Moderné vedenie spoločnosti

Inovácie implementované do firemných stratégií môžu vytvoriť značnú konkurenčnú výhodu, a vyústiť tak do prirodzenej transformácie spoločnosti. Zmena jej tradičného fungovania potenciálne ovplyvní aj jej pozíciu na trhu.   Článok je prevzatý z magazínu United Life 10 Prílišná formálnosť v rámci rozhodovania firmy často vytvára bariéry realizácie akýchkoľvek ad hoc zmien. Zavádzanie noviniek by tak v modernej spoločnosti nemalo… Prečítať celé
Vydané 28. septembra 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

CEO AVIS Slovensko | Bratislava, Slovensko

Inovácie implementované do firemných stratégií môžu vytvoriť značnú konkurenčnú výhodu, a vyústiť tak do prirodzenej transformácie spoločnosti. Zmena jej tradičného fungovania potenciálne ovplyvní aj jej pozíciu na trhu.

 

Článok je prevzatý z magazínu United Life 10

Prílišná formálnosť v rámci rozhodovania firmy často vytvára bariéry realizácie akýchkoľvek ad hoc zmien. Zavádzanie noviniek by tak v modernej spoločnosti nemalo byť iba reakciou na aktivitu konkurencie, ale predovšetkým by malo vychádzať z plánov a dlhodobých stratégií. Ak má dôjsť k akejkoľvek adaptácii nových trendov v rámci smerovania firmy, musí sa tak stať dostatočne rýchlo a efektívne.

 

V súčasnosti je plánovanie stratégií vo firmách ovplyvňované silnou globalizáciou, čo predstavuje vytváranie neohraničeného podnikateľského prostredia s potenciálne nekonečným počtom konkurentov. Preto sa firma nemôže zameriavať iba na to, čo robí jej konkurencia, ale musí tiež prinášať inovatívne riešenia ex nunc a posúvať dopredu segment, v ktorom pôsobí.

 

INZERCIA

Každá firma musí mať základné atribúty, ktoré ju predurčujú na dlhodobé fungovanie.

 

Inzercia

Identita firmy je veľmi dôležitá tak pre firmu samotnú, ako i pre jej zamestnancov, partnerov či konkurentov. Každý z týchto subjektov – pokiaľ pozná identitu firmy a vie si ju vizualizovať – vidí vo firme silného a spoľahlivého hráča.

 

Kultúra v rámci firmy je dôležitá pre jej ďalšie smerovanie. Ide jednoducho o to, ako funguje firma z pohľadu nezaujatých pozorovateľov, ktorí vnímajú pracovné prostredie firmy, rozhodovanie vedenia, určovanie priorít, riešenie vnútorných problémov a podobne. Ide totiž o výpovednú hodnotu vedenia spoločnosti, ktorá pasívne pôsobí na ľudí vo firme, ale zároveň vysiela signál aj vonkajšiemu svetu o pevnosti koreňov firmy. Nakoľko hrdí sú ľudia, ktorí vo firme pracujú, a ako pri akejkoľvek komunikácii robia firme osvetu. Pokiaľ z firmy necítiť dostatočne silnú firemnú kultúru, existuje vysoká pravdepodobnosť, že ľudia sa nebudú dlhodobo s danou firmou vedieť stotožniť a skôr či neskôr z nej odídu. Zamestnanci sa bezo sporu musia cítiť motivovaní, odhodlaní a hrdí pracovať pre danú firmu. Každý by mal myslieť na to, že v práci trávi takmer tretinu svojho života, a preto je dôležité, aby sa v nej cítil prinajmenšom dobre.

 

Technológie, zavádzanie automatizácie naprieč všetkým, čo firma robí, jej dáva pevné základy na ďalšie vyhliadky do budúcnosti a rovnomerný rast. Preto je dôležité, aby každá firma vyčlenila dostatočné finančné prostriedky, a hlavne priestor na systematizáciu toho, čo robí a čo ju stojí nemalé zdroje. Bez optimalizácie zdrojov dnes firmy nevedia, a hlavne nemôžu fungovať.

 

Aplikovanie strategických rozhodnutí je bez diskusie náročné a veľmi dôležité z pohľadu dlhodobého fungovania firmy. Cieľom nie je robiť priveľa zmien naraz, ale priorizovať konkrétne ciele a podľa toho sa rozhodovať, čomu sa kedy a v akom rozsahu venovať.

 

Každý manažér by mal robiť rozhodnutia s dôrazom na to, aby skutočne vedel vycítiť, čo jeho zákazník alebo zamestnanec potrebuje a chce, a nerobiť rozhodnutia len tak od stola. Preto je dôležité, aby vedenie firmy bolo schopné počúvať, diskutovať a vedieť jednoznačne rozhodovať.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »