Renault zašiel poriadne ďaleko, preto nový Mégane R.S. Trophy-R prekvapí svojou technikou

Vrcholný variant disponuje pozoruhodnými súčasťami.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Krátko na to, ako Renault poodhalil nový Mégane R.S. Trophy-R sa rozprúdil diskusný kotol o tom, čo všetko chystaný vrchol v ponuke ponúkne a koľko táto sranda bude stáť. Ba čo viac, po rekordnej jazde na Nürburgringu sa do ohňa začalo prilievať ešte viac. Teraz nám však francúzsky výrobca odhaľuje prakticky celú techniku, ktorá do nemalej miery naozaj zaujme, ba čo viac, neraz až na daný segment prekvapí.

V porovnaní so „štandardným“ Trophy sa sa viac-menej nič nemení po stránke pohonného ústrojenstva. To tvorí benzínová 1,8-čka s výkonom 220 kW / 300 koní a krútiacim momentom 400 Nm. Štvorvalcový agregát je spárovaný výhradne so 6-stupňovým manuálom, samozrejme, bavíme sa výhradne o prednom pohone. Trophy-R dokáže akcelerovať na stovku za 5,4 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je na úrovni 262 km/h.

Úspora hmotnosti prvoradá

Keďže sa výkon nezvýšil, pozornosť bola upriamená do znižovania hmotnosti. Aj kvôli nech chýba prevodovka EDC, vývojári z divízie Renault Sport ale zašli ešte ďalej. Trophy-R dostalo karbónovú kapotu, karbónové disky kolies, karbónový zadný difúzor, tenšie okná, výfukový systém z dieľne Akrapovič či odľahčenú zadnú nápravu. Dokonca, vzadu sa už nenachádzajú sedadlá ale vzpera. Summa summarum, celková úspora hmotnosti je na úrovni až 130 kilogramov.

Veľká pozornosť sa upriamuje do systému 4Control, teda riadenej zadnej nápravy, ktorá však vo verzii Trophy-R, prekvapivo, nie je. I keď niektorí špekulujú o tom, že vo výsledku nemajú natáčacie zadné kolesá taký zmysle a význam, automobilka tvrdí, že v tomto prípade je hlavným cieľom úspora hmotnosti a viac prirodzený pocit za volantom. Francúzi zašli až do takých extrémov, že na palubne sa nachádza len menší 7″ displej infotainmentu, čo zaručilo úsporu 750 gramov. Voliteľný je napokon dodatočný otvor na privádzanie vzduchu v prednom nárazníku, ktorý v prípade požiadavky zákazníkov nahradí LED-kové hmlovky a ušetrí ďalšie 2 kilogramy. Výsledná hmotnosť je teda 1 306 kilogramov.

Striktne obmedzená séria

Pre potreby R-kového Trophy boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007 s logom divízie Renault Sport. Azda najväčším unikátom je prítomnosť karbón-keramických bŕzd Brembo, ktoré sú medzi hot-hatch vozidlami s predným pohonom veľkým unikátom, obzvlášť z radov neprémiovej značky. Dodať ale treba, že takéto vysoko-výkonné brzdy bude mať len 30 kusov z celej 500-kusovej edície.

Veľký otáznik následne visel nad cenovkou. Teraz už vieme, že Trophy-R bude bez príplatkov vo Francúzsku stáť presne 55-tisíc €. Zvyšné trhy spoznajú cenu neskôr, otázne je, koľko kusov sa na jednotlivé trhy aj dostane.

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Volkswagen oslavuje milión vyrobených Touaregov. Takáto je história obľúbeného SUV zo Slovenska

23. augusta 2019

Ikonická RS6-ka prichádza v novom podaní. Rodinný superšport má 600 koní a stovku dá za 3,6 sekundy

21. augusta 2019

Odkaz na slávnu históriu Bugatti má 1 600 koní a astronomickú cenovku okolo 8 miliónov €

20. augusta 2019