Jedno z najlepšie jazdiacich SUV na trhu prichádza vo vynovenej verzii GTS s 380 koňmi

Porsche Macan spoznávame v športovo ladenom variante.

INZERCIA: Peugeot Limitovaná edícia PREMIUM

Porsche svoje stredne veľké SUV minulý rok vskutku dôkladne vynovilo, čím sa môže zdať, že ide o novú generáciu. Opak je však pravdou, nič to ale nemení na tom, že Macan vyzerá veľmi moderne a azda ešte atraktívnejšie. Navyše, stále platí, že ide o jedno z najlepšie jazdiacich SUV na trhu, za čo môžu nielen kompaktnejšie rozmery, ale i špičková technika a povestné jazdné vlastnosti.

Aby toho nebolo málo, Porsche si v závere roka pripravilo čerešničku na torte, ktorou je najšportovejšia verzia s dodatkom GTS. Tá sa síce zaraďuje pod vrcholný variant Turbo, svojím zameraním ale cieli na priaznivcov ostro športových vlastností viac. Svedčí o tom aj samotná technika, ktorú zastupuje nový agregát 2.9 V6 biturbo. Vďaka viacerým vylepšeniam sa tak vo výsledku dostávame na výkon až 280 kW / 380 koní, a to za prítomnosti krútiaceho momentu vo výške rovných 520 Nm.

Nárast sily sa tým pádom v pozitívnom smere podpísal na jazdnej dynamike – zrýchlenie z 0-100 km/h dosiahne Macan GTS dosiahne rýchlosť 100 km/h už za 4,9 sekundy, ak ale zákazník siahne po príplatkovom pakete Sport Plus, akcelerácia sa skráti na 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je následne obmedzená na hodnote 261 km/h. Sprevodovanie má naďalej na starosti dvojspojková prevodovka PDK, ktorá distribuuje silu štandardne na všetky štyri kolesá.

Porsche uvádza, že v zmysle metodiky NEDC by sa mala kombinovaná spotreba pohybovať na úrovni 9,6 l/100 kilometrov. GTS-ko má už v základe znížený podvozok o 15 milimetrov, nechýbajú ale ani špecifické 20″ disky kolies RS Spyder Design. Ako je zvykom, exteriér dostal decentne odlíšený optický paket doplnený o čierne detaily, zatmavené predné aj zadné full-LED svetlomety a štvoricu čiernych koncoviek výfuku.

AVIS Maxirent

V interiéri, ktorý je kompletne vynovený dominujú športové sedadlá, hliník a v neposlednom rade Alcantara. Novinkou je funkcia Connect Plus, ktorá prostredníctvom navigácie informuje vodiča o priechodnosti cestných komunikácii, respektíve vzniknutých obmedzeniach, a to v reálnom čase.

Nemecká automobilka netají s novinkou svoje veľké ambície. Čudovať sa tomu nemôžme, veď za prvé 4 roky na trhu sa predalo viac ako 350-tisíc kusov modelu Macan. Vynovený Macan vo verzii GTS vstupuje okamžite po svojom predstavení do predaja. Cena na slovenskom trhu zatiaľ špecifikovaná nebola, ak ale zoberieme do úvahy niekdajšiu cenu staršieho variantu GTS, môžeme predpokladať, že cenové relácie bude na čiastke od približne 74-tisíc €.