fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.
Renault Arkana Advertisement

Technológie

Čítanie na 4 min.

Inteligentné okuliare Ray-Ban Stories od Facebooku

Vyzerajú ako normálne okuliare, no používateľovi umožňujú zachytávať fotografie, nahrávať video, prehrávať hudbu alebo telefonovať.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. septembra 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. 9

Vo štvrtok 9. septembra uviedli spoločnosti Facebook a Ray-Ban na trh nové inteligentné okuliare Ray-Ban Stories. Dostupné sú v troch prevedeniach rámov, v niekoľkých farbách a ponúkajú aj možnosť osadenia dioptrickými sklami. Od klasických okuliarov sa odlišujú tým, že obsahujú dve kamery a reproduktory.

3 prevedenia rámov Ray-Ban Stories

3 prevedenia rámov okuliarov Ray-Ban Stories [Ray-Ban]

Pomocou okuliarov je možné zachytávať fotografie, nahrávať video, počúvať hudbu alebo telefonovať. Na bočnej strane sú vybavené dotykovým ovládaním pre nastavenie hlasitosti, prehrávania hudby a prijímania hovorov bez toho, aby ste museli vytiahnuť mobilný telefón. Ich cena sa pohybuje od 299$ do 379$ v závislosti od typu, pričom si ich zákazníci môžu zakúpiť online a vo vybraných predajniach v Austrálii, Kanade, Írsku, Taliansku, Veľkej Británii a USA (napríklad prostredníctvom webovej stránky spoločnosti Ray-Ban).

AR technológia?

Facebook už dávnejšie sľuboval AR okuliare, teda okuliare s technológiou rozšírenej reality. Okuliare s rozšírenou realitou by pri pohľade cez ne mali premietať text a grafické zobrazenia tvarov do reálneho sveta. Ray-Ban Stories sú prvým produktom dlhoročnej spolupráce Facebooku s EssilorLuxottica, ktorá je materskou spoločnosťou spoločnosti Ray-Ban. Aj keď tieto okuliare nedisponujú technológiou rozšírenej reality, obe spoločnosti ich považujú za medzikrok k dosiahnutiu tohto cieľa.

„Hey Facebook…“

Okuliare Ray-Ban Stories ponúkajú len ovládanie jednoduchými hlasovými príkazmi alebo gestami. Na aktiváciu hlasových príkazov je potrebné okuliare osloviť frázou: „Hey Facebook“. Fráza „Hey Facebook“ umožňuje používateľovi urobiť len fotografiu alebo natočiť video. Nie je možné pomocou hlasových príkazov ovládať hudbu, uskutočňovať hovory ani využívať funkcie asistenta.

Dotyková plocha na bočnej strane reaguje na klepnutie, dvojité poklepnutie, trojité poklepnutie a potiahnutie. Pomocou nej môže používateľ prijať alebo odmietnuť hovor, spustiť alebo zastaviť prehrávanie hudby, prípadne prehrať ďalšiu skladbu. Potiahnutie dopredu a dozadu slúži na nastavenie hlasitosti.

Výdrž batérie

K telefónu sa okuliare pripájajú cez Bluetooth aj WiFi, pričom komunikujú prostredníctvom aplikácie Facebook View, ktorá okrem úpravy fotografií poskytuje aj informácie o stave batérie. Tá podľa Facebooku vydrží 6 hodín pri počúvaní hudby alebo celý deň pri bežnom používaní. V obale s integrovanou batériou, ktorý okrem ochrany okuliarov počas ich nepoužívania plní aj účel prenosnej nabíjacej stanice, sa okuliare nabijú na 100% za 70 minút.

Inteligentné okuliare Ray-Ban Stories

Inteligentné okuliare Ray-Ban Stories [Facebook]

Inzercia

Na prednej strane okuliarov sa nachádzajú dva 5-megapixelové fotoaparáty, ktoré dokážu do pamäte zariadenia nahrať 35 polminútových videí alebo okolo 500 fotografií. Používateľ môže fotiť alebo nahrávať pomocou frázy „Hey Facebook“ alebo tlačidla v hornej časti rámu okuliarov. Vedľa pravej kamery majú okuliare zabudované biele LED svetlo, ktoré má slúžiť na ochranu osobných údajov. Svetlo sa rozsvieti počas nahrávania videa, a tým dá ľuďom na okolí vedieť, že môžu byť nahrávaní. Ďalšie LED svetlo, ktoré poskytuje používateľovi okrem stavu fotoaparátu aj informácie o stave batérie, režime párovania alebo prehriatí zariadenia, sa nachádza na vnútornej strane rámu.

Kvalita fotografií a zvuku

5-megapixelové fotoaparáty vytvárajú fotografie s rozlíšením 2592×1944 pixelov a videá s rozlíšením 1184×1184 pixelov. Aj keď kvalita fotografií a videa sa nemusí zdať postačujúca, do úvahy je potrebné brať aj veľkosť samotného zariadenia. Fotografia sa po jej vytvorení upraví v aplikácií View, odkiaľ ju môže používateľ zdieľať do ostatných aplikácií v mobilnom telefóne.

Po oboch stranách okuliarov sa priamo pri uchu nachádzajú open-ear (near-ear) reproduktory. Pomocou nich je možné telefonovať či dokonca počúvať hudbu. V hlučnom prostredí však tieto funkcie pravdepodobne nebudú veľmi využiteľné. Aj keď ich kvalita podľa recenzií nemôže konkurovať klasickým slúchadlám, na hovory je postačujúca. Pri telefonovaní okuliare tiež využívajú 3 zabudované mikrofóny.

 

Zdroje: Gadgets 360, TechCrunch, The Verge, CNET

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. 9

Informácie o tomto príspevku

Vydané 12. septembra 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu