AUTO

Najuniverzálnejší hot hatch je tu: Nový Volkswagen Polo GTI je tu, koľko bude stáť?

Hot hatch, ktorý jazdí čiastočne autonómne? Na prvý pohľad to neznie úplne racionálne, ale aj zákazník kupujúci športové auto má predsa právo jazdiť bezpečne a užívať si výhody technologického pokroku. Nový Volkswagen Polo GTI bol predstavený vskutku netradične tlačovou správou, v ktorej vôbec nie je avizovaný maximálny výkon motora či iné technické údaje pohonu. Tie… Prečítať celé
Vydané 30. júna 2021 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Hot hatch, ktorý jazdí čiastočne autonómne? Na prvý pohľad to neznie úplne racionálne, ale aj zákazník kupujúci športové auto má predsa právo jazdiť bezpečne a užívať si výhody technologického pokroku. Nový Volkswagen Polo GTI bol predstavený vskutku netradične tlačovou správou, v ktorej vôbec nie je avizovaný maximálny výkon motora či iné technické údaje pohonu. Tie sme sa dozvedeli až z motoristického webu.

To aj napriek tomu, že sa nové Polo GTI rozhodne nemá za čo hanbiť.

Pod prednou kapotou má dvojlitrový štvorvalcový benzínový motor 2.0 TSI s maximálnym výkonom 152 kW (207 k) a krútiacim momentom až 320 Nm. Na tak malé auto je pozoruhodne veľká sila prenášaná na predné kolesá.

Manuál k dispozícii pravdepodobne nebude vôbec, štandardom je automatická 7-stupňová prevodovka DSG, elektronická uzávierka diferenciálu, športový podvozok so svetlou výškou nižšou až o 15 mm v porovnaní s konvenčným modelom – to už po zohľadnení štandardne dodávaných 17-palcových diskov, ktoré možno zväčšiť na 18 palcov v rámci príplatkovej ponuky.

Športové Polo je historicky tretím modelom od Volkswagenu s výbavou GTI po Golfe a dnes nostalgicky ikonickom modeli Scirocco. Polo je v porovnaní s nimi o číslo menšie, ale napríklad veľkosť batožinového priestoru dosahuje až 351 dm3, čo z neho robí plnohodnotné auto aj pre rodinu.

V prípade športovej verzie GTI sa bude môcť vodič, hlava rodiny, tešiť na prudké akcelerácie z nuly na 100 km/h už za 6,5 sekundy, športovo naladený podvozok, zdôraznený zvukový prejav pohonného systému a tiež z nápadného interiéru s rozsiahlym využitím červených akcentov.

Čo s tou samočinnou jazdou? Ešte stále má zodpovednosť v rukách vodič

Keď už nastane čas naložiť deti na zadné sedadlá a manželku na miesto spolujazdca, tento istý vodič ocení nízku spotrebu vozidla, ekologický a komfortný jazdný režim a na cestovného asistenta IQ.DRIVE. Tento technologický balíček pozostáva z kamier a senzorov, ktoré umožňujú poloautomatickú jazdu – technológia je vôbec prvýkrát použitá v Pole GTI.

Inzercia

Systém dokáže prevziať riadenie, brzdenie a akceleráciu nového Pola GTI v rozpätí rýchlostí od 0 km/h až po kontrolnú hranicu systému Travel Assist, teda 210 km/h. Dôležitou súčasťou tejto technológie je adaptívny tempomat (ACC). Počas používania tohto systému musia ruky vodiča zostať na športovom koženom volante so senzormi, čo znamená, že vodič je aj naďalej zodpovedný za vozidlo. Asistenčné systémy totiž nenahradzujú vodiča, ale ak je to práve možné, „zachraňujú situáciu“. V prípade nového Pola GTI dokážu ešte o podstatný kus viac, ale zodpovednosť ešte stále ostáva na pleciach vodiča.

Koľko bude nový VW Polo GTI stáť?

Volkswagen zatiaľ neupresnil cenu nového Pola GTI. V konfigurátore momentálne Polo figuruje s cenami od 15 030 eur (výbava „Polo“) po 18 560 eur za R-Line – tá sa ponúka s manuálom aj automatom a motormi s výkonmi od 70 do 81 kW. Teda rozdiel výkonov medzi najlepším R-Line a novým GTI bude takmer dvojnásobný.

Očakávame, že predaj nového Volkswagenu Polo GTI sa začne čoskoro a prvé kusy budú k dispozícii počas tohto roka.

Pokračujte na ďalší príspevok »