Ako predvídať dopyt po produkte? Stačí sa držať jednoduchej metódy

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako niektoré spoločnosti dokážu vytvoriť produkt, ktorý sa na trhu stretne s obrovským dopytom? Ako je možné, že to funguje aj pri úplne nových druhoch produktov a prečo sú niektoré aplikácie pre mobily odsúdené na večný neúspech, zatiaľ čo iné sa v prvých hodinách od uvedenia stanú absolútnym hitom? […]

Autor
Dátum zverejnenia 18. februára 2019
Obsahuje nasledovné témy , ,
MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, ako niektoré spoločnosti dokážu vytvoriť produkt, ktorý sa na trhu stretne s obrovským dopytom? Ako je možné, že to funguje aj pri úplne nových druhoch produktov a prečo sú niektoré aplikácie pre mobily odsúdené na večný neúspech, zatiaľ čo iné sa v prvých hodinách od uvedenia stanú absolútnym hitom?

 

Správna otázka znie: ako vedia spoločnosti predvídať budúci dopyt na trhu po niečom, čo doteraz neexistovalo? Ako môžu vedieť, čo ich cieľová skupina skutočne chce a ako to vytvoria, než si to uvedomí niekto iný?

Odpoveď na túto otázku je údajne veľmi jednoduchá, tvrdí Joshua Davidson z magazínu Chop Dawg.

 

Je to preto, lebo jednoducho riešia problémy odohrávajúce sa práve teraz spôsobmi, ktoré doteraz neexistovali. To je celá veda a odpoveď na otázku, prečo sa častokrát úplne mladým startupom darí získať milióny a milióny dolárov od investorov, zatiaľ čo konvenčné nadnárodné korporácie investujú rovnaké milióny do vývoja a tisícov zamestnancov, ale bez rýchleho úspechu.

V korporáciách sa podľa autora článku venuje priveľa pozornosti vlastnému egu, egu jeho zamestnancov a riešeniu problémov, ktoré nemajú prioritu. Problémom je tiež používanie metód a riešení, ktoré síce zvýšia hodnotu spoločností a produktov, ale nevyriešia podstatu veci.

Väčšina spoločností sa zameriava na peniaze. Na príjmy, zisk, percentá, spoliehajú sa na reporty a čísla. Namiesto toho by sa mali venovať produktom a službám, ktoré ponúkajú a namiesto budovania samotnej značky a jej PR budovať to, prečo si ľudia jej produkt kupujú. Čím lepší bude produkt, tým viac ľudí si ho zadováži a tým viac napokon príde do firmy aj nových finančných prostriedkov.

Nikto z nás nevie spoľahlivo predpovedať budúcnosť, dokonca ani veľké úspešné spoločnosti. Metódou správneho riešenia správnych problémov však možno dospieť k tomu, že budete trhu ponúkať ucelenejšie, dokonalejšie a bezpečnejšie produkty a služby, ktoré trh ocení práve svojím dopytom.

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Lee Iacocca zomrel vo veku 94 rokov

V čom bol Lee Iacocca výnimočný a aký bol jeho príbeh?

11. júla 2019

Jony Ive opúšťa Apple a zakladá vlastnú spoločnosť LoveFrom. Jej prvým klientom bude Apple.

10. júla 2019

Netradičné podnikanie

Bratia úspešne kopírujú veľké weby, založili na tom multimiliónový biznis

3. júla 2019

Neuveriteľné video Číny a jej stavebného boomu: kam sa hrabe Európa?

21. júna 2019

Epson má nové univerzálne tlačiarne, ktoré tlačia aj z mobilu

12. júna 2019