43-kové GLC-čka dostali po facelifte agresívnejší dizajn, modernejšie technológie a viac koní

GLC 43 4Matic a GLC 43 Coupé 4Matic majú po novom až 390 koní.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Mercedes-Benz pred pár mesiacmi predstavil modernizovanú podobu svojho mimoriadne úspešného, stredne veľkého SUV. Model GLC a od neho odvodený štýlovejší karosársky variant GLC kupé sa teraz ukazujú už aj v športových verziách 43 AMG, ktoré sú akýmsi medzistupňom medzi klasickými verziami a vrcholnými osemvalcami.

Modely Mercedes-AMG GLC 43 4Matic a GLC 43 Coupé 4Matic rovnako dostali vynovené svetlá, čiže technológiu full-LED Multibeam s atraktívnejšou grafikou. S faceliftom boli pritvrdené nárazníky, ktoré vyzerajú o čosi agresívnejšie, do ponuky sa následne zaradili nové laky karosérie a dizajny diskov kolies. Zaujímavosťou je, že už aj šesťvalcové vyhotovenie dostali tzv. Panamericana gril, teda masku s vertikálnymi lamelami. Pre 43-kové modely sú v neposlednom rade nové koncovky výfukú, keďže od teraz tieto vyhotovenia spoznáme podľa dvojice okrúhlych koncoviek.

Modernejšie technológie a viac koní

Interiér sa hrdí širokouhlým centrálnym displejom o veľkosti 10,25”, zatiaľ čo pred vodiča sa nasťahovali už plne 12,3” digitálne budíky. Zo stredového tunela zmizol združený ovládač, ktorý vystriedala dotyková plocha. Už aj GLC-čka sa totiž hrdia revolučným infotainmentom MBUX s prvkami rozšírenej reality či hlasovým ovládaním. Ovládanie môže prebiehať aj pomocou dotykov priamo na stredovom displeji či vďaka dotykovým plochám priamo na volante.

Najpodstatnejšlu informáciou je samozrejme agregát, ktorý ostáva naďalej šesťvalcový. Nakoľko sa z ponuky medzičasom vytratil variant 350d (naftový 3-liter) a jeho príchod po facelifte je otázny, práve 43-kové AMG-čka sú tým pádom jedinými verziami modelu GLC so šesťvalcom pod kapotou.

3-litrový benzínový motor disponuje zvýšeným výkonom na úroveň 287 kW / 390 koní (5 500 – 6 000 otáčok) a 520 Nm (2 500 – 4 500 otáčok), čo je o 23 koní viac ako doteraz. Oba karosárske varianty dokážu akcelerovať na stovku za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom elektronicky obmedzená na hranici 250 km/hAj naďalej platí, že už súčasťou štandardnej výbavy je pohon všetkých kolies AMG Performance 4Matic a 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift TCT.

  

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články: