BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

Nové BMW radu 1 to nemá ľahké. Vôbec po prvýkrát v histórii totiž kompaktný hatchback prišiel na trh s primárne predným pohonom, navyše z ponuky sa vytratil radový šesťvalec. To verejnosť, najmä z motoristických kruhov neprijala najlepšie. Druhým dychom ale treba povedať, že drvivej väčšine kupujúcich najmenšieho BMW je jedno, ktorá náprava je poháňaná, viac ocenia nárast priestoru v interiéri, ktorý zaručila nová koncepcia.

V uplynulých hodinách sa dozvedáme, že obdobnou revolúciou pod kapotou prechádza aj nový rad 2, ktorý navyše spoznávame v úplne novom vyhotovení s dodatkom Gran Coupé. V skratke povedané, ide o 4-dverové imidžové kupé s jasným úmyslom – konkurovať značke Mercedes-Benz s veľmi úspešným modelom CLA. Samotný dizajn môžeme označiť za pomerne netypický, najmä pri pohľade na zadné partie. Tie predné totiž viac-menej vychádzajú z novej jednotky.

Predné full-LED svetlomety však dostali o čosi členitejšiu a agresívnejšiu grafiku, inak tomu nie je ani v prípade nárazníka s väčšími otvormi. Samotné ľadvinky tvoria buď horizontálne línie alebo zaujímavá štruktúra, ktorá je doménou vrcholnej verzie M235i xDrive. Gro zmien sa ale odohráva za A-stĺpikom. Štvorica dverí disponuje bezrámovým riešením, strecha následne pomaly klesá až k zadnej časti, kde si miesto našli naozaj úzke a do strán pretiahnuté ledkové svetlomety.

Interiér, respektíve palubná doska je identická s BMW radu 1. Centrom horizontálne situovanej palubnej dosky je 10,25″ dotykový displej, zatiaľ čo príplatkové digitálne budíky s progresívnou grafikou majú tiež 10,25″. V základe sú budíky analógové s integrovaným 5,1″ displejom. BMW kokpit okorenilo zaujímavými dekórmi, cez ktoré preniká náladové osvetlenie. Volant či jednotlivé ovládacie prvky a ich rozloženie už pritom poznáme zo súčasných modelov automobilky, najmä z väčšieho radu 3.

Otázkou ostáva priestor na zadných sedadlách, po skúsenostiach s nových CLA je však viac než pravdepodobné, že aj model 2 Gran Coupé je určený prioritne pre 2 dospelých cestujúcich. 4 526-milimetrové Gran Coupé má 430-litrový kufor, čo je o 50 litrov viac ako v prípade 1-ky. Ako je už zvykom, súčasťou (príplatkovej) výbavy je plejáda asistenčných prvkov a viaceré vychytávky – cúvací asistent, ktorý si pamätá posledných 50 metrov, 360-stupňová kamera, špičkový head-up displej či digitálne kľúč.

Ako sme naznačili v úvode, po vzore nového BMW radu 1 aj nová dvojka má primárne predný pohon s voliteľným pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. O pohon sa budú starať výhradne troj- a štvorvalcové motory. Na výber sú 3 prevodovky6-stupňový manuál, 7-stupňová dvojspojková prevodovka (pre trojvalcové verzie) a napokon 8-stupňový automat. Pre úplnosť, v úvode predaja (marec 2020) budú na trhu sprvoti 3 motorické verzie:

218i – benzínová 1,5-ka, 103 kW / 140 koní a 220 Nm, cena od 31 950 €*
M235i xDrive  – benzínový 2-liter, 225 kW / 306 koní a 450 Nm, cena od 51 900 €*
220d xDrive – naftový 2-liter, 140 kW / 190 koní a 400 Nm, cena od 39 900 €*
* cena stanovená na nemeckom trhu

Agregáty majú dvojstupňové preplňovanie pomocou nízkotlakového turbodúchadla s variabilnou geometriou lopatiek a vysokotlakového turbodúchadla integrovaného do výfukových zvodov. BMW hovorí o výborných jazdných vlastnostiach, ktoré majú naďalej patriť k úplnej špičke v triede. Po vzore jednotky aj rad 2 má byť vďaka športovému podvozku agilný, vývojári navyše zapracovali na odozve na plynový pedál, čo má zabezpečiť ešte väčšiu výbušnosť, a to i pre tie najzákladnejšie verzie.

    

Adventný koncert 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019