, o čo sa s ľuďmi na Instagrame podelí a čo si radšej ponechá v tajnosti. Influencerka dodáva, že je niekedy ťažké, zachovať si súkromie, ak človek verejne vystupuje.

Aký koncept prinášať na Instagram? Najlepšie niečo, čo bude vedieť ľudí zaujať. Fotografia: pixabay.com

Nepríjemné komentáre sú súčasťou tejto práce

Ísť s kožou na trh a verejne sa prezentovať, to nemusí byť vždy jednoduché. Dennodenne sa stretávať s chválou a inšpirovať ľudí, je fajn. Čo ak nás ale sledovatelia zavalia vlnou kritiky, ktorá vie byť niekedy naozaj krutá?

Ľudia sú rôzni. Nie všetci sledujú profily na sociánych sieťach kvôli tomu, že sa im páči to, čo sa na nich zdieľa. Nájde sa veľa takých, ktorí prostredníctvom internetu šíria poriadne nepríjemné komentáre a kritiku.

„Keď sa pod mojimi príspevkami objavili prvé komentáre, ktoré boli plné vulgarizmov, priznám sa, že mi nebolo všetko jedno. Časom som sa však naučila, že si nemôžem všetko pripúšťať k telu. Na internete dokáže napísať ktokoľvek čokoľvek. Títo ľudia si možno ani neuvedomujú, ako ich slová dokážu ublížiť,“ dodáva majiteľka úspešného profilu.

Inzercia

Negatívne komentáre rovno vymazáva. Rovnako sa to týka nepríjemných správ, ktoré sa niekedy objavia v jej e-mailovej schránke. Ako sama hovorí, voči deštruktívnej kritike sa človek po čase stane odolný a prestane sa ňou zaoberať.

Ak chceme na sociálnych sieťach vystupovať v pozitívnom svetle, je dôležité prijímať objektívnu kritiku. Každá dobrá rada od sledovateľa alebo skúsenejšieho influencera vie človeka posunúť vpred.

„Samozrejme, ak mi niekto zanechá komentár obsahujúci konštruktívnu kritiku, som zaň veľmi vďačná. Jedine tak sa vo svojej práci dokážem zlepšovať,“ dopĺňa.

Ako sa stať úspešným na sociálnej sieti Instagram?

Instagram je v súčasnosti zahrnutý úspešnými profilmi, ktoré ľudia sledujú a inšpirujú sa nimi. O to ťažšie je prísť s niečím novým, čo by ešte ľudí vedelo zaujať.

Ak chce človek preraziť na sociálnej sieti, je dôležité, aby prišiel s niečím vlastným. Je potrebné prezentovať na Instagrame seba a svoju autentickosť. Jedine ak vieme, čo chceme, dokážeme byť úspešnými. A pokiaľ to robíme dobre, sledovatelia prídu samí.

So zvyšujúcim sa počtom sledovateľov prídu aj prvé spolupráce, vďaka čomu sa dá na sociálnej sieti slušne zarobiť. Dôležité je nájsť správny balans medzi tým, čo reklamujeme a príspevkami, ktoré chceme zdieľať bez toho, aby nám zato niekto platil.

Veľa influencerov, ktorí na sociálnej sieti prerazia, začnú spolupracovať s firmami a propagovať ich výrobky. V mnohých prípadoch tomu prepadnú tak, že sa z ich profilu stane reklamný banner. Ľudí po čase prestane baviť sledovať len propagáciu produktov a tak profily prestávajú sledovať.

„Vždy si musíme vyberať, s kým chceme spolupracovať a akú ponuky radšej odmietneme. Rozhodne neodporúčam začínajúcim influencerom, aby propagovali produkty, ktoré nesúvisia s ich profilom a s tým, čím sa na sociálnej sieti snažia inšpirovať,“ radí influencerka.

Ak sa na profile, ktorý sa venuje kráse a kozmetike objaví reklama na nátierku na chleba, asi to veľa ľudí nezaujme. V lepšom prípade to človek odignoruje, v horšom zanechá kritický komentár a prestane danú osobu sledovať.

Instagramom sa môžete živiť kdekoľvek a kedykoľvek. To je jedna z výhod tejto práce. Fotografia: pixabay.com

Instagram je novodobá forma podnikania

Pojem influencerstvo je novodobou formou podnikania, rovnako ako sa z influencera postupne stáva bežná profesia.

Dobrý influencer musí byť kreatívny človek, ktorý vie na verejnosti zaujať. Zároveň musí takáto osoba neustále prinášať niečo novéinšpirovať ostatných ľudí.

Človek by mal taktiež vedieť vystupovať v spoločnosti a mal by sa jednoducho vyrovnávať s kritikou, keďže ľudia na sociálnych sieťach vedia byť niekedy krutí. Táto profesia sa pre niekoho javí ako práca snov, no rozhodne ju nedokáže robiť každý. Úskalí, ktoré so sebou prináša, totiž nie je málo.

Titulná fotografia: pixabay.com

About Author

Aneta Černáková

Predchádzajúci príspevok

Vyčkávanie na korisť
Nasledujúci príspevok

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings