Najhorší deal storočia

Hertz zaplatil za redizajn 32 miliónov USD a web stále nefunguje

Ani milióny dolárov vyplatené špecialistom nie sú zárukou, že niečo bude fungovať ako má.

„Tu už nikto nič negarantuje,“ znie slávny výrok, ktorý medzičasom dokonale zľudovel. Je pravdivý, pretože dnes už nemusia nič garantovať ani zmluvy, ktoré sú v prípade nadnárodných korporácií oporným pilierom celého ich biznisu. Keď sa nedá spoliehať ani na vymožiteľnosť práva a solídnosť vlastných dodávateľov, ako môže obrovský podnik prosperovať?

Americká sieť autopožičovní Hertz v týchto mesiacoch rieši závažný problém. Investovala dovedna 32 miliónov amerických dolárov do redizajnu a prepracovaniu svojich webstránok, lenže dodávateľ technických služieb údajne nesplnil všetko, k čomu sa zaviazal. Jedna strana sa vyhovára na druhú, vo výsledku sú nespokojní všetci – vrátane zákazníkov Hertzu.

Hertz si ešte v auguste 2016 najal spoločnosť Accenture, aby zrealizovala robustnejší redizajn a prepracovanie štruktúry medzinárodných webových stránok autopožičovne. Hertzu sa spočiatku páčil prístup spoločnosti Accenture, preto za jej služby do mája 2018 zaplatil niekoľko miliónov dolárov. Áno, sú to obrovské peniaze, lenže v tomto prípade sa jedná o obrovský medzinárodný projekt, ktorého správa a udržiavanie vyžaduje množstvo špecialistov, energie a času.

Predmetom celého sporu je predovšetkým to, že si Accenture fakturovalo každý zásah aj napriek tomu, že ich zámer mal byť splnený už v prvej fáze spolupráce.

Napríklad jedným zo zámerov Hertzu bolo vytvorenie spoločnej platformy pre jeho ďalšie značky autopožičovní Dollar a Thrifty, lenže Accenture dodalo riešenie iba pre severoamerický trh.

Okrem toho sa ako problém ukázal aj samotný kód stojaci za novou webstránkou. Podľa Hertzu má byť priveľmi chybový, v dôsledku čoho nefungovali niektoré funkcie stránok. Aké, to nevieme. V dôsledku chybového programovania sa klient na naliehanie Accenture rozhodol zakúpiť licenciu na program s názvom RAPID, ktorý mal všetky problémy vyriešiť. Lenže po jeho nákupe dodávateľ oznámil, že s programom nevie pracovať.

Webstránky ďalej neboli optimalizované pre tablety, čo mala byť jedna zo základných požiadaviek klienta. Na naliehanie Hertzu síce Accenture dodatočne takúto optimalizáciu pridal, ale vyfakturoval klientovi stovky tisíc dolárov navyše. A každým novým zásahom do webstránky sa faktúry hromadili, až dosiahli mimoriadnej celkovej hodnoty.

Môžete si to predstaviť aj tak, že sa s dodávateľom novej webovej stránky dohodnete na tom, že vám vyhotoví web s určitou funkčnosťou. Vy mu zaplatíte, on však dodá iba akýsi základ – a každú novú prácu na doplnení

Žaloba od Hertzu na Accenture bola podaná v apríli tohto roka po tom, čo sa Accenture bránil, že všetko vyhotovil v súlade s požiadavkami Hertzu – a ten zasa tvrdí, že mu Accenture dodal zlý nefunkčný produkt.

Accenture momentálne čelí vážnej súdnej žalobe, v ktorej ide o viac ako 32 miliónov dolárov. V hre je reputácia spoločnosti, ktorá má dobrú povesť.

 

Zdroj: Hertz Wanted a Cool Website: It Ended Up With a $32 Million Legal Nightmare

 

REKLAMA » PREJSŤ NA STRÁNKU INZERENTA


Naše tipy

Do Petrohradu bez víz! Letenky, doprava, ubytovanie a všetko, čo treba vedieť pred touto cestou

Výlet do Petrohradu nebol nikdy jednoduchší, a to vďaka zrušeniu vízovej povinnosti, ktorú nahradil bezplatný elektronický dokument. Inšpirujte sa sprievodcom, ktorý vám výlet uľahčí. Petrohrad je metropola Ruska, ktorá je považovaná za lepší turistickejší zážitok ako samotná Moskva.

23. januára 2020

Nečakané správy

Čína práve vyhlásila vojnu jednorazovým plastom. Bude vzorom aj pre Európu.

Rozsah opatrení proti jednorazovým plastom je bezprecendentný.

21. januára 2020

Tip na výlet

Francúzska riviéra – kombinácia hôr, pláži a príjemnej atmosféry za 3 dni

Krásne pláže, chutné jedlo, bohatá história a ešte krajšia príroda. To všetko sa dá stihnúť počas troch dní na Francúzskej riviére.

21. januára 2020

„Dobrosrdečnosť je zadarmo“

Prečo podnikáme dlhé cesty za sebapoznaním do Ázie?

Ocitli ste sa už niekedy v situácii, kedy ste nevedeli, či sa váš život uberá tým správnym smerom alebo ste dokonca nevedeli, čo vlastne od života chcete? V súčasnosti to veľa mladých ľudí rieši tak trochu radikálne. Vyberú sa niekde, kde toho nemajú veľa, no predsa majú čo ponúknuť.

20. januára 2020

New York Harbour Storm-Surge Barrier

Má hrádza okolo New Yorku za 200 miliárd dolárov zmysel? Prekvapivo sa zhodujú vedci i Trump

Podľa Trumpa sú to vyhodené peniaze a ani odborníci sa nezhodujú na tom, že bude hrádza fungovať.

20. januára 2020

VIDEO | Supercar Blondie

Najvzácnejšie autá sveta v jednej garáži

Navštívime spolu so Supercar Blondie Petersen Automotive Museum, kde môžete vidieť zbierku tých najhodnotnejších vozidiel na svete. Nie všetky sa vám však budú páčiť.

20. januára 2020

USA vs. Čína

Obchodná vojna medzi USA a Čínou – čo je jej pôvodca a prečo podpísanie dohody neznamená jej koniec?

Prečo sa nevedia Spojené štáty a Čína dohodnúť? USA je značne zadlžená a Čína je jej druhý najväčší veriteľ. Tento stav vytvára medzi nim napätie.

18. januára 2020

Kybernetická bezpečnosť

Zverejnili 20 najpoužívanejších hesiel sveta, pravdepodobne ich máte aj vy

Ak niekde používate jedno z uvedených hesiel, radšej si ho hneď zmeňte.

17. januára 2020

Neprehliadnite

3D tlač je príležitosť spraviť svet lepším miestom

Neuveriteľný technologický pokrok, ktorého sme všetci práve teraz svedkami, je záväzkom pre nás i ďalšie generácie.

16. januára 2020

Cenzurovaný antihrdina

Joker bol omyl. Predstaviteľ Jokera prechádza do Marvelu a hrá úplne novú postavu

Herecká povesť Jareda Leta podľa mnohých utrpela, keď vyšiel film Suicide Squad, v ktorom zahral avantgardného Jokera. Leto teraz prešiel z DC do Marvelu, kde stvárni postavu Morbiusa.

15. januára 2020

Doba živých robotov sa blíži

Prvý robot vyrobený zo živých buniek je na svete: ani živý, ani umelý, niečo medzitým

Vermontská univerzita si na svoje konto pripísala svetové prvenstvo – výrobu „robota“ vyrobeného zo živých buniek. Budúcnosť tohto vynálezu povzbudzuje divoké špekulácie.

14. januára 2020

Verejný záväzok zodpovednosti

Hrozby, ktoré nás dnes ovplyvňujú, sú vážne. Emisie CO2 neberieme na ľahkú váhu

Emisie CO2 by sme nemali brať na ľahkú váhu. Podieľajú sa na množstve problémov, ktoré okolo seba máme.

13. januára 2020

Stále máte chuť na kávu?

Prečo by mala šálka kávy stáť 22,50 eur

Ceny kávy sú neudržateľne nízke a ani si to neuvedomujeme.

9. januára 2020

Hviezdy dostupné pre každého

Celebrita najvyššieho rangu zagratuluje vášmu kamarátovi či manželke. Služba Cameo je unikátom.

Známe osobnosti ponúkajú za niekoľko desiatok či stoviek dolárov videá vytvorené špeciálne pre konkrétnu osobu.

8. januára 2020

Vplyv človeka je pozitívny i negatívny

Austrália čelí masovému vymieraniu druhov. Dialo sa aj v minulosti, no teraz je to iné

Katastrofické požiare v Austrálii budú mať dopad nielen na ekonomiku, ale aj biodiverzitu a funkcie ekosystému. 

7. januára 2020

Ničíme si vlastný svet

Čo robí vzduch v Dillí tak smrteľným? Prekvapivo to nie je len o doprave

V dobe populizmu sa hovorí najmä o nezdravej doprave, ale oveľa väčší vplyv na znečistenie majú tradície.

3. januára 2020

Už je to tu opäť

Najčastejšie novoročné predsavzatia: tretie je najväčším prekvapením

Obmedziť alkohol už nie je tak atraktívne predsavzatie ako v minulosti, ale chudnúť by chceli všetci.

2. januára 2020

PF2020

Oslavy Nového roka 2020 naživo: Ohňostroje končia, užite si možno tie posledné

Ochrana životného prostredia a zvierat, zvyšovanie bezpečnosti a pokrok. To sú dôvody, pre ktoré sa z ohňostrojov pomaly stáva prežitok.

31. decembra 2019

Autopedy mohli zmeniť svet

História motorizovaných kolobežiek má vyše sto rokov, kedysi ich jazdili poštári aj dámy

Vynález motorizovanej kolobežky prišiel v nesprávny čas, ale do histórie dopravy sa zapísal veľkými písmenami.

29. decembra 2019

Vlajková loď značky Genesis chce s veľkými motormi konkurovať najmä nemeckej prémii

G90-ka má za sebou ďalšiu modernizáciu. 

23. decembra 2019

Hudobná diaľnica v Maďarsku (video)

Tento zaujímavý počin by sa zišiel aplikovať aj u nás v úseku medzi Bratislavou a Trnavou a možno by sa vodiči jazdiaci v strednom pruhu naučili jazdiť podľa predpisov 🙂

23. decembra 2019