Tesla konečne predviedla a dodala Model 3

Pohľad z profilu. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Erik Stríž
Šéfredakor United Life Online
Bratislava, Slovensko

Americká Tesla po mesiacoch naťahovania veriteľov aj verejnosti konečne 30. júna 2017 dodala prvé kusy svojho údajne revolučného Modelu 3 a zároveň ukázala jeho interiér a finálnu podobu exteriéru. Elektromobil s nižšou nadobúdacou cenou stojí na pokraji revolúcie, na ktorú autopriemysel tak túžobne čaká.

Pravda je však trocha iná. Automobilkám sa veľmi nehrnú do elektrifikácie pohonov, pretože doteraz investovali miliardy a miliardy amerických dolárov a eur do vývoja a kultivácie spaľovacích motorov. Konečne nastala doba, kedy spaľovacie motory narazili na svoje pomyslené mantinely, ale verejnosť a ekológia chcú ísť ešte ďalej. Až tam, kde benzín a nafta úplne končia a začína elektrina. A to aj napriek tomu, že uhlíková stopa elektromobilov ničiaca životné prostredie je vyššia ako pri tradičných automobiloch.

 

Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Tesla Model 3 sa bude v USA predávať od 30-tisíc amerických dolárov vyššie, v našich končinách uvažujeme nad cenami minimálne 34-tisíc eur. Stále však Model 3 bude patriť medzi dostupnejšie elektromobily, hoci za takúto cenu vraj nemožno očakávať zázraky. Kvalitatívne je údajne Model 3 výrazne nižšie ako Model T a Model X, za ktoré dnes zaplatíte aj dvojnásobok.

 

Tesla Model 3 má viditeľne jednoduchší dizajn karosérie a aj interiéru. Vnútornému prostrediu dominuje netypicky veľký monitor, na ktorom sa zobrazuje nielen informačný systém s multimédiami, konektivitou, navigáciou a nastaveniami vozidla, ale aj s aktuálnymi údajmi o jazde. Displej spred volantu sa jednoducho presunul na stredovú konzolu tak, aby interiér budil dojem „vesmírnej lode“. Tento pojem nie je náhodný, sám Elon Musk chcel, aby tak interiér jeho štvrtého elektromobilu pôsobil. Áno, štvrtého: Tesla Roadster, Model S, Model X a Model 3.

Obrí monitor zastupuje aj všetky mechanické tlačidlá, takže Model 3 ponúka vôbec najjednoduchší interiér spomedzi všetkých moderných automobilov. Chceli by sme veriť, že za to môže šetrenie na každom možnom mieste, ale to by potom Model 3 nestál toľko, čo prestížny a skvele vybavený Mercedes triedy A.

 

Predná časť interiéru. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Predná časť interiéru. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Môže za to nielen Elon, ale predovšetkým hlavný dizajnér značky Tesla, Franz von Holzhausen. Podľa neho je interiér Modelu 3 upokojujúci a inovatívny. My si však myslíme, že je zároveň nebezpečný, keďže vodič musí počas jazdy pozerať na displej na boku snáď každú chvíľku, aj pri snahe o zistenie aktuálnej rýchlosti, pri zmene nastavenia klimatizácie a podobne. Skrátka, tu sa už veľmi s vodičom nepočíta, ten by sa mal iba usadiť a nechať riadiť počítač.

To, za čo zákazníci Modelu 3 zaplatia najviac, je plne elektrifikovaný pohon s dojazdom až do 500 kilometrov a schopnosť autonómnej jazdy len s minimálnou účasťou šoféra. Preto je Model 3 vybavený okrem iných senzorov aj až desiatimi kamerami, čo odkazuje na najnovšiu verziu Autopilota 2.0.

 

Pohľad z profilu. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Pohľad z profilu. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

30. júna 2017 bol ten historický dátum, kedy sa prvých 30 kusov Tesla Model 3 dostalo do rúk prvým majiteľom. Jedným z nich bol aj samotný zakladateľ automobilky, Elon Musk. Zvyšných 131-tisíc zákazníkov si na svoje elektromobily bude musieť počkať minimálne niekoľko mesiacov, čo opäť pripomína, že Tesla sľubuje, masíruje verejnosť a opäť sľubuje, ale v realite svoje sľuby napĺňať nevie. Takisto aj slová o ľudovom elektromobile nie sú na mieste, veď Model 3 stojí šialené peniaze: 30-tisíc amerických dolárov je peniaz, za ktorý dnes máte najmodernejšie automobily sveta s dojazdom cez tisíc kilometrov, luxusným interiérom a špičkovou bezpečnosťou.

 

 

Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Zadná časť interiéru. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Zadná časť interiéru. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018),

Rozmerný monitor namiesto displejov a ovládačov. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Rozmerný monitor namiesto displejov a ovládačov. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Pohľad z profilu. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

Pohľad z profilu. Elektromobil Tesla Model 3 (modelový ročník 2018)

 

 

 



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

EKONOMIKA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Moderné vedenie spoločnosti

28. september 2017
EKONOMIKA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Kardinálna otázka

18. september 2017
Ďalšie články z rubriky Ekonomika
ĽUDIA

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Lídri. Sme takí dobrí, ako si myslíme?

20. september 2017
ĽUDIA

    UnitedLife 09 (jar/leto 2017)

Rozhovor s Nickom Bollettierim

3. máj 2017
Ďalšie články z rubriky Ľudia
VEDA & TECHNOLÓGIE

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Robotickí pomocníci v domácnosti

9. október 2017
VEDA & TECHNOLÓGIE

    UnitedLife 09 (jar/leto 2017)

Robotickí farmári

8. máj 2017
Ďalšie články z rubriky Veda a Technológie
AUTOMOBILY

    UnitedLife Online (09/2017)

Úplne nový Nissan Leaf

7. september 2017
Ďalšie články z rubriky Automobily
LIFESTYLE

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Xálima, dizajnérsky sen

22. september 2017
LIFESTYLE

    UnitedLife 10 (jeseň/zima 2017)

Balet SND chystá ohromujúcu sezónu

19. september 2017
LIFESTYLE

    UnitedLife Online (09/2017)

Právo výberu

11. september 2017
Ďalšie články z rubriky Lifestyle
ZDRAVIE

    UnitedLife 08 (jeseň/zima 2016)

Všetko o znamienkach

16. november 2016
Ďalšie články z rubriky Zdravie