Lídri. Sme takí dobrí, ako si myslíme?

„Ľudia často zabudnú, čo si povedal, ale zapamätajú si, ako sa pri tebe cítili.“   Skvelí manažéri majú technické schopnosti, vedia kriticky myslieť a majú dobré sociálne zručnosti. Pod technickými schopnosťami myslíme telesné a mentálne dispozície potrebné na výkon istej práce. Kritické myslenie predstavuje schopnosť skúmať kto, čo, kde, prečo, ako sa veci robia alebo aké problémy sa… Prečítať celé
Vydané 20. septembra 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , ,

Ľudia často zabudnú, čo si povedal, ale zapamätajú si, ako sa pri tebe cítili.“

 

Skvelí manažéri majú technické schopnosti, vedia kriticky myslieť a majú dobré sociálne zručnosti. Pod technickými schopnosťami myslíme telesné a mentálne dispozície potrebné na výkon istej práce. Kritické myslenie predstavuje schopnosť skúmať kto, čo, kde, prečo, ako sa veci robia alebo aké problémy sa vyskytujú. Sociálne zručnosti dobrých manažérov sú definované ako schopnosť počúvať, komunikovať a vytvárať s druhými osobné a profesionálne vzťahy.

Som presvedčený, že práve v tejto oblasti manažovania ľudí potrebujeme prehodiť výhybku, vrátiť sa trochu a robiť to, vďaka čomu sme sa pôvodne stali manažérmi. Človek by si mohol myslieť, že v roku 2017 by to manažéri a lídri mohli mať ľahšie, ale opak je pravdou. Dnešní manažéri a lídri potrebujú zručnosti, ktoré sme z nich podmieňovaním odstránili, keď sme ich poslali do vzdelávacích tovární, kde sa žiaci mechanicky bifľujú. Väčšina ľudí v staršom veku pracovala v prostredí, kde tvorivosť patrila iba umelcom a nebola podmienkou na výkon funkcie. Dozeráme na to, aby človek prestal byť tvorivý asi vo veku 7 rokov, keď začína školu („Len opakujte všetko po mne.“). Toto trvá dokonca aj na univerzitách a potom… prídete do práce a heslom dneška je kreativita, odlišnosť a pod.

Potrebujeme do našich vzdelávacích systémov znovu zaviesť tento myšlienkový vzorec, aby sme vychovali samostatných ľudí s nezávislým myslením. Musíme ľudí znovu naučiť, že sú hodnotní, kompetentní a vynachádzaví, musíme vštepiť nadšenie a odhodlanosť tým, ktorí práve vychádzajú zo škôl, a potrebujeme ukázať, že sa zaujímame o ľudstvo, že chceme vyšší štandard ako „okej“ a že sa nebojíme pomôcť druhým, prv ako nás o to požiadajú.

 

Ako v pozícii manažérov a lídrov ukážeme druhým, že im chceme pomôcť uspieť? Musíme prehodnotiť svoje miesto v systéme. Našou prácou je zaistiť, že ľudia využívajú zručnosti, ktoré sa naučili, a že pracujú najlepšie, ako vedia.

INZERCIA

 

Ako manažéri a lídri musíme mať na pamäti päť dôležitých bodov:

Komunikácia: Predstavuje prenos informácií od jedného človeka k druhému a zabezpečuje vzájomné porozumenie. Nie je na nej nič ťažké, ibaže v modernom svete sme sa naučili spoliehať sa, že elektronika komunikuje za nás. Sadnite si a napíšte rukou krátky odkaz svojim ľuďom perom na papier. (Ako za starých čias.)

Inzercia

Tolerancia: Rozmanitý etnický pôvod ľudí nás núti byť tolerantnejšími ako kedykoľvek predtým. Každodenné stresy alebo nové pracovné zákony vyžadujú, aby sme boli tolerantnejší, a globálna spoločnosť na pracoviskách si vynucuje toleranciu.

Empatia: Väčšmi ako kedykoľvek predtým sa dnes musíme vžiť do postavenia druhých. Čím lepšie rozumieme pohľadu druhého, tým väčšiu dôveru si získame. Popri pracovných problémoch musíme mať empatiu aj pre otázky vzdelania, zdravia a spoločnosti.

Trpezlivosť: Elektronický svet diktuje okamžité výsledky a my musíme mať trpezlivosť s tými, pre ktorých je svet elektroniky stále záhadou. Staromódne spôsoby komunikácie s ľuďmi v rámci služieb zákazníkom vyžadujú nesmiernu trpezlivosť.

Feedback/riešenie konfliktov: Zručnosť riešiť konflikt na pracovisku dnes mnohým chýba. Ak zákazník odíde s pocitom, že bol rešpektovaný a vypočutý, zaručuje nám to úspech a dôveru. Vedieť pracovať s feedbackom a riešiť konfliktné situácie sú dnes kľúčové schopnosti pre manažérov a lídrov práve v globálnej spoločnosti, akú máme na pracoviskách.

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »