Toyota C-HR Hybrid. Najpútavejší crossover súčasnosti.

Publikované: 28. augusta 2017
Článok obsahuje tieto témy:  , , , , ,



Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Má výrazné črty a pohon 21. storočia. Toyota C-HR môže byť trendsetter v transformujúcom sa autopriemysle.

 

Toyota C-HR má dve tváre. Na jednej strane už na prvý pohľad upozorňuje na progresívnu technológiu pohonu, na druhej strane si za tento pohon necháva zaplatiť samostatne a v základnej forme ponúka iba konvenčné riešenia.

My sa k C-HR dostávame prostredníctvom AVIS MaxiRent, kde crossover figuruje vo variante 1,8 Hybrid. Je to benzín s doplnkovým elektrickým pohonom, kombinovanou spotrebou iba 3,9 l/100km, s parkovacím asistentom a výkonom maximálne 116 konských síl. Je to najsilnejší variant C-HR.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-3d

Pôvodne to bol Scion C-HR, potom však do showroomov dorazil ako Toyota. Odvážny dizajn si tento hybridný crossover ponechal a stal sa zrejme najpútavejším automobilom roka.

Toyota C-HR je určená pre generáciu Y, teda pre teda pre deti 80. až 90. rokov. Práve táto generácia, takzvaní Millennials sú dnes konečne kúpychtiví, majú peniaze a chuť experimentovať. Odvážny dizajn a moderné technológie pohonu sú základom receptu, ktorý sa Toyote vydaril. C znamená Compact, H je hybrid a R označuje revolúciu. Je to úsmevné, keďže nie všetky úrovne výbavy majú hybridný pohon.

Na prvý pohľad tak nemusí vyzerať, ale C-HR v sebe kombinuje všetko to, čo je pre automobilový priemysel súčasnosti typické: má hybridný pohonný systém, vie jazdiť aj výlučne na elektrinu, je to crossover a jeho nápadné krivky odrážajú aktívny životný štýl jeho potencionálnych majiteľov. S rozmermi 4 360×1 795×1 555 mm patrí priamo pod SUV RAV4, má optimálnu veľkosť pre mesto, zároveň však priestranný interiér a prakticky objemný batožinový priestor: minimálne 377 litrov.

 

Toyota-C-HR-2017-1600-52

Exteriér je exponovaný a nápadný. Nemožno si nevšimnúť atypický vzhľad zadných partií a prednú časť, ktorá výrazným spôsobom vybočuje z priemeru. Tento stroj si skrátka na ceste musíte všimnúť a nemožno si ho pomýliť s akýmkoľvek iným automobilom.

V interiéri potom odvaha dizajnérov pokračuje. Stále je to Toyota, avšak so sýtymi  farebnými akcentmi, neštandardne vysoko posadeným displejom a takmer futuristickou stredovou konzolou. Aj napriek tomu, že okrem verzie s hybridným pohonom na dosah pravej ruky nájdete páku manuálnej prevodovky, pôsobí veľmi moderným a esteticky vyladeným dojmom.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-8d

Ako hybrid E-CVT FWD sa predáva s 1,8-litrovým benzínovým motorom, ktorému asistuje druhý elektrický. Výkon 90 kW je do mestského prostredia ideál, predstavuje 120 konských síl. Negatívne hodnotíme iba to, že v najvyššej úrovni výbavy a s hybridným pohonom nie je možné C-HR vybaviť pohonom všetkých štyroch kolies. Aj takýto variant síce v ponuke predajcov je, avšak iba s motorom 1,2 Turbo (85 kW) Multidrive S bez doplnkového elektrického.

Aj s najslabším motorom 1,2 Turbo Live pritom obsahuje pestrú paletu techniky pre bezpečnosť a multimédiá, za všetky spomenieme 7 airbagov, adaptívny tempomat, automatické brzdy, výstrahu pred kolíziou, sledovanie jazdných prúdov, manuálnu klimatizáciu, palubný počítač, automatické prepínanie svetiel a hill-holder pre rozbeh do kopca. Za príplatok potom C-HR dokáže čítať značky, parkovať s podporou kamery a ovládať multimediálny systém cez 8-palcový displej. Najvyššia výbava Executive obsahuje napríklad aj bezkľúčové odomykanie a štartovanie, inteligentný parkovací asistent, monitoring mŕtveho uhla a vyhrievanie volantu.

 

Toyota-C-HR-2017-1280-59

Toyota C-HR kombinuje to, po čom je práve dopyt a necháva si za to zaplatiť. Skrátka, byť trendy niečo stojí a v Toyote vedia, že ľudia sú ochotní priplatiť si za kvalitu a dizajn. Aj napriek tomu, že cena hybridnej verzie C-HR vysoko presahuje priemerné ceny automobilov, nepochybujeme o jej úspechu na poli elektrifikovaných vozidiel.

 

 

Vybrané príspevky »