Úplne nový Peugeot 308

Ak máte v automobilovom priemysle radi revolúcie a radikálne evolúcie, potom vás nový Peugeot 308 určite zaujme. Peugeot jednoducho porušuje všetko, čo ho doteraz charakterizovalo, ale to „všetko“ zmenil k lepšiemu.     Svieži mladícky imidž    Dizajn karosérie, svetlometov a aj silueta vozidla sa v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vozidla radikálne zmenili. Napriek tomu, že automobil sa naďalej volá 308, pokojne by ho výrobca mohol… Prečítať celé
Vydané 15. augusta 2014 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Ak máte v automobilovom priemysle radi revolúcie a radikálne evolúcie, potom vás nový Peugeot 308 určite zaujme. Peugeot jednoducho porušuje všetko, čo ho doteraz charakterizovalo, ale to „všetko“ zmenil k lepšiemu.

   

Svieži mladícky imidž

   Dizajn karosérie, svetlometov a aj silueta vozidla sa v porovnaní s predchádzajúcou generáciou vozidla radikálne zmenili. Napriek tomu, že automobil sa naďalej volá 308, pokojne by ho výrobca mohol nazvať 309. V minulosti volil práve takúto logickú postupnosť pri každej novej generácii. Je to paradoxné predovšetkým vzhľadom k tomu, že ide o najvýznamnejšiu generačnú zmenu v histórii modelovej rady 300.

   Peugeot 308 je elegantný, vyvážený, ideálne reprezentuje aktuálny dizajnový koncept francúzskeho výrobcu. Významnou súčasťou tváre novej 308-čky sú predné svetlomety tvorené z dokopy 62 LED diód, každý po 31, ktoré dodávajú automobilu imidž technologickej lahôdky.

   Nová úroveň kompaktnosti

   Nová generácia vozidiel Peugeot 308 váži iba niečo málo viac ako jednu tonu. Základná benzínová verzia váži len 1 075 kg a základná naftová len 1 090 kg. Peugeot 308 je teda najľahším modelom vo svojej triede. Napriek tomu objem batožinového priestoru narástol o 120 litrov až na úžasných 470 litrov! Snáď jediný, kto novému Peugeotu konkuruje, je Honda Civic. Dĺžka vozidla dosiahla 4 253 mm, široký je 1 804 mm a vysoký ani nie jeden a pol metra. Aj vďaka kombinácii pokrokových materiálov, ľahkých motorov a kompaktným rozmerom si dokáže vozidlo zachovať výborné jazdné vlastnosti.

INZERCIA

   Revolúcia pod kapotou

Peugeot 308 vstupuje na trh s piatimi motormi a po prvý raz v histórii bude v ponuke aj s úsporným 3-valcovým motorom. Základný benzínový atmosférický 3-valec 1,2 VTi (60 KW) doplnia dve turbá 1,6 THP (92 a 115 kW), naftové varianty budú 1,6 HDi s výkonom 68 a 85 kW. Na jar 2014 sa ponuka rozšíri ešte o benzínový 1,2 e-THP (81 a 96 kW) a naftové agregáty 1,6 BlueHDi (88 kW) a 2,0 BlueHDi (110 kW) so vstrekovaním prísady AdBlue. Motory budú kombinované so 6-stupňovou automatickou prevodovkou Aisin.

Inzercia

  Interiér v štýle i-Cockpit

   Nová generácia vozidiel radu 308 je reprezentantom ergonomického konceptu i-Cockpit. Jeho úlohou je vodičovi poskytnúť všetky prvky potrebné na ovládanie vozidla na dosah rúk. Preto má hrubý volant priemer iba 35 cm, prítomný je head-up displej, 9,7-palcová dotyková obrazovka a veľmi prehľadná grafika ciferníkov za volantom. Veľká dotyková plocha neslúži iba na sprostredkovanie multimédií, ale aj na ovládanie klimatizácie a doplnkových funkcií vozidla.

   Bezpečnosť a asistenčné pakety

   Peugeot 308 dobieha náskok konkurencie aj v oblasti asistenčných systémov. Balík podpory vodiča Driver Assistance Pack obsahuje výstrahu pred kolíziou, automatické brzdenie v kolíznej situácii a radarový tempomat, cúvaciu kameru, sledovanie mŕtveho uhla v zrkadlách, aktívneho parkovacieho asistenta a tiež aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie či elektrickú parkovaciu brzdu s funkciou hill-holderu (zabrzdenie vozidla pri štarte do kopca).

   Nový Peugeot 308 sa vydaril

   Francúz konečne ukázal, že je pripravený vyrábať nielen pekné, ale aj funkčné a motoricky schopné autá. Peugeot 308 by sa mohol bez preháňania stať vážnym konkurentom pre Volkswagen Golf alebo Opel Astra a osobne som presvedčený, že po skúšobnej jazde sa pre neho rozhodne väčšina potencionálnych zákazníkov.

Pokračujte na ďalší príspevok »