Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Nádherný F-Type je po facelifte ešte ostrejší, žiaľ v Európe už bez V6-ky

Pekelne rýchla šelma dostala novú tvár a techniku.

Dozaista jeden z najkrajších a najšarmantnejších malých športiakov na trhu sa dočkal vskutku veľkého faceliftu. Jaguar nám však F-Type predstavil už v roku 2013, nemožno sa teda čudovať, že zmien je viac než dosť, veď modernizácia prichádza takmer po siedmich rokoch. Samotná automobilka pritom novinku označuje ako modelový rok 2021.

Nedajte sa však oklamať, i keď by sa podľa predných partii mohlo zdať, že vo veci je úplne nová generácia, naozaj ide len o facelift. Ten si zobral na mušku čelnú časť, ktorá je úplne nová a ešte atraktívnejšia – úzke, po novom horizontálne umiestnené LED svetlá podčiarkujú prísny charakter novinky. Diametrálne odlišný je i samotný nárazník a zmien sa dočkala aj inak tvarovaná kapota.


Charakteristický profil karosérie i zadná časť je už viac-menej taká, akú dobre poznáme. Koncové LED-kové svetlá síce dostali o čosi hranatejší tvar, ich úzke stvárnenie zasahujúce do bokov karosérie sa ale nemení. Nárazník s difúzorom a veľkými koncovkami výfuku sa zmenil len decentne. Do ponuky sa začlenili nové odtiene karosérie a disky kolies, pričom facelift sa týka ako verzie kupé, tak i roadster.

Do interiéru zavítal nový digitálny kokpit o veľkosti 12,3”, kde nechýba hneď niekoľko dizajnových zobrazení vrátane centrálne umiestneného otáčkomera. Stredový 10” displej ponúka vynovené prostredie a podporu systémov Android Auto i Apple CarPlay.

AVIS Maxirent

Pomerne veľké zmeny sa odohrali pod kapotou, i keď tie ovplyvňuje najmä príslušný trh. Ako už asi tušíte, vo veci je najmä Európa a jej stále prísnejšie normy, ktoré majú za výsledok to, že z ponuky sa (dočasne?) vyradil šesťvalcový variant. Našťastie, nový kompresorom preplňovaný osemvalec v ponuke ostáva, a to hneď v dvoch verziách.

Základný V8-čkový variant má 331 kW / 450 koní a 580 Nm, pričom k dispozícii je ako vo vyhotovení RWD, tak i AWD, čo je naozaj pozoruhodné. Napokon, vrcholom ponuky je variant F-Type R s výkonom 423 kW / 575 koní a 700 Nm. R-ko dokáže vďaka výhradne pohonu všetkých štyroch kolies pokoriť stovku za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je 300 km/h. O verzii SVR doposiaľ Jaguar neinformuje, dodávame však, že práve SVR-ko malo doteraz 575 koní, je teda otázne, či ho nezastúpi v rámci faceliftu o 25 koní silnejšie R-ko.

Najzákladnejší F-Type bude naďalej dostupný s výhradne zadným pohonom, 2-litrovým benzínovým štvorvalcom a s výkonom 221 kW / 300 koní a 400 Nm. Vo všetkých prípadoch sa o prenos sily stará 8-stupňová automatická prevodovka. Keďže F-Type bol odjakživa známy svojím extrémne hlučným zvukovým prejavom, modernizácia do ponuky začleňuje funkciu Quiet Start, ktorá má zaručiť tichším štartovaním pokojný spánok susedom.