Ako predvídať dopyt po produkte? Stačí sa držať jednoduchej metódy

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako niektoré spoločnosti dokážu vytvoriť produkt, ktorý sa na trhu stretne s obrovským dopytom? Ako je možné, že to funguje aj pri úplne nových druhoch produktov a prečo sú niektoré aplikácie pre mobily odsúdené na večný neúspech, zatiaľ čo iné sa v prvých hodinách od uvedenia stanú absolútnym hitom? […]

Autor
Dátum zverejnenia 18. februára 2019
Obsahuje nasledovné témy , ,
Inzercia: PEUGEOT, EURÓPSKY LÍDER SUV

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako niektoré spoločnosti dokážu vytvoriť produkt, ktorý sa na trhu stretne s obrovským dopytom? Ako je možné, že to funguje aj pri úplne nových druhoch produktov a prečo sú niektoré aplikácie pre mobily odsúdené na večný neúspech, zatiaľ čo iné sa v prvých hodinách od uvedenia stanú absolútnym hitom?

 

Správna otázka znie: ako vedia spoločnosti predvídať budúci dopyt na trhu po niečom, čo doteraz neexistovalo? Ako môžu vedieť, čo ich cieľová skupina skutočne chce a ako to vytvoria, než si to uvedomí niekto iný?

Odpoveď na túto otázku je údajne veľmi jednoduchá, tvrdí Joshua Davidson z magazínu Chop Dawg.

 

Je to preto, lebo jednoducho riešia problémy odohrávajúce sa práve teraz spôsobmi, ktoré doteraz neexistovali. To je celá veda a odpoveď na otázku, prečo sa častokrát úplne mladým startupom darí získať milióny a milióny dolárov od investorov, zatiaľ čo konvenčné nadnárodné korporácie investujú rovnaké milióny do vývoja a tisícov zamestnancov, ale bez rýchleho úspechu.

V korporáciách sa podľa autora článku venuje priveľa pozornosti vlastnému egu, egu jeho zamestnancov a riešeniu problémov, ktoré nemajú prioritu. Problémom je tiež používanie metód a riešení, ktoré síce zvýšia hodnotu spoločností a produktov, ale nevyriešia podstatu veci.

Väčšina spoločností sa zameriava na peniaze. Na príjmy, zisk, percentá, spoliehajú sa na reporty a čísla. Namiesto toho by sa mali venovať produktom a službám, ktoré ponúkajú a namiesto budovania samotnej značky a jej PR budovať to, prečo si ľudia jej produkt kupujú. Čím lepší bude produkt, tým viac ľudí si ho zadováži a tým viac napokon príde do firmy aj nových finančných prostriedkov.

Nikto z nás nevie spoľahlivo predpovedať budúcnosť, dokonca ani veľké úspešné spoločnosti. Metódou správneho riešenia správnych problémov však možno dospieť k tomu, že budete trhu ponúkať ucelenejšie, dokonalejšie a bezpečnejšie produkty a služby, ktoré trh ocení práve svojím dopytom.

 

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Česi otvárajú najväčší realitný portál aj na Slovensku, Bezrealitky majú vysoké ambície

22. mája 2019

Huawei je na nové obmedzenia pripravený. Čo to znamená pre majiteľov Huaweiov?

21. mája 2019

Našli ste si ráno zaprášené auto? Neutierajte ho, môžete poškodiť lak

26. apríla 2019

Čo všetko vlastní Walt Disney? Infografika odhaľuje celé mediálne monštrum

19. apríla 2019

Elonov plán predávať Tesly iba cez internet spôsobí problémy jej zamestnancom

13. marca 2019

Vybrané príspevky »

Google Street View sa vracia na Slovensko: kde stretnete autá a pracovníkov s kamerami?

Okrem áut bude do snímania zapojený aj takzvaný Trekker.

24. mája 2019

Najnovšie príspevky