INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Tohtoročná ofenzíva pekelných modelov Audi pokračuje 450-koňovým RS5 a RS5 Sportback

Kompletná modernizácia strednej triedy od Audi je týmto pádom na konci.

Audi práve zavŕšilo modernizáciu svojich modelov strednej triedy. Po facelifte klasických vyhotovení A4, A4 Avant, A5, A5 Sportback, ich S-kových derivátov a modelu RS4 Avant totiž prišli v uplynulých hodinách na rad posledné dieliky skladačky – RS5 a RS5 Sportback. Nemecké automobilka tým pádom završuje aj mimoriadne bohatý rok na športové modely, keďže medzičasom sme spoznali RS4 Avant, RS6 Avant, RS7 Sportback, RS Q3, RS Q3 Sportback či RS Q8.

Väčšina estetických zmien sa odohráva v prednej časti, kde je ešte agresívnejší nárazník s väčšími otvormi na prívod vzduchu. Zmenami prešli svetlá, a to či už ide o ich grafiku alebo samotný tvar. Ako je pri modeloch RS zvykom, ich vnútro je zabalené do čierneho podkladu. Podstatné je však to, že ide o špičkovú Matrix-LED technológiu, ktorá ma zaujať nielen svojím dizajnom, ale i funkcionalitou.

Ako kupé, tak aj 5-dverový Sportback síce majú o pár centimetrov vytiahnuté blatníky, v porovnaní s väčšou RS6-kou je ale bodykit predsa len o čosi umiernenejší. Dodať ale treba, že najmä tvarom zadného nárazníka nemalú inšpiráciu rozhodne cítiť. K dispozícii sú 19″ disky, za príplatok je však možné siahnuť po väčšom obutí. Vzadu sa nachádzajú len dve, no za to naozaj veľké oválne koncovky výfuku.

Zásadnou novinkou interiéru je displej infotainmentu MMI, ktorý má po novom až 10,1″, natočený je pritom decentne na vodiča. Vzhľadom k tomu, že displej je plne dotykový, zo stredového tunela sa už vytratil otočný ovládač. V kokpite napokon nechýbajú športovo vyzerajúce dekóry a detaily, nové športové sedadlá s výraznejším bočným vedením alebo Alcantarou pokrytý volant. RS5-ky majú 12,3″ digitálne budíky, ktorých podstatou je športový vizuál s centrálne umiestneným rýchlomerom. 

Pointa RS-kových modelov je pochopiteľne pod kapotou. O pohon RS5-ky sa v oboch karosárskych vyhotoveniach sa stará 2,9-litrový benzínový šesťvalec s výkonom 331 kW / 450 koní a 600 Nm. Dvakrát preplňované TFSI dokáže RS5-ky katapultovať na stovku za 3,9 sekundy. Ručička na tachometri sa zastaví až na hranici 250 km/h, aj to len za predpokladu, že majiteľ nesiahol po príplatkovom balíku, ktorý maximálnu rýchlosť posunie na 280 km/h. 

Prekvapením nie je ani to, že RS5 kupé aj RS5 Sportback sú štandardne dodávané s pohonom všetkých štyroch kolies quattro, o sprevodovanie sa pritom stará 8-stupňová prevodovka Tiptronic. Zaujímavosťou je, že oba karosárske varianty majú na nemeckom trhu rovnakú štartovaciu cenu, a to od 83 500 €. K oficiálnym predajcom novinka zavíta v priebehu budúceho roka.