Nová futuristická formula

Formula E a FIA uverejnili snímky auta novej generácie, ktoré bude súťažiť v piatej sezóne pretekov elektrickej formuly. Predstavuje nový futuristický vzhľad monopostov. Fanúšikovia si mohli nový model pozrieť ešte 6. marca na ženevskom autosalóne. Nový model Gen2 bude jazdiť v seriáli majstrovstiev ABB FIA Formula E 2018/19 v nasledujúcich troch obdobiach. Auto viditeľne predstavuje… Prečítať celé
Vydané 5. júla 2018 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Formula E a FIA uverejnili snímky auta novej generácie, ktoré bude súťažiť v piatej sezóne pretekov elektrickej formuly. Predstavuje nový futuristický vzhľad monopostov. Fanúšikovia si mohli nový model pozrieť ešte 6. marca na ženevskom autosalóne.

Nový model Gen2 bude jazdiť v seriáli majstrovstiev ABB FIA Formula E 2018/19 v nasledujúcich troch obdobiach. Auto viditeľne predstavuje novú éru Formuly E a naďalej sa snaží odlíšiť od iných kategórií motoršportu. Monopost je absolútnou novinkou, ktorú vytvoril riadiaci orgán pre motoristický šport FIA spolu s poprednými svetovými dizajnérmi a inžiniermi, ktorí sa podieľali na vývoji.

 

Nové auto bude disponovať zvýšeným výkonom, čo v praxi znamená, že oproti pôvodnej verzii poskytne takmer dvojnásobnú kapacitu energie, a rovnako aj výdrž. Tímy a piloti budú môcť odjazdiť celú pretekovú vzdialenosť pri vyšších rýchlostiach bez toho, aby museli meniť v polovici pretekov monoposty. Vozidlo Gen2 je jasným dôkazom pokroku v rozvoji technológie akumulátorov a elektrických motorov.

 

1

O Formule E

Vo Formule E sa už od jej vzniku angažujú mnohé automobilky. Najznámejšou je Renault, ku ktorej sa pridala Audi spolupracujúca s nemeckou stajňou Abt, rovnako ako Citroën/DS s tímom Virgin Richarda Bransona. V elektrickej sérii našli uplatnenie aj dvaja menej známi výrobcovia – indická Mahindra a Venturi. Zaujímavosťou je, že tím Venturi z monackého kniežatstva pomohol založiť americký herec Leonardo di Caprio. Dôležité však je, že počet výrobcov každoročne rastie a záujem o pôsobenie v tomto šampionáte má vzostupnú tendenciu. Minulý rok sa pridal Jaguar a v budúcej sezóne vstúpia do prostredia pretekov FE Porsche, Mercedes a BMW.

 

Základnou ideou Formuly E je oboznámiť širokú verejnosť s novými technológiami a zároveň dostať autá čo najbližšie k fanúšikom rýchlych monopostov. Jazdí na mestských okruhoch, často v samotných centrách svetových veľkomiest. Piloti sa musia popasovať s nástrahami jazdy na úzkych a často kľukatých tratiach, navyše lemovaných zvodidlami, čo v mnohých prípadoch prináša dramatické situácie.

Inzercia

 

2

 

Veľkou výhodou Formuly E je cenová dostupnosť (výrazne väčšia ako pri Formule 1), ale aj organizácia jednotlivých pretekov. Aj kalendár je zaujímavý, pretože sezóna sa vždy začína na konci kalendárneho roka a končí v nasledujúcom roku. Počas existencie šampionátu pretekárska elektrická šou navštívila také destinácie, ako sú čínsky Peking, malajzijská Putrajaya, uruguajské Punta del Este a argentínske Buenos Aires. V USA zavítala do Miami, Long Beach či New Yorku. V Európe mohli fanúšikovia sledovať zápolenia rýchlych, no tichých strojov v Monte Carle, Berlíne, Moskve, Paríži alebo v Londýne. Ponuka je široká – každý si počas víkendu príde na svoje – atraktívne preteky, spoznávanie kultúrnych pamiatok, ale aj zábavu počas mnohých večierkov.

 

4

 

Fanúšikovia elektrickej formuly majú možnosť niekoľko dní pred pretekmi prostredníctvom sociálnych sietí Instagram a Twitter hlasovať za to, ktorí traja piloti získajú možnosť využiť počas pretekov zvýšený objem výkonu – takzvaný „fan boost“ môžu jednorazovo využiť v druhej polovici pretekov.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »