INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Ikonická RS6-ka prichádza v novom podaní. Rodinný superšport má 600 koní a stovku dá za 3,6 sekundy

Čítanie na 4 min. 4. generácia pekelného kombi vstupuje na scénu vo veľkom štýle.

Bez veľkého preháňania by sme mohli napísať, že Audi RS6 Avant je azda najslávnejšie kombi na svete, preto niet divu, že okolo novej generácie je taký veľký rozruch. Jej príchod na trh je naplánovaný až na začiatok budúceho roka, svetová autosalónová premiéra sa však odohrá už čoskoro vo Frankfurte, takže nemecká automobilka nám horúcu novinku musela odhaliť skôr. Stalo sa tak práve v uplynulých hodinách, kedy spoznávame všetky podrobnosti.

Audi má totiž v pláne do konca roka predstaviť až 6 modelov s plaketami RS, prvým z nich je teda ikonické kombi, ktoré vychádza zo základov najnovšieho modeli A6 Avant. Oproti nemu ale dizajnéri značne pritvrdili exteriér – so základným kombíkom sú totožné len predné dvere, strecha a veko kufra, všetko ostatné bolo vyvinuté na mieru. RS6-ka je tak až o 41 milimetrov na každej strane širšia, obúva až 22″ (!) disky a prednú časť tvorí maska prevzatá z budúceho modelu RS7. To je vskutku netypické, keďže štandardná A6-ka má predné svetlá úplne iné.

Predný aj zadný nárazník dostali výrazné členenie, ktoré tvoria vystupujúce strieborné lišty, za príplatok ich bude možné zabaliť do čiernej farby, prípadne do plastov vystužených karbónom. Prítomnosťou obrovských, až 22″ kolies (pneumatiky 285/35 R22) naznačujú aj citeľne vytiahnuté a nafúknuté blatníky. Štandardné oceľové vŕtané kotúče za príplatok môžu nahradiť karbón-keramické brzdy s kotúčmi s priemerom až 440, respektíve 370 milimetrov.

V interiéri sú napokon zmeny len v detailoch – do ponuky sa zaradili nové odtiene kože a dekóry, zatiaľ čo 12,3″ digitálne budíky Audi Virtual Cockpit dostali značne športovejšiu grafiku. Batožinový priestor má 565 litrov. RS6-ka štandardne disponuje progresívnym riadením a adaptívnym vzduchovým podvozkom. Jeho svetlá výška sa mení automaticky vzhľadom k rýchlosti – nad 120 km/h sa zníži o 10 milimetrov, naopak, ak je treba, svetú výšku je možné navýšiť o 20 milimetrov.

Srdcom novinky je dvakrát preplňovaná 4-litrová V8-čka s celkovým výkonom až 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 800 Nm. Novinka pritom disponuje mild-hybridnou technológiou, ktorej základom je 48 V hlavná palubná sieť. V prípade ideálnych podmienok tak dokáže pekelný kombík v rozmedzí od 55 do 160 km/h plachtiť s vypnutým motorom, pričom štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti cca 22 km/h. Ako tomu bolo už aj doteraz, pri pokojnej jazde je možné odpojiť polovicu valcov, čo vo výsledku znamená ušetrenie približne 0,8 litra paliva na 100 km.

Automobilka uvádza, že RS6 Avant dokáže akcelerovať na stovku za 3,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 250 kilometrov v hodine. Zákazník si ale môže priplatiť za paket Dynamic Package, ktorý navýši maximálna na 280 km/h, respektívne za paket Dynamic Plus Package, kedy sa vie ručička zastaviť až na rýchlosti 305 km/h. Samozrejme, svoju úlohu na tom zohráva nielen samotný agregát, 8-stupňová automatika, ale aj pohon quattro. Ten uprednostňuje zadnú nápravu v pomere 40:60, pričom v prípade potrieb vie preniesť 70 % výkonu na prednú, respektíve 85 % výkonu na zadnú nápravu.

Prečítajte si aj: