Za hranicami startupu

My všetci sme oboznámení s nedávnymi úspechmi počiatočných verejných ponúk technologických spoločností, ako aj rozsiahlymi akvizíciami malých startupov verejne obchodovateľnými technologickými spoločnosťami. Zdá sa, že v správach zakaždým počujete o akomsi malom startupe s miliónmi užívateľov, ktorý sa práve predal za miliardy, nie milióny… Keď si dáme dokopy jedna a jedna, prídeme k záveru, že… Prečítať celé
Vydané 6. mája 2015 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

My všetci sme oboznámení s nedávnymi úspechmi počiatočných verejných ponúk technologických spoločností, ako aj rozsiahlymi akvizíciami malých startupov verejne obchodovateľnými technologickými spoločnosťami. Zdá sa, že v správach zakaždým počujete o akomsi malom startupe s miliónmi užívateľov, ktorý sa práve predal za miliardy, nie milióny… Keď si dáme dokopy jedna a jedna, prídeme k záveru, že useri sú dnešnou hlavnou devízou. To platí, a zároveň aj nie.

Príliš veľa dnes začínajúcich technologických startupov sa snaží imitovať úspechy spoločností ako Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat, atď. Vytvorenie udržateľného startupu je však neuveriteľne náročný projekt, skutočnú firmu totiž tvorí omnoho viac než dostatok užívateľov a počet zobrazení. Technologické odvetvie je plné neúspešných startupov, aj keď mnohé z nich boli v ranných fázach získavania užívateľov veľmi úspešné. Spoločnosti, ktoré sa na trhu udržali, však pochopili význam zoradenia užívateľských dát, na ktorom si vybudovali meno.

 

Pre tých, ktorí prekonajú počiatočné obvyklé prekážky a vytvoria startup so základnými finančnými prostriedkami, solídnym biznis plánom a ľudskými zdrojmi ponúkame zopár odporúčaní, ako úspešne prejsť od startupu k niečomu trvalejšiemu. Ak sú vašim produktom softvérové alebo webové užívateľské aplikácie a chcete, aby boli klúčom k vášmu úspechu, uistite sa, že investujete do databáz zavčas a často. Je dôležité si uvedomiť, že ponúkať „merateľné údaje“ znamená viac, než rozšíriť hardvér v prípade zvyšujúceho sa počtu užívateľov, pretože tieto údaje hrajú dôležitú rolu počas všetkých startupovych fáz. Prehľadné zoradenie dát nielen zvyšuje hodnotu firmy, ale tiež určuje rýchlosť, akou budete napredovať. Peter Drucker je autorom slávneho výroku: „Nemôžeš riadiť niečo, čo sa nedá zmerať“. Neštruktúrované a zle naformátované dáta sú nemerateľné a nakoniec zostanú iba na prítaž.

 

Akonáhle spustíte vašu aplikáciu, je nevyhnutné získať okamžitú spätnú väzbu ohľadne jej funkčnosti; na čo sa vaši zákazníci zameriavajú a na čo nie? Pochopenie potrieb vašich zákazníkov poskytuje najväčšiu príležitosť speňažiť vaše služby. Potreby zákazníka často nie sú jasné a nezodpovedajú očividnému a logickému riešeniu, ku ktorému ste pôvodne smerovali. Zdá sa totiž, ze skutoční online užívatelia pri výbere aplikácií vždy na logiku zabúdajú. Vaša iracionálna užívateľská základňa a neustále napredovanie konkurencie robia schopnosti rastu a reštrukturalizácie nevyhnutnými počas spustenia akýchkoľvek prelomových prvkov. Možno bude nutné navrhnúť inú prihlasovaciu stránku pre novú skupinu užívateľov, aby ste sa stali konkurencieschopnými voči ponú­ kateľom podobných služieb. Súčasne možno budete musieť rie­ šiť pokles v návštevnosti, ktorý sa vám podarilo odhaliť pomocou užívateľských analýz. Možno budete musieť ponúknuť dodatočné reporty, po ktorých užívatelia prahnú, aj keď ste na začiatku reporting nevnímali ako žiadanú funkciu. Čokoľvek vás čaká, musíte to naplánovať, vytvoriť, vyskúšať a vyrobiť v priebehu týždňov, ba dokonca dní.

 

INZERCIA

Jediným spôsobom, ako to stihnúť, je správne triedenie dát už od začiatku. Najprv si to premyslite. Nakreslite si to. Predstavte si to. Vytvorte si návrh databázy pomocou nástrojov ako OmniGraffle alebo ceruzka a papier, moji osobní favoriti. Rozdeľte časti tak, aby logicky dávali zmysel a vytvárali vzťahy s rôznymi dátovými bodmi. To vám umožní kombinovať údaje v prospech toho, o čo sa súčasne a v budúcnosti usilujete. Vaša aplikácia bude počas vývoja vyžadovať isté úpravy, no úpravy vo vopred dobre premyslenej databáze sa veľmi líšia od pokusov preorganizovať ju celú kvôli nedostatočnému prvotnéhemu návrhu. Nie je nič rizikovejšie ako reštrukturalizácia celej databázy v spustenom výrobnom prostredí a nič zložitejšie, ako zvládnuť to bez dlhých výpadkov.

 

Inzercia

Treba mať na pamäti, že reštrukturalizácia databázy sa nevzťahuje len na refactoring jej schémy. Vývojár musí tiež sprístupniť všetky existujúce kódy na používanie novej schémy a potom preniesť všetky dáta zo starej schémy do novej. Obvykle predošlá schéma nie je schopná sústrediť všetky údaje potrebné na naplnenie novej bez manuálneho zásahu. Toto všetko sa musí odohrať predtým, než sa váš produkt dostane na trh a začne znova zhromažďovať informácie. Stiahnutie produktu počas tejto doby z webu môže mať nepriaznivý vplyv na dlhodobý úspech vášho podnikania. Zatiaľ, čo sa nedá používať, vaši konkurenti napredujú. Pri správnom plánovaní ste síce schopní minimalizovať trvanie výpadkov, avšak výpadkom by ste sa mali vyhýbať, pokiaľ je to možné. Starbucks zašiel tak ďaleko, že vykonáva údržby svojich kaviarní počas ich prevádzky, aby zákazníci neboli nútení zmeniť svoje návyky a nezatúlali sa do vedľajších miestnych kaviarní čo i len na jeden deň. Použitie rovnakej taktiky v prípade vašej aplikáciu zaručí, ze vaši užívatelia zostanú tým, čím sú – vašimi užívateľmi.

 

Dobre premyslená a dobre štruktúrovaná databáza, ktorá má schopnosť reagovať na potreby v podobe jasných a veľavravných údajov je kľúčom k udržaniu si existujúcej užívateľskej základne, jej rozšíreniu a zvyšovaniu náskoku pred konkurenciou. Technická podpora a detailné príklady toho, ako LivePage využíva dáta vo svoj prospech na stránke horseshows.net nájdete na blogu blog.horseshows.net/data.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Fenomén

6 dôvodov, prečo zmenila televízia svet

  • Televízia od svojho vzniku zohrala nepopierateľnú úlohu v zmene spoločnosti a postupom času sa stala jedným z najvýznamnejších médií vôbec. Jej vplyv sa dotkol takmer každej oblasti ľudského života a ovplyvnil spôsob, ako vnímame svet okolo nás.
  • Televízory sa tak stali základným zariadením domácnosti a dnes sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života.