Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.
Vydané 12. septembra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , , , , , , ,

O príchode automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme vás informovali už prostredníctvom niektorých noviniek, ktoré boli odhalené tesne pred jeho otvorením. Či už ide o Audi RS6 Avant, Peugeot 508 Hybrid a 3008 Hybid4, Porsche Taycan, BMW X6, Volkswagen iD3, či Mercedes-Benz GLE. Okrem týchto počinov ale spoznávame aj ďalšie nemenej zaujímave počiny, preto vám prinášame prvý sumár s hŕstkou tých najzaujímavejších noviniek.

Nižšie sa dočítate o nasledovných vozidlách:

  • BMW radu 4 Concept
  • Land Rover Defender
  • Hyundai i10
  • Mercedes-Benz EQS Vision
  • Škoda Kamiq
  • Škoda Scala Monte Carlo

BMW radu 4 Concept

Mníchovská značka vo Frankfurte prezentuje hlavne novú X6-ku, okrem nej sme sa ale v stánku dočkali pomerne veľkého prekvapenia. BMW totiž prinieslo koncept chystaného radu 4, ktorý zároveň vyvolal naozaj veľký rozruch. Môže za to predná maska, ktorú sme doposiaľ v takomto podaní ešte nevideli. Tradičné ľadvinky (alebo ak chcete obličky či maska), sú podstatne masívnejšie než doteraz, dokonca, svojimi rozmermi predbehli aj masku vo veľkej X7-čke. Ich tvar prechádza priamo do nárazníka, pričom na pomery BMW je netradičné to, že vnútorná výplň je orientovaná horizontálne.

Počas prezentácie odznelo, že koncept na približne 85 % korešponduje so sériovou verziou, je teda viac než jasné, že obdobné tvary uvidíme aj vo finálnej podobe. Nové 4-kové BMW tak očividne rozdelí ľudí na dva tábory, keďže maska naozaj pôsobí viac než kontroverzne. Na zvyšok karosérie nemožno povedať jedno krivé slovo – športovo rezané kupé strednej triedy má mimoriadne atraktívne krivky, ktoré po boku novej 8-čky predznamenávajú veľké viac. Nuž, viac sa dozvieme čoskoro, keďže žiadne podrobnosti či parametre sme sa nedozvedeli.

Land Rover Defender

Jednou z hlavných hviezd autosalónu je nepochybne znovuzrodená legenda. Priamo zo závodu v Nitre totiž svetlo sveta uzrel úplne nový Land Rover Defender. Nástupca ikony má stvárňovať nie len jeden model, ale akúsi rodinu či modelový rad. V pláne je totiž množstvo verzií. Cieľom vývojárov bolo nadviazať na predchodcu, avšak nesnažiť sa ho stoj-čo-stoj napodobniť, ostatne, píše sa už rok 2019. Svedkami sme tak síce hŕstky retro detailov, s minulou generáciou má ale novinka spoločné skôr krátke previsy, hranaté tvary a stavbu karosérie, než jednotlivé dizajnové riešenia.

Exteriér je naozaj veľmi moderný a inak tomu nie je ani v interiéri, kde pribudli podstatne kvalitnejšie materiály, modernejšie technológie a komfortnejšie prvky. Nový Defender budé k dispozícii v rôznych dĺžkach karosérie – sprvoti to budú verzie 90 (jeden pár dverí) a 110 (dva páry dverí), pričom v roku 2022 by sa do ponuky mal začleniť aj predĺžený variant 130, ktorý odvezie až 8 ľudí. V prednej časti kokpitu sa môže nachádzať až trojica sedadiel, rozloženie interiéru je preto vcelku netypické – už i 90-ka dokáže byť až 6-miestnym vozidlom, zatiaľ čo 110-ka má disponovať konfiguráciou 5+2.

Po technickej stránke je vo veci úplne nová platforma D7x. Jej základom je hliníkový monokok, ktorý podľa automobilky zabezpečí vôbec najtuhšiu konštrukciu v histórii značky. Podľa všetkého to vyzeá tak, že v tomto momente je na výber výhradne 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá je spárovaná so štyrmi dostupnými motorizáciami – benzínový štvorvalec P300 (221 kW / 300 koní) a benzínový šesťvalec P400 (294 kW / 400 koní) s mild-hybridnou technológiou a napokon naftové D200 (147 kW / 200 koní) a D240 (177 kW / 240 koní). Časom sa objaví aj hybrid, pohon všetkých štyroch kolies je samozrejmosťou.

Inzercia

Hyundai i10

Kórejci len pred pár dňami vyrukovali so svojím najmenším modelom v portfóliu. Jeho nová generácia prichádza na scénu vo veľmi sviežom a efektnom balení, ktoré dopĺňa slušná vnútorná priestrannosť a moderné technológie. Exteriér zdobí nielen možnosť dvojfarebnej karosérie, ale aj LED-ková svetelná technológia či efektné až 16″ disky. V interiéri prevládajú na daný segment až prekvapivo dobre vyzerajúce materiály, za príplatok nechýba ani 8″ dotykový stredový displej. Batožinový priestor ponúka solídnych 252 litrov.

Novinka je sprvoti dostupná s dvojicou benzínových agregátov – trojvalec 1.0 MPi s výkonom 50 kW / 67 koní a 97 Nm a následne štvorvalec1.2 MPi s výkonom 61 kW / 84 koní a krútiacim momentom 118 Nm. Na výber je manuálna 5-stupňová prevodovka alebo 5-stupňová automatizovaná manuálna prevodovka. Poháňané sú samozrejme výhradne predné kolesá.

Mercedes-Benz Vision EQS

Nemecká automobilka v nasledujúcich rokoch plánuje výraznou mierou rozšíriť portfólio elektrických modelov EQ, no a práve vo Frankfurte spoznávame jedného z chystaných zástupcov. Ide o luxusný elektrický sedan EQS, ktorý zatiaľ nesie dodatok Vision, čo značí, že vo veci je len akási štúdia, ktorá má poslúžiť ako predobraz sériového modelu. Ten bude vychádzať z vlajkovej lode, triedy S, ako pritom môžeme vidieť, vďaka svojim natiahnutým proporciám v tvare luku sa značka očividne snaží posunúť svoj dizajn progresívneho luxusu na novú úroveň. Koncept s technológiu Digital Light, čiže so svetlami, ktoré sú vybavené dvoma holografickými modulmi šošoviek, majú rovnako ukázať, akým smerom sa majú technológie vyvíjať.

O pohon sa stará dvojica elektromotorov, každý, základom je teda elektrický pohon všetkých kolies. Vďaka výkonu viac ako 350 kW / 476 koní a krútiacemu momentu približne 760 Nm dokáže Vision EQS akcelerovať z 0 na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy. O veľkosti akumulátorov, ktoré dodáva dcérska spoločnosť Daimleru Accumotive, nás automobilka neinformuje, vieme však, že sú integrované do podlahy. Predvídavá prevádzková stratégia umožňuje vozidlu dojazd na úrovni až 700 km, a to v zmysle metodiky WLTP. Pri predpokladanom výkone nabíjania až 350 kW potrvá nabíjanie akumulátora na úroveň 80 % výrazne menej ako 20 minút, čo už je naozaj pozoruhodná rýchlosť.

Škoda Kamiq/Scala Monte Carlo

Stánok škodovky je tradične nabitý novinkami, i keď v tomto prípade ide zväčša o odvedené vezie už nejaký ten piatok známych modelov. Okrem faceliftovanej vlajkovej lode sa tak pozornosť sústredí najmä do vozidiel Scala a Kamiq. Tie totiž vo Frankfurte vidíme vôbec prvýkrát vo vyhotovenia Monte Carlo. Už tradične ide o športovo ladené verzie, naďalej ale platí, že sú to len optické pakety. Ich spoločným znakom sú do čiernej farby lakované detaily – maska, splitter, ozdobné lišty či bočné prahy a kryty spätných zrkadiel. Do čiernej farby sú z časti zabalené aj efektné 18″ kolesá.

V interiéri si miesto našli športovo strihnuté sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, multifunkčný zospodu zrezaný volant potiahnutý perforovanou kožou a červeným prešívaním. Červené detaily napokon zdobia celý interiér, svedčí o tom aj náladové osvetlenie v tejto farbe. Monte Carlo verzie na záver dostali nové dekoračné lišty. Verzia Monte Carlo je dostupná pre všetky motorizácie, a to ako v prípade modelu Scala, tak aj Kamiq. V ponuke je teda na výber motor 1.0 TSI, 1.5 TSI aj 1.6 TDI.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Cestovanie autom

Kam na dovolenku autom

  • Plánujete letnú dovolenku, ale radi by ste sa vyhli preplneným a stresujúcim letiskám?
  • Cestovanie autom vám dáva slobodu ísť kamkoľvek chcete, kedykoľvek chcete. Nemusíte sa riadiť cestovnými poriadkami autobusov ani lietadiel a môžete sa zastaviť na miestach, ktoré vás po ceste zaujmú.