Renault zašiel poriadne ďaleko, preto nový Mégane R.S. Trophy-R prekvapí svojou technikou

Vrcholný variant disponuje pozoruhodnými súčasťami.

Krátko na to, ako Renault poodhalil nový Mégane R.S. Trophy-R sa rozprúdil diskusný kotol o tom, čo všetko chystaný vrchol v ponuke ponúkne a koľko táto sranda bude stáť. Ba čo viac, po rekordnej jazde na Nürburgringu sa do ohňa začalo prilievať ešte viac. Teraz nám však francúzsky výrobca odhaľuje prakticky celú techniku, ktorá do nemalej miery naozaj zaujme, ba čo viac, neraz až na daný segment prekvapí.

V porovnaní so „štandardným“ Trophy sa sa viac-menej nič nemení po stránke pohonného ústrojenstva. To tvorí benzínová 1,8-čka s výkonom 220 kW / 300 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Štvorvalcový agregát je spárovaný výhradne so 6-stupňovým manuálom, samozrejme, bavíme sa výhradne o prednom pohone. Trophy-R dokáže akcelerovať na stovku za 5,4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je na úrovni 262 km/h.

Úspora hmotnosti prvoradá

Keďže sa výkon nezvýšil, pozornosť bola upriamená do znižovania hmotnosti. Aj kvôli nech chýba prevodovka EDC, vývojári z divízie Renault Sport ale zašli ešte ďalej. Trophy-R dostalo karbónovú kapotu, karbónové disky kolies, karbónový zadný difúzor, tenšie okná, výfukový systém z dieľne Akrapovič či odľahčenú zadnú nápravu. Dokonca, vzadu sa už nenachádzajú sedadlá ale vzpera. Summa summarum, celková úspora hmotnosti je na úrovni až 130 kilogramov.

Veľká pozornosť sa upriamuje do systému 4Control, teda riadenej zadnej nápravy, ktorá však vo verzii Trophy-R, prekvapivo, nie je. I keď niektorí špekulujú o tom, že vo výsledku nemajú natáčacie zadné kolesá taký zmysle a význam, automobilka tvrdí, že v tomto prípade je hlavným cieľom úspora hmotnosti a viac prirodzený pocit za volantom. Francúzi zašli až do takých extrémov, že na palubne sa nachádza len menší 7″ displej infotainmentu, čo zaručilo úsporu 750 gramov. Voliteľný je napokon dodatočný otvor na privádzanie vzduchu v prednom nárazníku, ktorý v prípade požiadavky zákazníkov nahradí LED-kové hmlovky a ušetrí ďalšie 2 kilogramy. Výsledná hmotnosť je teda 1 306 kilogramov.

Striktne obmedzená séria

Pre potreby R-kového Trophy boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007 s logom divízie Renault Sport. Azda najväčším unikátom je prítomnosť karbón-keramických bŕzd Brembo, ktoré sú medzi hot-hatch vozidlami s predným pohonom veľkým unikátom, obzvlášť z radov neprémiovej značky. Dodať ale treba, že takéto vysoko-výkonné brzdy bude mať len 30 kusov z celej 500-kusovej edície.

Veľký otáznik následne visel nad cenovkou. Teraz už vieme, že Trophy-R bude bez príplatkov vo Francúzsku stáť presne 55-tisíc €. Zvyšné trhy spoznajú cenu neskôr, otázne je, koľko kusov sa na jednotlivé trhy aj dostane.

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019