VW Caravelle: Nenápadná evolúcia

Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však… Prečítať celé
Vydané 24. júla 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , ,

Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však práve tým, čo z neho robí zlatý štandard.

 

Vo svojej 9-miestnej verzii patrí Caravelle medzi najekonomickejšie riešenia prepravy viacerých osôb, pri ktorej je potrebné venovať zvýšenú pozornosť bezpečnosti a komfortu. Často je konfrontovaný s modelom Multivan, ktorý je ešte o niečo vyšším štandardom. V skutočnosti je Caravelle skutočne akýmsi medzistupňom medzi úžitkovým Transporterom a na komfort zameraným Multivanom, pričom si z oboch svetov vzal to dobré. Práve komfort, či už z pohľadu vodiča alebo pasažiera, je dôvodom, prečo sa pre tento model stále rozhodujú nové generácie manažérov a riaditeľov zodpovedných za starostlivosť o firemné vozové parky.

 

Vonkajší dizajn Caravelle dokonale zapadá do modelového portfólia automobilky Volkswagen, predstavuje ideálny kompromis medzi modernými ostrými líniami a príjemnými ladnými krivkami zodpovedných za zlepšenú aerodynamiku vozidla.

 

vw_caravelle_unitedlife (3)

Vnútorný svet Caravelle je typicky nemecký, čo sa prejavuje v prvom rade precíznym lícovaním každého krytu a prvku, príjemne mäkkými a súčasne odolnými materiálmi, praktickými odkladacími priestormi a komfortným sedením pre vodiča  s ergonomicky vytvoreným ovládacím prostredím. Nie je to iba o tvare a veľkosti volantu a výške radiacej páky, ale o dostupnosti každého tlačidla a ovládača, usporiadaní ukazovateľov pred volantom a možnostiach personalizácie, počnúc nastavením sedadla, až po úrovňové nastavenia volantu.

INZERCIA

 

vw_caravelle_unitedlife (2)

Inzercia

My sme sa s VW Caravelle stretli v jeho 9-miestnom variante s automatickou 6-stupňovou prevodovkou DSG. Táto „dodávka“ vyniká špičkovým naftovým motorom 2,0 TDI s maximálnym výkonom až 150 konských síl, pohonom všetkých štyroch kolies, prekvapivo nízkou spotrebou nafty iba 5,8 l/100 km a funkciami, ktoré pomôžu predovšetkým vodičovi efektívnejšie napĺňať svoju prácu: zabudovaným navigačným systémom, Bluetooth, zadnými aj prednými parkovacími senzormi a tempomatom. Pre pasažierov sú pripravené nielen štandardná automatická klimatizácia, ale aj vyhrievané sedadlá.

 

vw_caravelle_unitedlife (4)

Zaujímavosťou je, že na Caravelle môžete ako pasažier precestovať krížom celé Slovensko bez toho, aby ste sa cítili dolámaní, ako keď po dlhej ceste vystupujete z autobusu alebo vlaku. Môžu za to nielen kvalitné sedenia, ale celkový komfort interiéru a tiež nastavenie podvozka, ktoré má ideálne nastavený pomer medzi tvrdým a mäkkým pružením.

 

Nenápadná evolúcia, to vystihuje Transporter, Caravelle a Multivan takmer dokonale. Nie všetky inovácie je vidieť na prvý pohľad a pritom každá z nich je významná.

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »