Už len ako hybrid

Obľúbené Audi Q7 dostalo v rámci veľkého faceliftu laserové svetlá, úplne nový kokpit a hybridnú techniku

Modernizovaná Q7-čka podľa predpokladov prechádza na nové označenie motorizácií.
Vydané 2. júla 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Q7 patrí nielen medzi najúspešnejšie modely značky Audi, ale aj medzi jedno z predajne vôbec najžiadanejších SUV v príslušnom segmente. Je teda zrejmé, že v Ingolstadte nenechávajú nič na náhodu a v rámci faceliftu prichádzajú s množstvom zmien. Ostatne, konkurenčné počiny z Mníchova a Stuttgartu s príchodom nových generácii nastavili opäť latku vyššie, takže teraz je na rade práve Audi.

Vskutku veľkými zmenami prešiel samotný dizajn, ktorý pôsobí po novom o čosi vyváženejšie, no predovšetkým modernejšie. Tradičná 8-uholníková maska Single frame sa medzičasom trochu zaoblila, rovnako tak zadná časť, kde pribudla elegantná horizontálne umiestnená lišta. Bočné otvory na vstup vzduchu v prednom nárazníku majú expresívnejšie vyhotovenie, zatiaľ čo nové prahy karosérie zvýrazňujú svetlú výšku veľkého SUV. Zásadnou technologickou zmenou je prítomnosť systému HD Matrix LED, ktorý za príplatok dopĺňa predné reflektory o laserové diaľkové svetlá.

Interiér prebral detaily z limuzíny

Najväčší progres však predstavuje interiér – palubná doska je totiž už úplne nová a mení prakticky všetko, čo sme doposiaľ v súčasnej generácii mohli vidieť. Q7-čka si prevzala displeje zo sesterského modelu Q8 či limuzíny A8, ktoré veľkou mierou menia nielen dizajnové stvárnenie kokpitu, ale aj rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov. Pred vodičom sa nachádza aktualizovaný 12,3″ digitálny prístrojový štít Audi Virtual Cockpit, zatiaľ čo v strede nájdeme 10,1″ obrazovku (tzv. Black Panel) a 8,6″ displej určený na ovládanie klimatizácie.

Pri stlačení ikony na stredových obrazovkách funkcia touch response poskytuje haptickú a akustickú spätnú väzbu. Vo vypnutom stave horný dotykový displej takmer úplne splýva s veľkým čiernym dekoračným obkladom prístrojového panelu. Všetky prvky sú navzájom logicky usporiadané, od úzkeho pásu mriežok ventilácie až po širokú konzolu na stredovom tuneli. Samozrejme, v nekonečnom zozname príplatkovej výbavy nechýba napríklad 4-zónová automatická klimatizácia, Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom.

Mild-hybrid už ako štandard

Modernizovaná Q7-čka podľa predpokladov prechádza na nové označenie motorizácií, vo výsledku sa ale paleta agregátov nemení, rovnako tak ani ich výkon. Základom je naftový 3-liter V6 vo verzii 45 TDI, ktorý disponuje výkonom 170 kW / 231 koní a 500 Nm, zatiaľ čo silnejšia verzia 50 TDI má až 210 kW / 286 koní a 600 Nm. Akcelerácia silnejšej verzii na stovku ma trvať len 6,3 sekundy.

Benzínovú paletu zastrešuje vyhotovenie 55 TFSI, čiže vidlicový šesťvalec s výkonom 250 kW / 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Jej príchod na európsky trh je naplánovaný krátko na to, ako faceliftované Audi Q7 vstúpi na náš trh s dieselovým motorom. O relatívne obľúbenej SQ7-čke sa zatiaľ nehovorí, dá sa ale predpokladať, že skôr či neskôr sa opäť vráti do portfólia.

Inzercia

Všetky motory už v základe spolupracujú so 8-stupňovou automatickou prevodovkou tiptronic a permanentným pohonom všetkých kolies quattro. Vo výbave Q7-čky naďalej nechýba vzduchový podvozok či riadená zadná náprava, ktorá zlepšuje stabilitu a manévrovateľnosť.

Dodať pritom treba, že k vysokej účinnosti motorov už od teraz prispieva aj sériová mild-hybid technológia – v reálnej premávke prináša úsporu do 0,7 litra na 100 kilometrov. Po vzore nových modelov Audi A6, A7 či A8 preto aj v tomto prípade platá, že hlavným prvkom je štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, ktorý napája kompaktná lítium-iónová akumulátorová batéria prostredníctvom 48-voltovej hlavnej elektrickej siete.

Inými slovami, generátor dokáže rekuperovať energiu výkonom až do 8 kW, takže keď vodič v rozmedzí rýchlosti od 55 do 160 km/h uvoľní plynový pedál, veľké SUV rekuperuje s motorom odpojeným od prevodovky alebo dobieha zotrvačnosťou až do 40 sekúnd s vypnutým motorom. Pri opätovnom stlačení pedála akcelerátora RSG znova naštartuje motor – rýchlejšie a mäkšie ako bežný spúšťač. Zaujímavosťou pitom je fakt, že systém štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti pod 22 km/h. Vynovená Q7-čka príde na náš trh na jeseň.

zdroj: Audi

Pokračujte na ďalší príspevok »