Autentický a presvedčivý. Vyskúšali sme nový Renault Megane R.S.

Jeho povesť ho predchádza, ale v aktuálnej generácii predstavuje maximum, čo možno z hatchbacku vyťažiť. V silnej konkurencii sa určite nestratí.   Renault ponúkol možnosť vyskúšať si nový Megane R.S. priamo na motoristickom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni, avšak za počasia, ktoré neprialo vysokým rýchlostiam a odvážnym činom za volantom. Aj napriek tomu sme […]

Jeho povesť ho predchádza, ale v aktuálnej generácii predstavuje maximum, čo možno z hatchbacku vyťažiť. V silnej konkurencii sa určite nestratí.

 

Renault ponúkol možnosť vyskúšať si nový Megane R.S. priamo na motoristickom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni, avšak za počasia, ktoré neprialo vysokým rýchlostiam a odvážnym činom za volantom. Aj napriek tomu sme z predvádzania Megane R.S. odhádzali plní nadšenia, pretože úroveň jeho vyladenia dosiahla najvyšších mét.

 

IMG_1289

Nový Renault Megane R.S. je v porovnaní s predchodcom bohatší na počet dverí, naopak chudobnejší na objem valcov. Môže to byť sklamaním? Ani nie, pretože mínus 0,2 litra má na celkový výkon iba priaznivý vplyv, nový strop je 205 kW (280 k) a maximálny krútiaci moment až 390 Nm. Z nuly na sto akceleruje za 5,8 sekundy, čo je na prednokolku výborný údaj.

 

IMG_1262

Dizajn automobilu, ktorý už niekoľko mesiacov dráždi predstavy fanúšikov motorizmu, sa po vizuálnej stránke odlišuje od základného Megane predovšetkým v detailoch, k slovu sa však dostalo aj rozširovanie karosérie: vpredu o 60 a vzadu o 40 milimetrov. Automobil nezaprie svoj rodinný charakter pre päticu dverí, i keď hlavou rodiny musí byť v tomto prípade vášnivý motorista.

 

IMG_1251

Interiér so škrupinovými sedadlami, športovým volantom a agresívne pôsobiacou grafikou na prístrojovke nadväzuje na zmeny, ktorých sa Megane R.S. dočkal vonku. Nápadne pôsobia dlhé páky za volantom, ktorými možno manuálne ovládať automatickú prevodovku EDC. Tí skúsenejší si môžu vybrať verziu Megane R.S. Cup, ktorá je vybavená „poctivou“ manuálnou prevodovkou a pákovou ručnou brzdou. V tejto verzii dokonca francúzsky hothatch dosahuje ešte o niečo vyššiu maximálnu rýchlosť – výborných 255 km/h, prudkosť akcelerácie je bez ohľadu na prevodovku totožná. Verzia s automatickou prevodovkou nesie prívlastok „Sport“ a práve ju sme mali možnosť vyskúšať.

 

IMG_1272

 

Po technickej stránke sa Renault so svojím hothatchom naozaj vyhral do sýtosti. Automobil je vybavený systémom 4Control, teda natáča všetky štyri kolesá v záujme zlepšovania prejazdu zákrutami. Zadné kolesá sa do rýchlosti 60 km/h sa natáčajú do protismeru o 2,7°, po prekročení tejto rýchlosti je uhol natočenia 1°, pričom v režime RACE sa zadné kolesá natáčajú až do rýchlosti 100 km/h.

 

IMG_1273

 

 

Megane R.S. vodičovi poskytuje perfektnú spätnú väzbu, okamžité reakcie motora na stlačenie plynového pedála sú sprevádzané zvukovými prejavmi motora a hlučnejším výfukom. Baviť sa o odhlučnení interiéru by bol nezmysel, v tomto aute chcete motor počuť!

 

Z čisto subjektívneho hľadiska je Megane R.S. ešte emotívnejší ako jeho konkurenti, ktorých sme mali možnosť šoférovať. Najväčším rivalom športového Megane je Hyundai i30N, ktorý však nenecháva chladným doslova nikoho.

 

IMG_1295

 

Renault Megane R.S. Sport s automatickou prevodovkou je vyšperkovaným automobilom pre náročných motoristov, verzia Cup je však ešte o kúsok ďalej a ukazuje nám smer, akým sa máme pozerať, ak chceme vidieť špičkový Megane R.S. Trophy medzi prvými. Zdá sa, že už viac ani výrobca spraviť nemôže, pretože aktuálny Megane R.S. iba začína tam, kde ten predchádzajúci končil. Necháme sa prekvapiť a už teraz vieme, že toto prekvapenie bude veľmi pozitívne.

 

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019