Jaguar E-Pace: Žiadny chladný luxus, ale emotívne SUV

Publikované: 10. apríla 2018
Článok obsahuje tieto témy:  , , , , , ,



Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Preč sú tie časy, keď boli autá od britského Jaguaru považované za citovo chladné. E-Pace je vrcholom dynamiky a emotívnosti, ale aj techniky a bezpečnosti.

 

Keď minulý rok Jaguar predstavil nový E-Pace priam šialeným spôsobom (piruetou vo vzduchu), chcel tým zdôrazniť terénne schopnosti a dynamiku nového SUV-čka. Podarilo sa a dnes o priazeň kúpychtivej verejnosti súťaží s Audi Q3, BMW X1 a Mercedesom GLA, ale aj koncernovým súrodencom Range Rover Evoque.

 


 

Jaguar E-Pace je nepochybne jedno z najkrajších SUV súčasnosti. Ladné krivky a vrcholná estetika nadväzujú na ostatné modely značky, avšak rozdiel medzi menším E-Pace a veľkým F-Pace je očividný už na prvý pohľad. Napriek kratšej dĺžke 4395 milimetrov ponúka priestorovo nevídane veľkorysý interiér so šírkou až 1,89 metra, vďačí za to priečne uloženému motoru. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny. Batožinový priestor má kapacitu minimálne 577 litrov, čo vzhľadom na veľkosť vozidla nie je vôbec zlé. Podľa Iana Calluma, hlavného stylistu značky, nebudú na ovládanie Jaguarov nikdy použité iba dotykové obrazovky, pretože mechanika má svoje čaro – avšak neplatí to pre prístrojovú dosku, ktorá tradičné analógové ukazovatele nahradila modernejším 12,3-palcovým displejom.

 

Jaguar-E-Pace-2018-1280-1a

 

V interiéri sa stretávame s celkom novým pohľadom na značku Jaguar: kokpit už nechce pôsobiť dojmom limuzíny a bezprecedentného luxusu, tu hrá prím komfort a dokonalé splynutie s vodičom. Posed je primerane vysoký, ergonómia ovládačov a riadenia pripomína športovejšie nemecké vozidlá a na dosah pravej ruky máte už nie vysoký tunel, ale do členitej konzoly zapustenú páku prevodovky s oddelenou lakťovou opierkou. Väčší model F-Pace má interiér výrazne odlišný.

Jaguar E-Pace je štandardne vybavený pohonom predných kolies, za príplatok je možné získať aj pohon všetkých štyroch. Adaptívny podvozok umožňuje jazdu v jazdných režimoch Normal, Dynamic, Eco a „Rain, Ice & Snow“. Samozrejme, že E-Pace nie je off-road, ale s poľnými cestičkami vedúcimi na chatu by si poradiť mal.

 

Jaguar-E-Pace-2018-1280-8f

Pod kapotou E-Pace sa objavujú výhradne 4-valcové motory Ingenium s preplňovaním, konkrétne zážihové 250- a 300-koňové, naftové s výkonmi 150, 180 a 240 koní. Zaujímavosťou je, že sa dodáva nielen s automatickou 9-stupňovou prevodovkou ZF, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Kto chce s automobilom jazdiť na okruhoch a užívať si extra dynamickú jazdu, tomu by mal manuál vyhovovať. Netreba však zabúdať, že aj vo verzii s automatikou má E-Pace páčky za volantom pre manuálne radenie.

Čím sa môže výrobca pochváliť, je vysoká úroveň bezpečnosti nového E-Pace. V EuroNCAP získal už v základnej výbave plných 5 hviezdičiek a k bezpečnosti prispieva celá paleta modernej techniky: napríklad aktívna kapota s airbagom pre chodcov, udržiavanie v jazdnom pruhu, stereokamera a 360-stupňový kamerový systém, adaptívne svetlomety, adaptívny tempomat, sledovanie dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie a mnoho ďalšieho.

Jaguar-E-Pace-2018-1280-58

Jaguar-E-Pace-2018-1280-51

Jaguar-E-Pace-2018-1280-5e

 

 

Jaguar E-Pace je výrazným a sebavedomým predstaviteľom kategórie kompaktných esúvečiek. Nedá sa pomýliť so žiadnym iným automobilom a hoci jeho predaje nikdy nedosiahnu čísel konkurentov od Mercedesu či BMW, jeho význam nemožno spochybňovať.

 

Článok je prevzatý z nového vydania časopisu UNITEDLIFE 11

Vybrané príspevky »