Modernizovaný Volkswagen Passat vstupuje na náš trh a spoznáva slovenské ceny

Modernejší dizajn, sofistikovanejšie technológie a ešte ekologickejšie motory.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Vo februári nám Volkswagen predstavil modernizovanú podobu úspešného modelu Passat, no a v týchto dňoch bol spustený predpredaj na Slovensku. S 30 miliónmi vyrobených exemplárov je Passat najúspešnejším modelom strednej triedy na svete, nemožno sa preto čudovať tomu, že o tento model je aj v našich končinách veľký záujem. Teraz prichádza na náš trh faceliftované vyhotovenie, ktoré prináša nielen modernejšie tvary, ale aj plejádu nových technológií a vylepšené motory.

Zaujímavosťou je, že s príchodom faceliftu je nanovo koncipovaná aj štruktúra vybavenia – základná verzia nemá doplnkové označenie, volá sa jednoducho Passat. Nad ňou je situovaná stredná verzia výbavy pod názvom Business a napokon vrcholné vyhotovenie Elegance. Verzie Business i Elegance sa dajú následne objednať aj s kompletom R-Line paketom. Okrem toho v ponuke nechýbajú ani samostatné modely Alltrack, teda zvýšené kombi s pohonom všetkých kolies a vyhotovenie GTE, čiže plug-in hybrid novej generácie.

Široká paleta pohonných jednotiek

V úvode predaja budú dostupné 4 motorické verzie – dve benzínové TSI a dva naftové TDI motory. Prvé menované zastupuje agregát 2.0 TSI, ktorý je na výber vo výkonnostnej verzii 140 kW / 190 koní a 200 kW / 272 koní. Dieselové portfólio spočiatku zastrešuje motor 2.0 TDI s výkonom 140 kW / 190 koní alebo 176 kW / 240 koní, kde ide o technológiou BiTDI. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP a sú vybavené filtrom pevných častíc.

Od augusta sa následne do ponuky zaradí základný benzínový motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní a od októbra aj nový motor 2.0 TDI Evo. Ide o naftový agregát novej generácie, ktorý bol vyvinutý na zníženie emisií CO2, pričom disponuje výkonom 110 kW / 150 koní. Štandardom pre slabšie verzie je 6-stupňový manuál, za príplatok ale nechýba 7-stupňové DSG či pohon všetkých kolies 4Motion.

Passat Alltrack má pri všetkých dostupných motoroch štandardne 7-stupňovú dvopjspojkovú prevodovku DSG a 4Motion. Napokon sa na trhu ukáže aj plug-in hybridný Passat GTE so systémovým výkonom 160 kW / 218 koní. Podľa metodiky WLTP dosahuje 55 kilometrov (Variant), resp. 57 kilometrov (sedan).

Decentné optické zmeny a špičkové technológie

Navonok sa nový Passat veľmi nezmenil, to je však už akási tradícia. Evidujeme decentne prepracovanejšie nárazníky, masku, bočné prahy, nové disky kolies či odtiene karosérie, no a v neposlednom rade vynovenú grafiku svetlometov na oboch koncoch. Už v základe dostal Passat plne LED-kové svetlá, tie najvyššie však zastupujú už matrixové iQ.Light, s ktorými prišiel nový Touareg.

V interiéri dominuje väčší stredový displej, ktorý už má 9,2”, úplnou novinkou je však samotné vnútro, keďže Volkswagen hovorí o novej generácii systém Modular Infotainment Matrix. Naopak, vynovené digitálne budíky Digital Cockpit sú paradoxne o čosi menšie – majú už len 11,7 palcov, keďže ukazovatele teploty a stavu nádrže z displeja vypadli a miesto si našli po jeho bokoch.

V modernizovanom Passate má premiéru systém iQ.Drive, vďaka čomu dokáže jazdiť čiastočne automatizovane v širokom rozsahu rýchlosti (od 0 do 210 km/h). Okrem toho, ako prvý model značky je Passat vybavený aj kapacitným volantom, ktorý registruje dotyk vodiča. Cenovo najdostupnejší Passat zastupuje verzia s motorom 1.5 TSI (110 kW / 150 k), ktorá má so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou v základnej výbave stanovenú slovenskú cenu od 22 660 €. Rovnako motorizované a vybavené kombi Variant má cenu od 24 370 €.

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Volkswagen oslavuje milión vyrobených Touaregov. Takáto je história obľúbeného SUV zo Slovenska

23. augusta 2019

Ikonická RS6-ka prichádza v novom podaní. Rodinný superšport má 600 koní a stovku dá za 3,6 sekundy

21. augusta 2019

Odkaz na slávnu históriu Bugatti má 1 600 koní a astronomickú cenovku okolo 8 miliónov €

20. augusta 2019