Vďaka firmám Bosch a Daimler je na svete prvá úradne povolená plnoautomatizovaná parkovacia funkcia

Novú technológiu je sprvoti možne využívať len v Nemecku.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

V súčasnosti sa čoraz viac hovorí o autonómnej jazde, respektíve o asistenčných systémoch, ktoré v menšej či väčšej miere umožňujú automatizovanú jazdu. Jej úmyslom je predovšetkým zabrániť krízovým situáciám a čo najviac zvyšovať bezpečnosť v cestnej premávke. Momentálne však i tí najväčší lídri v oblasti autonómnej jazdy narážajú na problém s legislatívou, preto sú ich systémy v prevádzke obmedzované a slúžia len ako dopomoc. 

V uplynulých dňoch však spoločnosti Bosch a Daimler dosiahli významný míľnik na ceste za automatizovaným jazdením. Dve popredné spoločnosti totiž získali povolenie od príslušných orgánov v Bádensku-Württembersku pre automatizovaný parkovací systém v parkovacom dome múzea Mercedes-Benz v Stuttgarte. 

Už o pár rokov v sériovom podaní

Technológia automatizovaného parkovania Valet Parking sa aktivuje pomocou aplikácie pre chytré telefóny a vystačí si úplne bez vodiča vykonávajúceho dohľad. Na svete je tak prvá úradne povolená plnoautomatizovaná parkovacia funkcia bez akéhokoľvek zásahu vodiča, a to pre každodennú prevádzku podľa normy SAE Level 4.

Ako uvádzajú úrady, novú technológiu je sprvoti možne využívať len v Nemecku, pričom predstavovať má akýsi vzor, podľa ktorého bude táto parkovacia služba v budúcnosti schválená aj v parkovacích domoch na celom svete. Už v sklonku nasledujúch rokov sa má totiž technológia pretaviť do sériovej podoby formou asistenta Automated Valet Parking. Už teraz vývojári zadefinovali, akým spôsobom plnoautomatizované vozidlo rozpozná chodcov a iné vozidlá v jazdnej dráhe a ako spoľahlivo zastaví pred prekážkou. Zároveň bola celá komunikácia medzi všetkými systémovými komponentami dôkladne zabezpečená aby nedošlo k zneužitiu.

Celý parkovací manéver nám spoločnosti predstavujú na autentickom videu, kde je danou technológiou vybavený sériový Mercedes-Benz triedy E. Pri vjazde do parkovacieho domu vodič pomocou chytrého telefónu aktivuje parkovanie, opustí vozidlo a celý manéver je už v réžii automatizovanej technológie. Vozidla tak vďaka komunikácii s inteligentnou infraštruktúrou od spoločnosti Bosch prejde k priradenému parkovaciemu miestu a zaparkuje.

Manéver je monitorovaný snímačmi Bosch, ktoré sledujú koridor, ktorým vozidlo počas parkovania prejde. Inými slovami, technika vo vozidle konvertuje príkazy infraštruktúry na jazdné manévre. Celý systém ja tak sofistikovaný, že vozidlo môže samočinne meniť poschodia, pričom ak snímače rozpoznajú prekážku, vozidlo sa okamžite zastaví. Samozrejme, sled udalostí funguje aj v opačnom poradí. Ak vodič svoje vozidlo potrebuje, cez aplikáciu si vyžiada vyparkovanie.

 

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

SUV bez strechy? Volkswagen hovorí áno a predstavuje T-Roc Cabriolet

15. augusta 2019

Nové umelecké d(i)elo od Pagani váži len 1 217 kilogramov a disponuje výkonom až 810 koní

8. augusta 2019

Mercedes-Benz sa stal terčom veľkej kritiky za zdanlivo normálny príspevok na Twitteri

5. augusta 2019