Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

BMW 730d xDrive: Kľúčovým slovom je modernizácia

Čítanie na 6 min. Nové BMW radu 7 je komfortnejšie, úspornejšie, športovejšie a luxusnejšie. Mníchov stavil na modernizáciu a inovovanie, nie na revolúcie a snáď aj práve preto sa výsledok ich práce vydaril.     V októbri 2015 sme mali príležitosť zúčastniť sa špeciálneho večera v žilinskom hoteli Holiday Inn, ktorý sa stal dejiskom slovenskej premiéry úplne novej limuzíny… Čítať viac

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Nové BMW radu 7 je komfortnejšie, úspornejšie, športovejšie a luxusnejšie. Mníchov stavil na modernizáciu a inovovanie, nie na revolúcie a snáď aj práve preto sa výsledok ich práce vydaril.

 

 

V októbri 2015 sme mali príležitosť zúčastniť sa špeciálneho večera v žilinskom hoteli Holiday Inn, ktorý sa stal dejiskom slovenskej premiéry úplne novej limuzíny BMW radu 7. Nastupujúca generácia najluxusnejšieho a technicky najvyspelejšieho modelu z Mníchova sa odprezentovala vybranej spoločnosti, kde zožala mimoriadne pozitívne reakcie.

Nové BMW radu 7 | Foto: Milo Fabian (milofabian.com)

Nové BMW radu 7 | Foto: Milo Fabian (milofabian.com)

 

Aj pre mimoriadne pozitívny ohlas laickej i odbornej verejnosti je pre nás nesmiernym potešením, že v spolupráci s predajcom MD – Bavaria Žilina sme dostali príležitosť vyskúšať si nové BMW radu 7 na vlastnej koži a ponúknuť Vám, čitateľom UnitedLife, vôbec prvý článok o skúsenostiach s týmto špičkovým vozidlom.

 

Prekonať úspech predchádzajúcej generácie limuzín radu 7 nie je vôbec ľahká úloha. Automobilka so sídlom v Mníchove totiž zásadným spôsobom ovplyvnila svet luxusných automobilov a od jej novej generácie sa preto, celkom prirodzene, očakávalo veľmi veľa. Vo výsledku sa stretávame s vyspelým automobilom, ktorého prednosti sú oveľa zásadnejšie, než len umelé navyšovanie komfortu alebo prestížnych materiálov obsiahnutých v interiéri.

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

Modelový rad 7 je ale stále aj o komforte a luxuse. V nami testovanom modeli 730d s pohonom xDrive sme sa stretli s rozsiahlym čalúnením interiéru, pričom sedadlá a lakťové opierky by sme pokojne označili za najlepšie na svete. Alebo by sa zaradili aspoň do prvej trojky, ktorá sa neustále doťahuje na pozíciu najlepšej limuzíny sveta: spolu s BMW radu 7 je to Mercedes-Benz triedy S a Audi A8.

Motorizácia 730d nie je vrcholom v konfigurácii, ponúka však vynikajúci pomer výkonu ku spotrebe a má veľmi kultivovaný prejav. Naftový motor s objemom 2993 cm3 a maximálnym výkonom 195 kW má plynulý nástup a tichú prevádzku, priemerná spotreba sa pri miernej jazde drží aj pod päť litrov na 100 km.

 

Motorizácia 730d:

Objem: 2993 cm3
Výkon: 195 kW (265 CP) la 1/min
Spotreba mesto: 6,1 l/100km
Spotreba mimo mesto: 4,6 l/100km
Spotreba priemerne: 5,2 l/100km
Emisie CO2: 137 g/km

 

Jazda na BMW 730d (2015) je prvotriedna. V bežnej prevádzke (teda v jazdnom móde Comfort) motor reaguje kultivovane, citlivo a plynule. Občas dokonca možno trocha pomalšie, ale dôraznejšie dotlačenie akceleračného pedála dlhú limuzínu dostane do pohybu prakticky okamžite a pocit z rapídneho zrýchľovania neutícha ani po dosiahnutí rýchlosti 100 km/h. V jazdnom móde Sport sa reakcie motora značne zrýchlia, podvozok je naladený o niečo tvrdšie a celkovo sa počas neho mení charakter limuzíny na takmer športové vozidlo.

Naopak, ekologický/ekonomický mód veľmi zásadný vplyv na správanie vozidla nemá, jeho úlohou je v prvom rade informovať vodiča o tom, či sa batérie práve nabíjajú alebo vybíjajú a či sa okamžitá spotreba drží v nižších číslach. Nech sa na to pozeráme akokoľvek, prítomnosť ekologického jazdného režimu v BMW 730d nie je tak potentný, ako by sme možno očakávali.

V priebehu roku 2016 budú v predaji aj verzie s doplnkovým elektrickým motorom, pričom takto vybavený rad 7 bude označený ako plug-in hybrid a jeho spotreba paliva by sa mala pohybovať na úrovni do troch litrov na sto kilometrov jazdy.

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

Technologické inovácie

Významnou súčasťou propagácie nového modelového radu 7 je upozorňovanie na jeho technologickú vyspelosť a náskok pred konkurenciou. Skutočne, nové BMW 7 je nabité technikou, či už máme na mysli bezpečnosť, jazdné vlastnosti alebo komfort.

Ku komfortu vo veľkej miere prispieva možnosť nastaviť si vozidlo podľa vlastných predstáv, pomocou rozhrania na dotykovom displeji si môžete nastaviť aj farebnosť osvetlenia v interiéri. Je to fascinujúce, že si viete atmosféru v interiéri nastaviť celkom podľa svojej vôle.

Interiér je plný displejov, v plnej výbave ich nájdete päť. Zaujímavosťou je, že pred volantom je displej namiesto analógových ukazovateľov. Je skvele čitateľný aj keď naň svieti priame slnko. Medzi dvomi zadnými sedadlami je ďalší displej v lakťovej opierke, dá sa dokonca vybrať – v skutočnosti je to tablet značky Samsung s dotykovým displejom a špeciálnym prostredím.

Nemenej zaujímavými technologickými inováciami typickými pre najnovšiu generáciu BMW radu 7 sú príplatkové laserové svetlomety, ovládanie multimediálneho a navigačného systému pohybom rúk, fantastický head-up displej s farebnou grafikou a praktickými navigačnými pokynmi, kombinácia uhlíkových materiálov s oceľou a hliníkom v karosérii, sedadlá s možnosťou masáže a ventilácie, panoramatická sklenená strecha Sky Lounge a výrazne nadštandardná zvuková kulisa značky Bowers & Wilkins.

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

Inteligentný kľúč

Kľúč od limuzíny je až nápadne veľký a zaujme nezvyčajnou funkciou – obsahuje farebný dotykový displej. BMW ho nazvalo inteligentný kľúč a okrem štandardných funkcií vám ponúka možnosť na diaľku zisťovať stav vozidla a dokonca ho aj ovládať. Skutočne, vozidlo je možné ovládať v smere dopredu a dozadu aj bez toho, aby ste sedeli za volantom.

Je to pomôcka pre prípad, že potrebujete z automobilu vystúpiť a zaparkovať ho na mieste, kde nie je veľa voľného priestoru. Reakcie vozidla na takéto ovládanie sú pomalšie, akoby sa senzory nainštalované na aute vždy snažili spočiatku odhadnúť svoje okolie. Navyše, keď sa snažíte vozidlo smerovať dopredu aj vtedy, keď už pred ním nie je žiadny voľný priestor, sedmička sa zastaví celkom sama. Nehrozí teda, že by ste vinou vlastnej nepozornosti svoje vozidlo poškodili.

 

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

BMW 730d xDrive, 2015 (Foto: Erik Stríž)

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0