Autentický a presvedčivý. Vyskúšali sme nový Renault Megane R.S.

IMG_1248

Jeho povesť ho predchádza, ale v aktuálnej generácii predstavuje maximum, čo možno z hatchbacku vyťažiť. V silnej konkurencii sa určite nestratí.

 

Renault ponúkol možnosť vyskúšať si nový Megane R.S. priamo na motoristickom okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni, avšak za počasia, ktoré neprialo vysokým rýchlostiam a odvážnym činom za volantom. Aj napriek tomu sme z predvádzania Megane R.S. odhádzali plní nadšenia, pretože úroveň jeho vyladenia dosiahla najvyšších mét.

 

IMG_1289

Nový Renault Megane R.S. je v porovnaní s predchodcom bohatší na počet dverí, naopak chudobnejší na objem valcov. Môže to byť sklamaním? Ani nie, pretože mínus 0,2 litra má na celkový výkon iba priaznivý vplyv, nový strop je 205 kW (280 k) a maximálny krútiaci moment až 390 Nm. Z nuly na sto akceleruje za 5,8 sekundy, čo je na prednokolku výborný údaj.

 

IMG_1262

Dizajn automobilu, ktorý už niekoľko mesiacov dráždi predstavy fanúšikov motorizmu, sa po vizuálnej stránke odlišuje od základného Megane predovšetkým v detailoch, k slovu sa však dostalo aj rozširovanie karosérie: vpredu o 60 a vzadu o 40 milimetrov. Automobil nezaprie svoj rodinný charakter pre päticu dverí, i keď hlavou rodiny musí byť v tomto prípade vášnivý motorista.

 

IMG_1251

Interiér so škrupinovými sedadlami, športovým volantom a agresívne pôsobiacou grafikou na prístrojovke nadväzuje na zmeny, ktorých sa Megane R.S. dočkal vonku. Nápadne pôsobia dlhé páky za volantom, ktorými možno manuálne ovládať automatickú prevodovku EDC. Tí skúsenejší si môžu vybrať verziu Megane R.S. Cup, ktorá je vybavená „poctivou“ manuálnou prevodovkou a pákovou ručnou brzdou. V tejto verzii dokonca francúzsky hothatch dosahuje ešte o niečo vyššiu maximálnu rýchlosť – výborných 255 km/h, prudkosť akcelerácie je bez ohľadu na prevodovku totožná. Verzia s automatickou prevodovkou nesie prívlastok „Sport“ a práve ju sme mali možnosť vyskúšať.

 

IMG_1272

 

Po technickej stránke sa Renault so svojím hothatchom naozaj vyhral do sýtosti. Automobil je vybavený systémom 4Control, teda natáča všetky štyri kolesá v záujme zlepšovania prejazdu zákrutami. Zadné kolesá sa do rýchlosti 60 km/h sa natáčajú do protismeru o 2,7°, po prekročení tejto rýchlosti je uhol natočenia 1°, pričom v režime RACE sa zadné kolesá natáčajú až do rýchlosti 100 km/h.

 

IMG_1273

 

 

Megane R.S. vodičovi poskytuje perfektnú spätnú väzbu, okamžité reakcie motora na stlačenie plynového pedála sú sprevádzané zvukovými prejavmi motora a hlučnejším výfukom. Baviť sa o odhlučnení interiéru by bol nezmysel, v tomto aute chcete motor počuť!

 

Z čisto subjektívneho hľadiska je Megane R.S. ešte emotívnejší ako jeho konkurenti, ktorých sme mali možnosť šoférovať. Najväčším rivalom športového Megane je Hyundai i30N, ktorý však nenecháva chladným doslova nikoho.

 

IMG_1295

 

Renault Megane R.S. Sport s automatickou prevodovkou je vyšperkovaným automobilom pre náročných motoristov, verzia Cup je však ešte o kúsok ďalej a ukazuje nám smer, akým sa máme pozerať, ak chceme vidieť špičkový Megane R.S. Trophy medzi prvými. Zdá sa, že už viac ani výrobca spraviť nemôže, pretože aktuálny Megane R.S. iba začína tam, kde ten predchádzajúci končil. Necháme sa prekvapiť a už teraz vieme, že toto prekvapenie bude veľmi pozitívne.

 

 



Kľúčové slová: , ,
Ďalšie články z rubriky Ekonomika
Ďalšie články z rubriky Ľudia
Ďalšie články z rubriky Veda a Technológie
Ďalšie články z rubriky Automobily
Ďalšie články z rubriky Lifestyle
Ďalšie články z rubriky Zdravie