Renault chce s druhou generáciou modelu Captur nadviazať na veľký úspech predchodcu

Clio v „terénnejšom“ balení prichádza vo svojej druhej generácii, ktorá bude k dispozícii aj ako plug-in hybrid.
Vydané 7. júla 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Renault Captur patrí aj na našom trhu k najúspešnejším mestským crossoverom. Na rad teraz prichádza nová, v poradí 2. generácia, ktorá chce na úspech nadviazať a má na to veľa predpokladov. Naďalej platí, že technický základ zdieľa s Cliom (platformu CMF-B), Captur je však väčší (4 288 x 1 797 x 1 556 mm), pôsobí majestátnejšie a prilákať chce i väčšou priestrannosťou a variabilitou.

Medzigeneračne si Captur prilepšil o 110 milimetrov do dĺžky a inak tomu nie je ani v prípade rázvoru náprav. Tie sú od seba po novom vzdialené 2 639 milimetrov, čo je 20-milimetrový nárast. Je teda zrejmé, že interiér ponúkne citeľne viac miesta hlavne v pozdĺžnom smere. Batožinový priestor má o 81 litrov viac – 536 litrov.

Majestátnejší zovňajšok a priestrannejší vnútrajšok

Nielen po stránke techniky, ale aj dizajnom vychádza Captur z nového Clia. Predné, za príplatok full-LED svetlomety dostali tradičný C-čkový svetelný podpis. Exteriér zdobia stĺpiky lakované vo farbe strechy, no a samozrejme nechýba ani početne zastúpené oplastovanie. Na výber je 11 lakov karosérie, 4 kontrastné farby strechy a až 18” disky. 

Spolu si tak zákazník môže vyberať až z 90 kombinácií konfigurácie exteriéru. Palubnej doske dominuje vertikálne situovaný displej infotainmentu a voliteľné digitálne budíky. Automobilka ďalej upozorňuje na prvok Flying Console, teda stredový tunel, na ktorom sa nachádza volič prevodovky. Jeho prednosťou má byť lepšia ergonómia a zároveň ďalší úložný priestor.

INZERCIA

Nová generácia pohonných jednotiek

Pod kapotou sa nachádzajú najnovšie benzínové a naftové agregáty, ktoré môžu byť spárované s 5-stupňovým alebo 6-stupňovým manuálom, respektíve 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Poháňané sú vždy výhradne predné kolesá. Odrazovým mostíkom je benzínový trojvalec 1.0 TCe 100 s výkonom 74 kW / 100 koní a 160 Nm. Nasleduje benzínová 1,3-ka vo verzii TCe 130 (95 kW / 130 koní a 240 Nm) a TCe 155 (114 kW / 155 koní a 270 Nm).

Naftová 1,5-ka je pre zmenu k dispozícii vo vyhotovení Blue dCi 95 (70 kW / 95 koní a 240 Nm) a Blue dCi 115 (85 kW / 115 koní a 260 Nm). Najväčšou novinkou je plug-in hybridná verzia E-Tech, ktorá sa do ponuky zaradí budúci rok a podľa všetkého sa tak stane vôbec prvým plug-in hybridom v danej triede. Zatiaľ oficiálne informácie nepoznáme, s najväčšou pravdepodobnosťou sa ale o pohon postará benzínová 1,6-ka a až 2 elektromotory. Batérie s kapacitou 9,8 kWh by mali zabezpečiť dojazd až 65 kilometrov na čisto elektrický pohon.

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »