Renault zašiel poriadne ďaleko, preto nový Mégane R.S. Trophy-R prekvapí svojou technikou

Vrcholný variant disponuje pozoruhodnými súčasťami.

Krátko na to, ako Renault poodhalil nový Mégane R.S. Trophy-R sa rozprúdil diskusný kotol o tom, čo všetko chystaný vrchol v ponuke ponúkne a koľko táto sranda bude stáť. Ba čo viac, po rekordnej jazde na Nürburgringu sa do ohňa začalo prilievať ešte viac. Teraz nám však francúzsky výrobca odhaľuje prakticky celú techniku, ktorá do nemalej miery naozaj zaujme, ba čo viac, neraz až na daný segment prekvapí.

V porovnaní so „štandardným“ Trophy sa sa viac-menej nič nemení po stránke pohonného ústrojenstva. To tvorí benzínová 1,8-čka s výkonom 220 kW / 300 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Štvorvalcový agregát je spárovaný výhradne so 6-stupňovým manuálom, samozrejme, bavíme sa výhradne o prednom pohone. Trophy-R dokáže akcelerovať na stovku za 5,4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je na úrovni 262 km/h.

Úspora hmotnosti prvoradá

Keďže sa výkon nezvýšil, pozornosť bola upriamená do znižovania hmotnosti. Aj kvôli nech chýba prevodovka EDC, vývojári z divízie Renault Sport ale zašli ešte ďalej. Trophy-R dostalo karbónovú kapotu, karbónové disky kolies, karbónový zadný difúzor, tenšie okná, výfukový systém z dieľne Akrapovič či odľahčenú zadnú nápravu. Dokonca, vzadu sa už nenachádzajú sedadlá ale vzpera. Summa summarum, celková úspora hmotnosti je na úrovni až 130 kilogramov.

Veľká pozornosť sa upriamuje do systému 4Control, teda riadenej zadnej nápravy, ktorá však vo verzii Trophy-R, prekvapivo, nie je. I keď niektorí špekulujú o tom, že vo výsledku nemajú natáčacie zadné kolesá taký zmysle a význam, automobilka tvrdí, že v tomto prípade je hlavným cieľom úspora hmotnosti a viac prirodzený pocit za volantom. Francúzi zašli až do takých extrémov, že na palubne sa nachádza len menší 7″ displej infotainmentu, čo zaručilo úsporu 750 gramov. Voliteľný je napokon dodatočný otvor na privádzanie vzduchu v prednom nárazníku, ktorý v prípade požiadavky zákazníkov nahradí LED-kové hmlovky a ušetrí ďalšie 2 kilogramy. Výsledná hmotnosť je teda 1 306 kilogramov.

Striktne obmedzená séria

Pre potreby R-kového Trophy boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007 s logom divízie Renault Sport. Azda najväčším unikátom je prítomnosť karbón-keramických bŕzd Brembo, ktoré sú medzi hot-hatch vozidlami s predným pohonom veľkým unikátom, obzvlášť z radov neprémiovej značky. Dodať ale treba, že takéto vysoko-výkonné brzdy bude mať len 30 kusov z celej 500-kusovej edície.

Veľký otáznik následne visel nad cenovkou. Teraz už vieme, že Trophy-R bude bez príplatkov vo Francúzsku stáť presne 55-tisíc €. Zvyšné trhy spoznajú cenu neskôr, otázne je, koľko kusov sa na jednotlivé trhy aj dostane.

Adventný koncert 2019

Nemajú si čo závidieť

USA a Čína majú spoločné viac ako sa zdá

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, USA a Čína sa vo veľa aspektoch až tak veľmi nelíšia. Počas prebiehajúcej obchodnej vojny medzi oboma krajinami sa na nás valia kusé informácie, ktoré zvyčajne ukazujú v lepšom svetle iba jednu zo zúčastnených krajín. Či už články favorizujú Čínu alebo Spojené štáty, málokto sa pri ich čítaní zamyslí nad tým, čo tieto dve krajiny spája.

7. decembra 2019

15-kusové Bentley s brutálnym exteriérom a luxusným interiérom oslavuje pozoruhodný rekord

Continental GT v podobe, v akej sme ho doposiaľ nemali možnosť vidieť.

7. decembra 2019

AVIS Van Rental & Mercedes-Benz Sprinter

Tento rok si všetky darčeky odvezte lacno v prenajatej dodávke

Ako vyriešiť dopravu všetkých darčekov naraz a lacno? Najlepšie prenájom Sprintera v AVIS Van Rental.

6. decembra 2019

Jozef Kabaň sa vracia ku koreňom. Od budúceho roka bude šéfdizajnérom značky Volkswagen

Motoristický svet obletela pomerne veľmi prekvapujúca správa.

5. decembra 2019

Vyšiel celý trailer na posledného Jamesa Bonda: No Time to Die

Daniel Craig sa predstavuje ako agent James Bond poslednýkrát.

4. decembra 2019

Ponuka práce pre šikovných

Pridajte sa do tímu UnitedLife, píšte články pre rýchlo sa rozvíjajúci slovenský web

Ak sa vám páči smer, ktorým sa UnitedLife uberá a radi by ste sa stali jeho súčasťou, teraz máte príležitosť.

4. decembra 2019

Mercedes-Benz prekvapivo otáča. Nové S-ko dvanásťvalec predsa len dostane

O zaujímavé informácie sa postarala samotná hlava koncernu.

4. decembra 2019

Neprehliadnite dnešné výročie

Prvé fotografie Jupitera zblízka svet uvidel presne pred 46 rokmi

Kozmická sonda Pioneer 10 zhotovila a odoslala prvé fotografie Jupitera zblízka práve 3. a 4. decembra 1973.

3. decembra 2019

Nádherný F-Type je po facelifte ešte ostrejší, žiaľ v Európe už bez V6-ky

Pekelne rýchla šelma dostala novú tvár a techniku.

3. decembra 2019

Autorský komentár

Bez regulácie neprežijeme my ani príroda

Máme príliš veľa slobody? Áno. „Musíme našu slobodu začať riadiť. Ak sa nám to nepodarí, bude naozaj zle.“

1. decembra 2019

Pôvodný E.T. mimozemšťan sa vrátil po 37 rokoch vo výnimočnom 4-minútovom videu

Napriek tomu, že sa jedná o reklamu, režisérovi sa podarilo pripraviť naozaj pútavé video.

29. novembra 2019

Komentár

Nerobíme dosť, aby sme naplnili svoje ekologické ambície, emisie CO2 stále rastú

Správa OSN hovorí, že svet musí strojnásobiť agresivitu svojich záväzkov v oblasti klímy, aby zabránil environmentálnemu kolapsu.

27. novembra 2019

Lexus má jeden z najkrajších kabrioletov na trhu, navyše s poriadnym motorom pod kapotou

Model LC 500 Convertible sa zaraďuje k nemenej pôvabnému kupé.

26. novembra 2019

Úspešný príbeh s tragickým koncom

Concordy prestali lietať pred 16 rokmi, dosahovali rýchlosť 2330 km/h

Concorde bol odvážny projekt, ktorý sa udržal v komerčnej prevádzke až 27 rokov.

26. novembra 2019

Takto funguje náš svet

Albert Einstein predložil konečnú verziu všeobecnej teórie relativity pred presne 104 rokmi

Všeobecná teória relativity bola výplodom ducha génia.

25. novembra 2019

Virálny marketing v praxi

Z Cybertrucku si internet síce uťahuje, Elon Musk však hlási už 200-tisíc predobjednávok

Elektrický pick-up príde najskôr v roku 2021.

25. novembra 2019

Renault Clio a jeho príbeh

Za tri desaťročia sa stal fenoménom, na úspech bol odsúdený už na začiatku

Kombinácia skvelého marketingu, dôsledného vývoja a zohľadňovania potrieb zákazníkov sa ukázala ako recept na úspech. Renault Clio má za sebou veľmi úspešný príbeh.

24. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

23. novembra 2019

Mercedes-AMG vypúšťa do ulíc až dve 634-koňové monštrá, nové GLE 63 S a GLS 63

Mastodontné SUV-čka dostali mild-hybridnú techniku a obrovské stádo koni.

20. novembra 2019

Chutná tvár, diabol vo vnútri. MINI na svet privádza limitovanú šialenosť s výkonom až 306 koní

V zmysle tradícií je nový John Cooper Works GP vrcholom v ponuke značky.

20. novembra 2019

slovak.AI

Slovensko má vlastné centrum pre výskum umelej inteligencie

Európska komisia plánuje investovať do podpory rozvoja umelej inteligencie v rokoch 2021-2027 okolo 2,5 miliardy eur, z ktorých Slovensko môže získať možno aj viac ako svoje obligátne jedno percento pre podporu výskumu, vývoja a využitia umelej inteligencie.

20. novembra 2019