FENOMÉN. Renault Megane R.S. Trophy je majstrovským kúskom techniky

Píše sa rok 2008 a na okruhu Nürburgring reže zákruty Renault Megane „R26.R“. Ako úplne prvý a s časom 8 minút a 16,9 sekundy zdoláva Zelené peklo, čím nastoluje celkom novú tradíciu: všetky nové hothatche, ale aj ďalšie typy športových áut, sa chcú pochváliť úspechom na práve tomto okruhu. Istotne, R26.R nebola civilná verzia vozidla, […]

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Píše sa rok 2008 a na okruhu Nürburgring reže zákruty Renault Megane „R26.R“. Ako úplne prvý a s časom 8 minút a 16,9 sekundy zdoláva Zelené peklo, čím nastoluje celkom novú tradíciu: všetky nové hothatche, ale aj ďalšie typy športových áut, sa chcú pochváliť úspechom na práve tomto okruhu. Istotne, R26.R nebola civilná verzia vozidla, ale stanovila nové ciele a vzory pre celý segment.

 

O desať rokov neskôr sa o pozíciu top hothatchu od Francúzov uchádza skvostný, ale už rodinnejšie ladený Megane R.S. Trophy. V porovnaní s R26.R a aj predchádzajúcou generáciou má päť dverí, plnohodnotné zadné sedadlá a vrcholnú estetiku podriadenú aktuálnemu dizajnovému manuálu značky. Hoci sú tieto špeciály postavené na konvenčnom hatchbacku, majú kompletne prepracovanú techniku, vzadu sa karoséria rozšírila o 60 a vpredu o 40 mm.

 

Megane R.S. Trophy je vybavený novou verziou motora TCe s objemom 1,8 litra, výkonom 220 kW (300 koní) a krútiacim momentom 420 Nm. Podriadil sa dobe a aby spĺňal normu Euro6d-Temp, má aj filter pevných častíc. Štandardne sa bude vozidlo dodávať s podvozkom Cup s výrazne tuhším naladením a s mechanickým samosvorom Torsen, príplatkový je podvozok Sport. Maximálny krútiaci moment 420 Nm je famózne číslo a v praxi sa prejavuje tým, že hatchback s hmotnosťou 1,4 tony vystrelí na 100 km/h za menej ako 5,8 sekundy. Nezabúdajme, že auto je vybavené pohonom iba predných kolies, tieto čísla sú preto ešte krajšie.

Výrobca venoval zvýšenú pozornosť turbu. Turbína má keramické guľôčkové ložiská, točí na 200-tisíc otáčok za minútu a v porovnaní s tradičným systémom guľových ložísk s olejovým filmom znižuje trenie o dve tretiny. Výsledkom má byť rýchlejšia odozva turba a tým pádom lepšie reakcie celého vozidla na podnety od vodiča.

Športiak ponúkne voľbu jazdných režimov Multi-Sense, svetlá dostali nálepku RS Vision a vodič má na pred sebou na displeji možnosť sledovať štatistiky o svojej jazde prostredníctvom telemetrie, táto funkcia sa volá RS Monitor.

 

Výfukový systém obsiahol mechanickú klapku, ktorou sa reguluje akustický prejav motora. Zatvorená klapka núti výfukové plyny prechádzať výfukovým potrubím pod tlakom zvuk je stlmený. Keď sa cez rozhranie Multi-Sense táto klapka otvorí, budete motor počuť cez výfuk viac. Aj to má vplyv na celkový dojem z jazdy.

Zaujímavou funkciou sú tlmiče s hydraulickými dorazmi a funkcia natáčania všetkých kolies 4Control. Počas jazdy sa spoločne s prednými kolesami veľmi mierne natáčajú aj tie zadné. Pri dynamickej jazde preto pocítite, že auto lepšie drží stopu.

Hatchback stojí na 19-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom z konceptu Renault Sport R.S.01, ktoré sú v porovnaní s tými vo verzii R.S. ľahšie až o 1,8 kilogramu.

 

2018 – Nouvelle Renault MÉGANE R.S. TROPHY

V čase redakčnej uzávierky magazínu UnitedLife č. 12 sa Megane R.S. Trophy pripravoval na premiéru na parížskom autosalóne a koncom roka zamieril do showroomov predajcov. Či budú zákazníci motivovaní priplatiť si za Trophy, keď už „základný“ R.S. disponuje špičkovou technikou a jazdnými vlastnosťami, ukáže až čas.

V každom prípade Renault už teraz dokázal, že má vo svojich radoch dostatok špecialistov, ktorí sú schopní vyšperkovať auto k zdanlivej dokonalosti. Rozdiel medzi civilným Megane a Megane R.S. Trophy je pritom priam priepastný, čomu zodpovedá aj adekvátna cena.

Renault Megane R.S. Trophy (2019)

Motor: benzínový 1,8 TCe s turbom a filtrom pevných častíc
Maximálny výkon: 220 kW (300 k)
Maximálny krútiaci moment: 420 Nm
Prevodovka: 6-stupňová manuálna alebo automatická
Pohon: pohon predných kolies, natáčanie zadných kolies 4Control
Podvozok: vpredu náprava McPherson, vzadu viacprvková riadená náprava Multilink
Zrýchlenie 0-100 km/h: pod 5,8 sekundy (Megane R.S.)
Maximálna rýchlosť: ~255 km/h

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

VIDEO

P. Dzurovčinová a V. Orth o efektívnej doprave vďaka inováciám

12. júla 2019

Mercedes-AMG odhalil najvýkonnejší benzínový štvorvalec na svete v ostrých modeloch A 45 a CLA 45

6. júla 2019

Tretia generácia BMW X6 je na svete. Zaujme agresívnym dizajnom i špičkovou technikou

4. júla 2019