Najhorší deal storočia

Hertz zaplatil za redizajn 32 miliónov USD a web stále nefunguje

Ani milióny dolárov vyplatené špecialistom nie sú zárukou, že niečo bude fungovať ako má.

PEUGEOT - Neoodolateľná letná jazda, bonus až do 3.900 eur

„Tu už nikto nič negarantuje,“ znie slávny výrok, ktorý medzičasom dokonale zľudovel. Je pravdivý, pretože dnes už nemusia nič garantovať ani zmluvy, ktoré sú v prípade nadnárodných korporácií oporným pilierom celého ich biznisu. Keď sa nedá spoliehať ani na vymožiteľnosť práva a solídnosť vlastných dodávateľov, ako môže obrovský podnik prosperovať?

Americká sieť autopožičovní Hertz v týchto mesiacoch rieši závažný problém. Investovala dovedna 32 miliónov amerických dolárov do redizajnu a prepracovaniu svojich webstránok, lenže dodávateľ technických služieb údajne nesplnil všetko, k čomu sa zaviazal. Jedna strana sa vyhovára na druhú, vo výsledku sú nespokojní všetci – vrátane zákazníkov Hertzu.

Hertz si ešte v auguste 2016 najal spoločnosť Accenture, aby zrealizovala robustnejší redizajn a prepracovanie štruktúry medzinárodných webových stránok autopožičovne. Hertzu sa spočiatku páčil prístup spoločnosti Accenture, preto za jej služby do mája 2018 zaplatil niekoľko miliónov dolárov. Áno, sú to obrovské peniaze, lenže v tomto prípade sa jedná o obrovský medzinárodný projekt, ktorého správa a udržiavanie vyžaduje množstvo špecialistov, energie a času.

Predmetom celého sporu je predovšetkým to, že si Accenture fakturovalo každý zásah aj napriek tomu, že ich zámer mal byť splnený už v prvej fáze spolupráce.

Napríklad jedným zo zámerov Hertzu bolo vytvorenie spoločnej platformy pre jeho ďalšie značky autopožičovní Dollar a Thrifty, lenže Accenture dodalo riešenie iba pre severoamerický trh.

Okrem toho sa ako problém ukázal aj samotný kód stojaci za novou webstránkou. Podľa Hertzu má byť priveľmi chybový, v dôsledku čoho nefungovali niektoré funkcie stránok. Aké, to nevieme. V dôsledku chybového programovania sa klient na naliehanie Accenture rozhodol zakúpiť licenciu na program s názvom RAPID, ktorý mal všetky problémy vyriešiť. Lenže po jeho nákupe dodávateľ oznámil, že s programom nevie pracovať.

Webstránky ďalej neboli optimalizované pre tablety, čo mala byť jedna zo základných požiadaviek klienta. Na naliehanie Hertzu síce Accenture dodatočne takúto optimalizáciu pridal, ale vyfakturoval klientovi stovky tisíc dolárov navyše. A každým novým zásahom do webstránky sa faktúry hromadili, až dosiahli mimoriadnej celkovej hodnoty.

Môžete si to predstaviť aj tak, že sa s dodávateľom novej webovej stránky dohodnete na tom, že vám vyhotoví web s určitou funkčnosťou. Vy mu zaplatíte, on však dodá iba akýsi základ – a každú novú prácu na doplnení

Žaloba od Hertzu na Accenture bola podaná v apríli tohto roka po tom, čo sa Accenture bránil, že všetko vyhotovil v súlade s požiadavkami Hertzu – a ten zasa tvrdí, že mu Accenture dodal zlý nefunkčný produkt.

Accenture momentálne čelí vážnej súdnej žalobe, v ktorej ide o viac ako 32 miliónov dolárov. V hre je reputácia spoločnosti, ktorá má dobrú povesť.

 

Zdroj: Hertz Wanted a Cool Website: It Ended Up With a $32 Million Legal Nightmare

 

Čítajte aj ďalšie podobné články: