INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Nové najmenšie SUV

Obľúbené GLA od Mercedesu je v 2. generácii podstatne dospelejšie a modernejšie

Čítanie na 4 min. Mercedes-Benz predstavuje novú generáciu svojho najmenšieho SUV.Zvok

Iste, v prípade GLA je na mieste skôr pojem crossover než SUV, nič to ale nemení na tom, že ide o najmenšieho zástupcu modelového portfólia stuttgartskej značky, ktoré je určený aj mimo spevnených ciest. Mercedes-Benz tak po novej triede A, B, modeloch CLA a GLB uzatvára medzigeneračnú výmenu svojich kompaktných počinov. Nové GLA sa na trh dostaví začiatkom roka 2020, a to v značne modernejšej podobe.

Modely SUV sú aj pre túto nemeckú automobilku rozhodujúcim pilierom palety produktov, od novej generácie si preto veľa sľubuje. Zvonku vyzerá novinka majestátnejšie, naberá navyše i na štýlovejších prvkoch, vďaka ktorým pôsobí ešte atraktívnejšie. GLA si zachováva dynamické proporcie s krátkymi prevismi vpredu a vzadu, ku kráse prispieva aj možnosť postaviť vozidlo až na 20″ disky. Vďaka ním sú kolesá zarovno s blatníkmi.

V zmysle súčasného estetického smerovania značky aj tu môžeme badať veľmi čisté línie a plochy, kde by sme ostré hrany hľadali márne. Rovnako ako v prípade iných stuttgartských modelov SUV, aj tu má maska chladiča charakteristické otvory s jednou lamelou a centrálnou hviezdou. Na oboch koncoch sa nachádza LED svetelná technológia, ktorá je však za príplatok. V rámci najvyššej výbave nechýba technológia Multibeam LED.

Pri podľade do kokpitu možno badať príbuznosť s triedou A a B, z ktorých GLA vychádza a stavia na ich základoch. Prístrojovka pozostáva z jedného panelu displejov, ktoré sú vizuálne oddelené. Obrazovky sú dodávané v troch konfiguráciách – s dvomi 7″ displejmi, jedným 7″ a jedným 10,25″ displejom alebo v širokouhlej verzii s dvomi 10,25″ displejmi. Samozrejmosťou je infotainment MBUX, ktorý prináša nielen prvotriednu grafiku, ale aj prvky rozšírenej reality či ovládanie hlasom.

V porovnaní s A-čkom je poloha sedenia vyššia a vzpriamenejšia – vodič a spolujazdec sedia o 140 mm vyššie ako v triede A a o 50 mm vyššie ako v triede B. Zásadnou novinkou pritom je, že zadné sedadlá možno posunúť o 14 cm, pričom zadná posádka by mala mať údajne až o 116 milimetrov viac miesta na nohy. Objem batožinového priestoru narástol len decentne – 435 litrov.

Paleta pohonných jednotiek bude pomerne bohatá, navyše, časom nebude chýbať ani nová plug-in hybridná verzia. V úvode predaja bude ale GLA-čko dostupne prioritne v dvoch benzínových alternatívach – GLA 200 a GLA 35 4Matic. Prvú verziu poháňa benzínový motor so zdvihovým objemom 1,33 litra, výkonom 120 kW / 163 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Spárovaný je výhradne s prednou nápravou prostredníctvom automatickej prevodovky 7G-DCT. Kombinovaná spotreba by mala byť úrovni 5,9-5,6 l/100 km, pokiaľ ide o dynamiku, tak z 0-100 km/h dokáže základný variant akcelerovať za 8,7 sekundy.

Druhým menovaným modelom je základný AMG variant, ktorého podstatou je benzínový dvojliter s výkonom 225 kW / 306 koní a 400 Nm. Štandardom je okrem pohonu všetkých štyroch kolies aj 8-stupňový automat AMG SpeedShift DCT. Akcelerácia na stovku trvá len 5,1 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 250 km/h. Časom môžeme očakávať značne rozšírenie portfólia motorizácii aj o naftové verzie ako 180d, 200d či 220d.

Prečítajte si aj:

    None Found