IKEA po desaťročiach mení logo: žltej a modrej je definitívne koniec

Inovácie si niekedy vyžadujú obete. Tentokrát v podobe typickej farebnej schémy.

INZERCIA: Peugeot Limitovaná edícia PREMIUM

Značku IKEA pozná snáď každý na severzápadnej pologuli. Rovnako tak logo, ktoré sa v priebehu desaťročí nemenilo a stalo sa pre značku tak typickým, že ho vie nakresliť aj malé dieťa.

Lenže modernizácia je základom udržiavania kroku s dobou a preto IKEA požiadala dizajnérske štúdio 72andSunny Amsterdam, aby vytvorilo švédskemu obchodnému domu s potrebami pre domácnosť novú digitálnu identitu. S ňou sa upravuje aj logo, ktoré sa definitívne zbavuje jedinečnej modro-žltej farebnej schémy.

Nové logo značky IKEA zachováva jej základné črty vrátane fontu, ale interpretuje ho v modernej jednofarebnej podobe s takzvaným oknom. Jedná sa o taký dizajnový koncept, ktorý umožňuje logu tej-ktorej spoločnosti vsadiť do pozadia akýkoľvek obraz, či už konkrétny alebo abstraktný. Vďaka tomuto konceptu si logo zachováva svoj jednoznačný význam (prezentáciu značky), ale v kontexte, ktorý je práve žiadúci.

 

AVIS Maxirent