Otvorili sme pre vás Trezor na autosalóne
Značka Renault priniesla na autosalón v Bratislave veľmi pôsobivý kúsok: koncepčný elektromobil s názvom Trezor. Exkluzívne sme sa doň posadili a odhalili sme aj to, čo automobilka nazýva batožinovým priestorom. Foto: Martin Viktory, Multibrand, Erik Stríž Keď Renault v roku 2017 na autosalóne v Paríži predviedol koncepčný automobil Trezor, vyslúžil si tým množstvo pozitívnych ohlasov…. Prečítať celé

Martin Viktory
Multibrand, s.r.o. | Bratislava, Slovensko
Značka Renault priniesla na autosalón v Bratislave veľmi pôsobivý kúsok: koncepčný elektromobil s názvom Trezor. Exkluzívne sme sa doň posadili a odhalili sme aj to, čo automobilka nazýva batožinovým priestorom.
Foto: Martin Viktory, Multibrand, Erik Stríž
Keď Renault v roku 2017 na autosalóne v Paríži predviedol koncepčný automobil Trezor, vyslúžil si tým množstvo pozitívnych ohlasov. Takýto krásny automobil sme vtedy od francúzskej značky rozhodne nečakali a jeho dizajn nás priam oslnil aj napriek tomu, že medzičasom predstavil aj ďalší podobný kúsok, koncept Symbioz.
Karoséria konceptu Trezor je vyrobená z uhlíkových vlákien, vďaka ktorým je zabezpečená jej nízka hmotnosť. V prípade konceptu to má veľký význam, pretože karosérie sa kompletne vyklápa a sprístupňuje tak priestor pod kapotou, interiér a tiež priestor pre batožinu. A keď sme pri tej batožine, veľa jej do vozidla nedáte.
- Farebná schéma sivej a červenej je pre Trezor typická.
- Čo poviete na takýto batožinový priestor? Akurát na dve fľaše drahého šampanského – nealkoholického, samozrejme :)
Pohotovostná hmotnosť vozidla je aj napriek použitiu moderných materiálov 1 600 kilogramov. Môže za to pohonný systém na elektrinu, ktorý vychádza z technológie, akú Renault používa v monopostoch Formuly E. Elektromotor s maximálnym výkonom 350 koní (260 kW) a max. krútiacim momentom 380 Nm zvládne akceleráciu z nuly na 100 km/h za menej ako štyri sekundy!
Chýbajúce A-stĺpiky sa síce dajú považovať za istý nedostatok v bezpečnosti, ale koncept má byť odvážny a má aj tak trochu riskovať.
Dynamická silueta má pozitívny vplyv na aerodynamiku, dizajn dosahuje aerodynamický koeficient iba Cx 0,22. Pre porovnanie, aerodynamicky vysoko efektívny koncept Mercedes-Benz IAAA dosahuje koeficient ešte menší, iba 0,19 a dnes predávaná limuzína Renault Talisman disponuje Cx 0,27.
Kuriozitou je nielen ohromná šírka vozidla, ale aj jeho pomerne malá výška, kompletne červený interiér a červené presklenie hornej časti kokpitu. Svetlá výška na úrovni okolo troch centimetrov dáva tušiť, že toto auto zatiaľ rozhodne nie je pripravené na slovenské cesty. Zaujali nás tiež pneumatiky s mimoriadne plytkým dezénom a štruktúrovaný povrch karosérie.