Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Mercedes-Benz prekvapivo otáča. Nové S-ko dvanásťvalec predsa len dostane

O zaujímavé informácie sa postarala samotná hlava koncernu.

Ako sa ukazuje posledné roky, veľko-objemovým motorom už dlhšie zvoní umieračik. Môžu za to predovšetkým stále nekompromisnejšie emisné normy a čoraz väčšie upriamovanie pozornosti na ekológiu. Faktom totiž je, že či sa nám to páči alebo nie, automobily patria medzi hlavných znečisťovateľov ovzdušia, a i keď posledné roky evidujeme obrovský progres v efektivite konvenčných agregátov, tie najväčšie jednotky to majú čoraz viac nahnuté.

Možno vás ako prvé napadnú talianske superšporty s obrovskými V12-kami pod kapotou či modely značky Rolls-Royce s obdobne veľkými agregátmi, pravdou ale je, že pokiaľ ide o dvanásťvalce, medzi celosvetovo najväčších výrobcov veľko-objemových motorov dlhodobo patrí najmä značka Mercedes-Benz. Svojho času totiž ponúkala napríklad dvanásťvalcové S 600, S 650, S 65, S 600 kupé, S 600 kabrio, S 65 kupé, S 65 kabrio, SL 65 či G 65, o osemvalcoch ani nehovoriac…

V sklonku posledných rokov však značka ohlásila koniec viacerých z nich, pričom vyvrcholením bol model Mercedes-AMG S 65 Final Edition, ktorý mal predstavovať nielen posledné 12-valcové S-ko, ale zároveň aj koniec tejto jednotky v zvyšných modeloch s hviezdou v znaku. Už v tom čase bolo teda jasné, že nová trieda S modelového roku 2021 už dvanásťvalec vôbec nedostane. Vyhliadky teda bohužiaľ optimistické neboli. Lenže…

Sám generálna riaditeľ Daimleru, Ola Källenius sa už druhýkrát v priebehu posledných týždňoch nechal počuť, že nové S-ko V12-ku predsa len dostane, malo by isť pritom o upravený doterajší agregát. Mercedes-Benz tak prekvapivo otáča, čo je na dnešné pomery naozaj pozoruhodne. Veď napríklad nová A8-čku verziu W12 stále na trh nedostala a s najväčšou pravdepodobnosťou už ani nedostane, zatiaľ čo do faceliftovanej 7-čky od BMW sa síce V12-ka opäť vrátila, v budúcej generácii sa už s ňou nepočíta.

AVIS Maxirent

Nechajme sa teda prekvapiť, čo nás bude v oblasti veľko-objemových motorov čakať v nasledujúcich rokoch. Je viac než pravdepodobné, že skrz striktné emisné normy bude nevyhnutná implementácia hybridnej technológie, ktorá by v “kľudných” podmienkach pomáhala či suplovala prácu veľkého motora.