Už len ako hybrid

Obľúbené Audi Q7 dostalo v rámci veľkého faceliftu laserové svetlá, úplne nový kokpit a hybridnú techniku

Modernizovaná Q7-čka podľa predpokladov prechádza na nové označenie motorizácií.

Q7 patrí nielen medzi najúspešnejšie modely značky Audi, ale aj medzi jedno z predajne vôbec najžiadanejších SUV v príslušnom segmente. Je teda zrejmé, že v Ingolstadte nenechávajú nič na náhodu a v rámci faceliftu prichádzajú s množstvom zmien. Ostatne, konkurenčné počiny z Mníchova a Stuttgartu s príchodom nových generácii nastavili opäť latku vyššie, takže teraz je na rade práve Audi.

Vskutku veľkými zmenami prešiel samotný dizajn, ktorý pôsobí po novom o čosi vyváženejšie, no predovšetkým modernejšie. Tradičná 8-uholníková maska Single frame sa medzičasom trochu zaoblila, rovnako tak zadná časť, kde pribudla elegantná horizontálne umiestnená lišta. Bočné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku majú expresívnejšie vyhotovenie, zatiaľ čo nové prahy karosérie zvýrazňujú svetlú výšku veľkého SUV. Zásadnou technologickou zmenou je prítomnosť systému HD Matrix LED, ktorý za príplatok dopĺňa predné reflektory o laserové diaľkové svetlá.

Interiér prebral detaily z limuzíny

Najväčší progres však predstavuje interiér – palubná doska je totiž už úplne nová a mení prakticky všetko, čo sme doposiaľ v súčasnej generácii mohli vidieť. Q7-čka si prevzala displeje zo sesterského modelu Q8 či limuzíny A8, ktoré veľkou mierou menia nielen dizajnové stvárnenie kokpitu, ale aj rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov. Pred vodičom sa nachádza aktualizovaný 12,3″ digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit, zatiaľ čo v strede nájdeme 10,1″ obrazovku (tzv. Black Panel) a 8,6″ displej určený na ovládanie klimatizácie.

Pri stlačení ikony na stredových obrazovkách funkcia touch response poskytuje haptickú a akustickú spätnú väzbu. Vo vypnutom stave horný dotykový displej takmer úplne splýva s veľkým čiernym dekoračným obkladom prístrojového panelu. Všetky prvky sú navzájom logicky usporiadané, od úzkeho pásu mriežok ventilácie až po širokú konzolu na stredovom tuneli. Samozrejme, v nekonečnom zozname príplatkovej výbavy nechýba napríklad 4-zónová automatická klimatizácia, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom.

Mild-hybrid už ako štandard

Modernizovaná Q7-čka podľa predpokladov prechádza na nové označenie motorizácií, vo výsledku sa ale paleta agregátov nemení, rovnako tak ani ich výkon. Základom je naftový 3-liter V6 vo verzii 45 TDI, ktorý disponuje výkonom 170 kW / 231 koní a 500 Nm, zatiaľ čo silnejšia verzia 50 TDI má až 210 kW / 286 koní a 600 Nm. Akcelerácia silnejšej verzii na stovku ma trvať len 6,3 sekundy.

Benzínovú paletu zastrešuje vyhotovenie 55 TFSI, čiže vidlicový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Jej príchod na európsky trh je naplánovaný krátko na to, ako faceliftované Audi Q7 vstúpi na náš trh s dieselovým motorom. O relatívne obľúbenej SQ7-čke sa zatiaľ nehovorí, dá sa ale predpokladať, že skôr či neskôr sa opäť vráti do portfólia.

Všetky motory už v základe spolupracujú so 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Vo výbave Q7-čky naďalej nechýba vzduchový podvozok či riadená zadná náprava, ktorá zlepšuje stabilitu a manévrovateľnosť.

Dodať pritom treba, že k vysokej účinnosti motorov už od teraz prispieva aj sériová mild-hybid technológia – v reálnej premávke prináša úsporu do 0,7 litra na 100 kilometrov. Po vzore nových modelov Audi A6, A7 či A8 preto aj v tomto prípade platá, že hlavným prvkom je štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý napája kompaktná lítium-iónová akumulátorová batéria prostredníctvom 48-voltovej hlavnej elektrickej siete.

Inými slovami, generátor dokáže rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW, takže keď vodič v rozmedzí rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní plynový pedál, veľké SUV rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Zaujímavosťou pitom je fakt, že systém štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti pod 22 km/h. Vynovená Q7-čka príde na náš trh na jeseň.

zdroj: Audi

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019