Twelve Minutes

Ako ďaleko sme ochotní zájsť, keď nás zatlačia do rohu?

Ak nám niekto ohrozuje milovanú osobu, sme schopní pravdepodobne všetkého.
Vydané 20. augusta 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Záber z hry Twelve Minutes od vývojára Luisa Antonia a vydavateľstva Annapurna Interactive

Ako ďaleko zájdeš, ak ťa zatlačia do rohu? Čo skutočne dokážeš? Aj zabiť a mučiť?

To sú otázky, ktoré si mnohí z nás položili už veľakrát a nemuselo to byť práve v najtemnejších chvíľach života. Asi každý sa niekedy zamyslel nad tým, či je dobré alebo lepšie byť zlým človekom, krutým a dožadovať sa svojho nie z nutnosti, ale pre chamtivosť, žiadostivosť, aby sa následne upokojil tým, že by kruto a násilne konal skôr vtedy, ak by ho k tomu dotlačili okolnosti. Napríklad ohrozenie milovanej osoby, ktorá je práve tehotná.

Podnet sa sebareflexiu v tomto duchu ponúka nová hra Twelve Minutes (Dvanásť minút), ktorá je dostupná na Steame.

Twelve Minutes (2021), trailer:

Hra Dvanásť minút je akési spojenie trilera a psychologickej počítačovej hry, ktorá núti uvažovať nad konaním postáv.

INZERCIA

Manželia, ktorých stvárnili James McAvoy a Daisy Ridley, oslavujú správy o svojom prvom tehotenstve. Keď hráte za manžela, pomáhate prestrieť stôl pomocou klasického systému vedenej interakcie klikaním, celá scéna je pritom koncipovaná ako pohľad na byt zhora.

Moderné hry sa v mnohom inšpirujú filmovým priemyslom, čo hráča ešte viac núti ponoriť sa do deja. Záber z hry Twelve Minutes od vývojára Luisa Antonia a vydavateľstva Annapurna Interactive

Inzercia

Následne prichádza kľúčový moment: Policajt, ​​ktorého stvárňuje Willem Dafoe (a hrá s divokou intenzitou), vykopne dvere bytu a obviní vašu manželku z vraždy. Je na vás, aby ste našli cestu von z tejto strašnej situácie, a to všetko bez toho, aby ste museli opustiť stiesnené tri miestnosti v byte, vykreslené v sýtych farbách ako klasický hollywoodsky film. Podobnosť s Hitchcockom a Dial M for Murder (1954) je evidentná.

Vývojári hry umožňujú, aby hráč opakoval tie isté deje dookola a tak nachádzal spôsoby, ako riešiť problémy. Keďže tu neexistuje žiadne ultimátum konca hry, hráč môže do sýtosti nachádzať nové a nové riešenia. Je to skoro nepoctivé, no i to je zámer.

Podstatou celej veci je prinútiť hráča, aby si uvedomil, kam je až ochotný zájsť, aby sa posunul ďalej a aby sa zbavil dvanásťminútovej časovej slučky, ktorá je pevnou súčasťou konceptu hry. Spočiatku budú riešenia mierne, neskôr násilné a kruté, jedným z riešení sa ponúka aj samovražda, mučenie, zavádzanie, všetko v malom uzatvorenom priestore plnom napätia, ktoré vytvárajú dobrí herci.

Dvanásť minút nikdy nezaobchádza s takýmto skazeným správaním frivolne. Rovnomerne silné výkony ho skôr napĺňajú spádom, aký vo videohrách len málokedy cítiť. Ridley a McAvoy sú vynikajúci. Dafoe je presne taký, ako by ste si predstavovali, prechádza z démonického na otcovský štýl tak rýchlo, ako to vyžaduje scenár hry (občas aj na škodu). Toto je však iba jedna strana. Animácie, pohyb zachytený spoločnosťou Mocap Now a oživený animátormi Alexom Yaoom, CJ Markhamom a Addisonom DeBoltom, sú plynulé, realistické a presvedčivé. Skutočnosť, že kvôli pohľadu zhora nadol takmer nevidíte tváre týchto postáv, robí tento počin o to pozoruhodnejším.

Záber z hry Twelve Minutes od vývojára Luisa Antonia a vydavateľstva Annapurna Interactive

Twelve Minutes postupne vedie hráča k prekvapivým rozuzleniam, ktoré možno priamo porovnávať s filmami od Christophera Nolana, ako Memento – o mužovi s amnéziou, ktorého príbeh je rozprávaný retrospektívne.

Rovnako ako film, časové spracovanie Dvanástich minút vyvoláva vskutku prekvapivé duševné stavy – paniku, dojem sna, potlačované spomienky, predtuchy, ktoré sa opakujú donekonečna – to sú všetko predpoklady, aby sme dramaticky zmenili svoje bežné správanie. Problém nastáva práve vtedy, keď začneme týmto spôsobom konať nad rámec bezpečných hraníc.

Nie je potrebné zbytočne hru glorifikovať, ale momentálne ide o jeden z najvydarenejších projektov, ktoré majú potenciál prekvapiť, osloviť a zanechať v hráčovi (nie vždy) nezodpovedané otázky o sebe samom.

 

 

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Fenomén

6 dôvodov, prečo zmenila televízia svet

  • Televízia od svojho vzniku zohrala nepopierateľnú úlohu v zmene spoločnosti a postupom času sa stala jedným z najvýznamnejších médií vôbec. Jej vplyv sa dotkol takmer každej oblasti ľudského života a ovplyvnil spôsob, ako vnímame svet okolo nás.
  • Televízory sa tak stali základným zariadením domácnosti a dnes sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života.