KIA Optima dosahuje mimoriadnych kvalít

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.   Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné,… Prečítať celé
Vydané 11. augusta 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Je to väčší sedan, ktorý sa môže rovnať s limuzínami. KIA modelom Optima dokazuje, že medzi ľudovými kórejskými automobilmi a prémiovkami z Nemecka nemusí byť priepastný rozdiel. Práve naopak, po stránke komfortu a techniky ich môžeme porovnávať.

 

Dnes sa už nevyrábajú doslova zlé autá, aj nižšie triedy sú v súčasnosti natoľko spoľahlivé a bezpečné, že o tých vyšších ani nemôžeme pochybovať. Samozrejme, každá automobilka ponúka niečo navyše, čosi, čo jej model robí jedinečným a lepším ako konkurenciu. Jednou z výhod modelu Optima je cena, ktorá je stále relatívne nízka a umožňuje, aby si pocit z vlastníctva prémiového stroja užívali aj ľudia, ktorí nemajú záujem investovať do auta celoživotné úspory alebo minúť celú výplatu na lízing. Na Slovensku sa predáva za cenu od necelých 23-tisíc eur, k dispozícii je v úrovniach výbavy Silver, Gold, Platinum a GT-Line.

 

kia optima (1)

Ostrý dizajn prednej masky a celej karosérie nadväzuje na ostatné modely značky, vyniká však väčším sebavedomím a zdanlivou silou. Automobil sa chce ukázať všade ukázať ako alfa samec, každá linka bola posledne redizajnovaná tak, aby bola ešte dôraznejšia. Najmä predné svetlomety získali vďaka zakrivenej spodnej linke o niečo viac estetiky a vizuálnej dynamiky.

 

kia optima (6)

Interiér predstavuje to najlepšie, čo vie značka KIA ponúknuť. Všadeprítomné plasty nie sú nevýhodou, pretože sú mäkké, príjemné na dotyk, pôsobia dojmom vysokej odolnosti a trvácnosti. Ergonómia interiéru je dotiahnutá do dokonalosti, kokpit vodiča doslova obklopuje, každý ovládač je umiestnený rozumne a hoci sa na prvý pohľad zdá byť tých tlačidiel na volante priveľa, každé z nich má svoj účel a opodstatnenie. Držiac robustnú páku automatickej prevodovky, sediac v precízne čalúnenom sedadle s výrazným bočným vedením a s ideálne veľkým volantom v ruke máte dojem, že sedíte v nemeckej alebo britskej limuzíne. Akurát, že táto kórejská nepôsobí tak sterilne a neosobne.

 

Inzercia

kia optima (4)

kia optima (5)

Dĺžka vozila je takmer päť metrov (4855 mm) a so šírkou 1860 mm dáva tušiť o komfortne nastavenom podvozku. Optima má ambície správať sa na vozovke dynamiky a športovo, avšak tisíce litrov vzduchu, ktoré sa vojdú do interiéru, výrazne dynamickej jazde úplne nepraje. Optima je najmä o vyššie spomínanom komforte, ktorý dosahuje mimoriadnych kvalít. Samozrejme, pri výbave GT-Line s dramatickejším zovňajškom sa počíta s tým, že vodič bude častejšie tlačiť akceleračný pedál k podlahe a dôraznejšie kopať do bŕzd, čomu sa automobil vie prispôsobiť.

 

Optima sa dodáva iba s motormi 1.7 CRDi a 2.0 CVVL, každý z nich je možné kombinovať so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou automatikou DCT. Výkon 1,7-litrového  motora je maximálne 141 konských síl, v silnejšom variante s dvojlitrovým motorom je to skvelých 163 koní. To je veľmi slušný údaj pre auto, ktorého cieľovou skupinou sú manažéri úspešných firiem a hlavy rodín. Okrem toho sa Optima ponúka aj ako P-HEV plug-in hybrid, o ktorý je na Slovensku tiež pomerne dobrý záujem.

 

Okrem verzie sedan sa dá KIA Optima získať aj vo verzii, ktorá zväčšuje základný batožinový priestor z 510 na 552 litrov, resp. až 1686 l po sklopení zadných sedadiel.

 

kia optima (3)

 

Pokračujte na ďalší príspevok »