Uber skončil so samojazdiacimi kamiónmi, jeho bývalý zamestnanec založil vlastnú firmu

Publikované: 21. augusta 2018
Článok obsahuje tieto témy:  , , , ,


Pre vývojárske spoločnosti je vznikajúci trh s dodávkou riešení pre autonómnu kamiónovú dopravu pomerne ľahko dostupným prostriedkom k rastu a zisku. Osobné automobily už dnes disponujú modernými technológiami pre čiastočne autonómnu jazdu, niektoré dokonca umožňujú úplnú samočinnosť v jazde, avšak v prostredí nákladných automobilov a kamiónov je diera na trhu stále nezaplátaná.

Doteraz sa vývojom autonómnych riešení pre nákladnú dopravu zaoberal aj gigant Uber. Uber ešte v roku 2016 akvizoval spoločnosť Otto, ktorej zakladateľom bol Don Burnette. Tento istý človek potom viedol firmu aj pod hlavičkou Uberu s tým, že po jeho odchode v apríli 2018 skončili aj ďalšie plány slávnej internetovej taxislužby Uber. Otto pritom stálo Uber až 680 miliónov amerických dolárov a krátko na to čelilo žalobe od spoločnosti Waymo (Google, Alphabet) za vykrádanie technológií. Burnette totiž pred Ottom pracoval práve pre Google (dnes Alphabet) práve v divízii vývoja samojazdiacich automobilov.

 

Startup Kodiak Robotics aktuálne hľadá IT špecialistov, o presnom modeli svojho fungovania zatiaľ neinformuje ani na svojom webe.

 

Burnette po odchode z Uberu nezanevrel na vývoj riešení pre samojazdiacu nákladnú dopravu a investoval do úplne nového startupu s názvom Kodiak Robotics. Kodiak Robotics sa podarilo zozbierať celkový štartovací kapitál 40 miliónov amerických dolárov, čo môže vskutku dobrý základ pre budúci rozvoj spoločnosti. Potenciál údajne má, najmä s podporou Burnetta, ktorý zbieral skúsenosti u najväčších hráčov sveta. Sám Burnette však povedal pre magazín Wired, že od čias jeho pôsobia v Otto sa trh veľmi zmenil. Kodiak Robotics teraz hľadá množstvo IT špecialistov prostredníctvom internetu (https://jobs.lever.co/kodiak).

 

Startup Kodiak Robotics (kodiak.ai) doteraz neodhalil, akým spôsobom mieni naceniť svoje produkty a na čom chce postaviť svoj obchodný model. Otto plánovalo vytvoriť cenovo dostupné riešenia pre autonómne riadenie pre už existujúce automobily nákladnej dopravy, pričom cena kompletu pre inštaláciu (počítače, softvér, kamery, senzor a podobne) mala vychádzať na približne 30-tisíc amerických dolárov. Pre špedičné spoločnosti by to predstavovalo veľké investície, avšak s veľkým potenciálom skorého návratu.

 

Kodiaq Robotics sa teraz zaraďuje medzi množstvo ostatných spoločností venujúcich sa vývoju rovnakého produktu – autonómnemu riadeniu pre nákladiaky. Riešenia prichádzajú od spoločností Volvo, Daimler, Peloton, Starsky Robotics či Einride alebo Tesla.

 

Peloton, jedna zo spoločností venujúcich sa diaľkovej nákladnej doprave, chce spraviť zo spojených kamiónov niečo ako „cestné vlaky“.

Peloton, jedna zo spoločností venujúcich sa diaľkovej nákladnej doprave, chce spraviť zo spojených kamiónov niečo ako „cestné vlaky“.

 

Zdroje: wired, lever, kodiak.ai

 

 

 

 

Vybrané príspevky »