Peugeot 508 SW – Francúzska predstava luxusného kombi

Nový Peugeot 508 SW je plný ambícií stať sa typickým predstaviteľom segmentu D s nadštandardnou mierou komfortu, bezpečnosti a techniky. Variant SW má ambície možno ešte trocha vyššie a svoje klady zdôrazňuje pri každom osobnom kontakte.   Peugeot 508 sedan a SW sú pre automobilku veľmi významné projekty. Verejnosti odkazujú, že aj Francúzi majú záujem […]

Autor
Dátum zverejnenia 6. mája 2015
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko
MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Nový Peugeot 508 SW je plný ambícií stať sa typickým predstaviteľom segmentu D s nadštandardnou mierou komfortu, bezpečnosti a techniky. Variant SW má ambície možno ešte trocha vyššie a svoje klady zdôrazňuje pri každom osobnom kontakte.

 

Peugeot 508 sedan a SW sú pre automobilku veľmi významné projekty. Verejnosti odkazujú, že aj Francúzi majú záujem o zákazníkov doteraz uprednostňujúcich nemecké prémiové automobily, okrem toho nová 508 predstavuje víziu dizajnu kompletného modelového portfólia v blízkej budúcnosti. Variant SW, ktorý nemož­no označiť inak ako skvostný, môžeme pokojne považovať za veľmi reálnu hrozbu aj pre BMW, Audi a Mercedes-Benz. Kde sa v Peugeote berie toľko odvahy?

Peugeot 508 SW je už na prvý pohľad majestátny automobil, ktorý svoju vyspelosť dokazuje v prvom rade prepracovaným dizajnom. Tomu venovala automobilka veľkú pozornosť, pretože práve on má potenciál osloviť aj ľudí, ktorí doteraz pred francúzskymi automobilmi skôr uhýbali pohľadom. Do očí udiera prepracovaný dizajn predných svetlometov, atraktívny profil, ladné krivky karosérie a rozumné množstvo použitých chrómových doplnkov, ktoré dotvárajú prémiový charakter vozidla.

 

peugeot-508-sw-big-40214

Nový model 508 (sedan aj SW) sa bude môcť pýšiť vyspelou technikou, ktorou automobilka potvrdzuje záujem o vstup do prémiovej kategórie. Záujem technicky zdatnejšej verejnosti je orientovaný predovšetkým na efektívne pohonné jednotky vyhovujúce norme Euro 6, parkovaciu kameru napojenú na veľký dotykový displej na stredovej konzole v interiéri a tiež funkciu sledovania mŕtveho uhla. Práve takéto detaily sú to, čo tvorí rozdiel medzi štandardným a skutočne dobrým autom.

Inovácie vonkajšej podoby automobilu sú zreteľné na prvý pohľad a zaregistruje ich aj menej skúsené oko, avšak stále sa drží pred pár rokmi zavedeného veľkého rebrandingu značky a jej modelov. Nové sú predné i zadné svetlá (vpredu už aj s kompletnou LED technikou), maska chladiča s logom automobilky uprostred, vodorovnejšia predná kapota, mierne sa zmenili aj nárazníky. Skrátka, model 508 prešiel významnými zmenami, ale naďalej si udržiava svoj pravý charakter. Identifikácia značky je takisto stále bezproblé­ mová a s inými automobilmi si Peugeot určite nespletiete.

 

Interiér novinky, ktorá sa v septembri dostala k prvým majiteľom, veľmi zreteľ­ ne dáva najavo, koho chce automobilka zaujať. Nemci majú vážnu konkurenciu, pretože interiér Peugeotu je na veľmi vysokej úrovni a platí to nielen pre po­ Nové automobily New Cars 19 užité materiály a lícovanie jednotlivých prvkov, ale aj o technologickú výbavu a celkovú ergonómiu šoférovania. V modeli 508 automobilka neuplatnila koncept i-Cockpit, ktorý úspešne používa v menších automobiloch z dôvodu šetrenia priestoru, pretože tu ho je dostatok. Zaujme robustný stredový tunel a celá konzola uprostred, ktorá je po novom nositeľom až 7-palcového dotykového displeja. Rozmerná lakťová opierka celkom tradične ukrýva veľký ukladací priestor a pred ňou našli svoje miesto ovlá­ dače na čele s vysokou rýchlostnou pákou. V tomto detaile ide Peugeot proti trendu minimalizácie. Prevodovka bude v základe 6-stupňová manuálna, vo vyššej výbave nachádzame 6-stupňový automat EAT6.

 

508SW_1404STYP001_1280x445

 

Pred volantom nachádzame klasické ručičkové ukazovatele v elegantnom dizajne a medzi nimi farebný displej informujúci o stave vozidla, aktuálnej jazde a poskytujúci základné navigačné pokyny. Do sveta prémiovosti a zvýšeného komfortu sa automobily posúvajú vďaka pokrokovej výbave za príplatok. V prípade Peugeotu 508 ide o funkcie ako bezkľúčové nastupovanie a štartu, 4-zónová automatická klimatizácia, natáčacie Full LED svetlomety, automatická parkovacia brzda či vyspelý multimediálny, komunikačný a servisný systém v palubnom počítači.

 

V ponuke predajcov sa objavia benzínové a naftové pohonné jednotky. Pozornosť si získava najmä Euro 6 benzínový motor 1.6 THP 165 S & S s výkonom 165 konských síl a 2-litrový BlueHDi 150 BVM6 na naftu, ako aj silnejší variant BlueHDi 180 s automatickou prevodovkou EAT6.

 

 

Erik Stríž

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

VIDEO

P. Dzurovčinová a V. Orth o efektívnej doprave vďaka inováciám

12. júla 2019

Mercedes-AMG odhalil najvýkonnejší benzínový štvorvalec na svete v ostrých modeloch A 45 a CLA 45

8. júla 2019

Tretia generácia BMW X6 je na svete. Zaujme agresívnym dizajnom i špičkovou technikou

4. júla 2019

Už len ako hybrid

Obľúbené Audi Q7 dostalo v rámci veľkého faceliftu laserové svetlá, úplne nový kokpit a hybridnú techniku

2. júla 2019
TEST

TEST/RECENZIA

Renault ZOE má klady i zápory, zvážiť by ste mali všetky

2. júla 2019