Interview s Albrechtom Reimoldom, CEO Volkswagen Slovakia

Ako kľúčový člen svojho tímu viedol CEO Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold spoločnosť k stále vyššemu rastu a rozvoju. Od januára 2012, kedy prijal pozíciu predsedu správnej rady Volkswagen Slovakia, navigoval spoločnosť do nových výšok rastu na trhu. Rozprávali sme sa o jeho vášni, jeho postojoch a budúcnosti automobilového priemyslu. Inklinovali ste v detstve k automobilom?… Prečítať celé
Vydané 26. októbra 2015 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Zakladateľ skupiny United Group | Bratislava, Slovensko

Ako kľúčový člen svojho tímu viedol CEO Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold spoločnosť k stále vyššemu rastu a rozvoju. Od januára 2012, kedy prijal pozíciu predsedu správnej rady Volkswagen Slovakia, navigoval spoločnosť do nových výšok rastu na trhu. Rozprávali sme sa o jeho vášni, jeho postojoch a budúcnosti automobilového priemyslu.

Inklinovali ste v detstve k automobilom? Ako sa to prejavovalo?

Vždy som mal záľubu v technike, strojoch vo všeobecnosti a špeciálne ma zaujímali traktory, keďže môj otec pracoval s poľnohospodárskymi strojmi. O autá som sa zaujímal veľmi skoro, čo dokazovala aj moja veľká zbierka automobilových modelov. Ešte dnes z nich mnoho mám. Rozhodol som sa pre inžinierske štúdium a hneď po ňom sa uchádzal o miesto v automobilovom priemysle. Potom som začal v Audi v Neckarsulme, Nemecku, kde som sa vypracoval z trainee na vedúceho závodu.

 

Albrecht Reimold, CEO Volkswagen Slovakia

Albrecht Reimold, CEO Volkswagen Slovakia

 

Ako ste vnímali príchod na Slovensko, keď ste získali pozíciu a aké sú vaše pocity dnes?

INZERCIA

Tešil som sa na novú výzvu. Počul som predtým veľa o firme i krajine. Ale musím sa priznať, že som predtým nikdy nebol ani na Slovensku, ani v bratislavskom závode. Čo ma tu očakávalo bolo veľmi pozitívne. Nielen veľmi kompetentní, príjemní ľudia, ktorí ma veľmi srdečne prijali, ale našiel som aj veľmi solídnu základnú štruktúru závodu, schopnú ďalšieho rozširovania. Ale už od začiatku som bol pozitívne prekvapený, ako dobre pracovníci závodu zvládajú každodenné práce.

 

Inzercia

V čom je podľa vás jedinečnosť skupiny Volkswagen?

Koncern Volkswagen pozostáva z 12 značiek s jedinečným charakterom. Pracuje v ňom po celom svete takmer 600 000 ľudí. V minulom roku dodal koncern Volkswagen viac ako 10 miliónov vozidiel. Našim zákazníkom ponúkame viac ako 335 modelov. To je jedinečné.

 

Čo pre vás práca pre Volkswagen a osobitne Volkswagen Slovakia znamenajú?

Pracujeme tu ako tím. Denne vydávame to najlepšie z nás pre skvelé výsledky. A darí sa nám to dobre. Posun značiek vo výrobe ich produktov v Bratislave, Martine alebo Stupave sú prejavom dôvery vedenia koncernu v naše výkony. Úspešne sme zrealizovali množstvo projektov – novú lisovňu s najsilnejším lisom v koncerne, ktorá vie lisovať aj hliníkové diely; novú karosáreň Audi Q7, jednu z najmodernejších karosární automobilového priemyslu na svete; alebo úspešné spustenie výroby nového Audi Q7, jedného z najmodernejších automobilov vo svojej triede. Je toho veľmi veľa, čo sme zvládli. Teraz sa pripravujeme na nové výzvy, ako je napríklad výroba celého Porsche Cayenne v roku 2017.

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

 

Ako vnímate automobilový priemysel na Slovensku?

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sme pred 24 rokmi prišli na Slovensko, boli dobre kvalifikovaní ľudia. V predchádzajúcich rokoch sme to ďalej rozvíjali a našim zamestnancom ponúkame veľmi intenzívne vzdelávanie, aby si mohli ďalej zvyšovať kvalifikáciu. Napriek tomu vidíme potrebu jednať v oblasti vzdelávania. Na potenciálny nedostatok ľudí na Slovensku sme zareagovali už v roku 2013, keď sme založili Centrum duálneho vzdelávania Volkswagen Slovakia. Školíme tam mechatronikov, elektronikov pre automatizačnú techniku a priemyselných mechanikov. V roku 2015 sa dostalo do slovenských zákonov aj duálne vzdelávanie. Okrem toho úzko spolupracujeme aj s technickými univerzitami na Slovensku. Takto sme etablovali napríklad Program IngA – Inžinier v automobilovom priemysle a študijné zameranie Automobilová produkcia na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave.

 

Aký je váš názor, že fabrika, ktorú Volkswagen v Bratislave kúpil a ktorá vyrábala v 80. rokoch minulého storočia sotva zopár tisíc automobilov nie najlepšej kvality, je dnes závod, ktorý je špičkou koncernu Volkswagen?

Neustále pracujeme na našej konkurencieschopnosti a inováciách výrobných procesov. Naši zamestnanci musia zároveň zvládať komplexitu všetkých značiek. To z nás robí dôležitú súčasť výrobného celku Volkswagenu a zároveň to dáva stabilnú budúcnosť Slovensku. Volkswagen Slovakia je a bude sa spolupodieľať na špici automobilového priemyslu. S naším tímom sme v posledných rokoch urobili významné kroky dopredu. Do budúcnosti sa pozeráme s odvahou aj vášňou.

 

Čo si myslíte, aký ďalší fenomén bude v automobilovom priemysle? Kam sa svet automobilov bude najbližších 100 rokov uberať?

Celkom jednoznačne digitalizácia. Pre nás znamená rýchly rozvoj, kratšie výrobné cykly, ešte väčšiu blízkosť k zákazníkovi. Zmení všetky oddelenia podniku, výrobné i nevýrobné. Technológie priemyslu 4.0 nám napríklad umožnia vyrábať ešte individualizovanejšie, efektívnejšie a ekologickejšie automobily. A novodobé technológie „Big Data“ nám budú pomáhať v nevýrobných úsekoch viac zoštíhľovať a zefektívňovať. Zároveň digitalizácia stavia doteraz platné marketingové princípy na hlavu. Zákazník je vďaka digitálnym kanálom informovaný lepšie ako kedykoľvek predtým. Nové riešenia vyžaduje čoraz rýchlejšie. Na to musíme reagovať aj my. Za 100 rokov môže vyzerať mobilita úplne inak. Čo sme videli v science-fiction filmoch už nemusí byť len víziou budúcnosti.

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

 

Skvelí vodcovia majú vždy pravidlá, hodnoty, ktorých sa držia. Prezradíte nám, aké sú tie vaše?

Manažér by mal stáť za svojím tímom, nie pred ním a už vôbec nie na ňom. Neznamená to, že by sa mal za neho skrývať. Oveľa viac by to malo znamenať, že bude prebraná zodpovednosť nie za individuálne záujmy, ale za to, čo je dobré pre všetkých. Pretože kto stojí za svojím tímom, zamestnancami a tým za svojou firmou, zachováva si prehľad. Pozerá sa dopredu a udržiava pritom svoj tím na očiach. Nie je slepý voči tomu, čo je za ním. Určite si viete predstaviť, že takéto manažérske nastavenie môže ľahko viesť k nepochopeniu, keď sa nenosí naozaj v celej organizácii. Vtedy môže byť interpretované na nižších úrovniach tak, že riadiaci pracovník preberá zodpovednosť za všetky nedostatky. Správny záver, ktorý spraví podnik úspešným však je, keď všetci zúčastnení jednajú zodpovedne a všetky požiadavky sledujú jeden identický cieľ. Tento cieľ je potrebné jasne a presne sformulovať a na riadiacej úrovni ním žiť denno-denne.

Úlohou riadiacich pracovníkov je ísť vzorom a dobrým príkladom. To sú pravidlá, ktoré sú platné celosvetovo. Chápem sa ako partner a coach mojich zamestnancov. Vediem podnik nie cez rigidné procesy a v úzke rámce, ktorým sa všetci musia podriadiť. Oveľa viac vidím ako moju najdôležitejšiu úlohu viesť ostatných znalosťami, šarmom a motiváciou. Sme úžasný tím a je to možné vidieť aj na Volkswagen Slovakia.

 

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

Výrobná hala automobilka Volkswagen v Bratislave. Foto: VW

 

 

 

Vladimír Orth

Pokračujte na ďalší príspevok »