Doba nekonečného množstva billboardov sa končí: reklamné agentúry zistili, ako ich obísť

Doba nekonečného množstva billboardov na každom kroku sa pomaly, ale isto končí. Tlaky sú z každej strany – z legislatívy, životného prostredia, bezpečnosti na cestách a pod. Mnohé krajiny už dnes tvrdo obmedzujú počty oficiálnych vonkajších reklamných plôch a „neoficiálne“ rovno odstraňujú. Billboardy síce hneď zajtra zo sveta nezmiznú, no všetko má svoju evolúciu. A vyzerá to tak, […]

Doba nekonečného množstva billboardov na každom kroku sa pomaly, ale isto končí. Tlaky sú z každej strany – z legislatívy, životného prostredia, bezpečnosti na cestách a pod. Mnohé krajiny už dnes tvrdo obmedzujú počty oficiálnych vonkajších reklamných plôch a „neoficiálne“ rovno odstraňujú. Billboardy síce hneď zajtra zo sveta nezmiznú, no všetko má svoju evolúciu. A vyzerá to tak, že nasledujúcim krokom by mohli byť mobilné reklamné plochy – na bicykloch, vlakoch, na autách. Vyspovedali sme Michala Varholyho, zakladateľa spoločnosti ADWRAP, ktorá z obyčajných súkromných áut vytvára reklamné pútače.

 

Michal, prečo sa zrodil ADWRAP?

Inovácie vznikajú väčšinou kombináciou potrebných skúseností a zároveň chuti vytvárať niečo nové – iné ako v bežnej praxi. My sa dlhé roky venujeme polepovaniu áut, ktoré nesú takmer vždy iba vlastný branding – logo firiem a korporácií, ktoré ich vlastnia. To je pochopiteľné, ide o najlacnejšiu a pritom veľmi efektívnu formu propagácie: médium (plocha auta) už existuje, tak prečo ho nevyužiť na reklamné posolstvo.

A práve tejto myšlienky sme sa chytili – prečo by sa mali využívať iba firemné autá? Prečo túto formu nepreniesť aj medzi bežných ľudí a ich súkromné autá, veď vlastnia rovnako kvalitné „plochy“.

 

Jedna vec je polepiť firemné autá, druhá predávať takýto typ plochy tretím stranám. Dá sa to vôbec?

To je tá náročnejšia časť. Keďže každá reklama niečo stojí, klienta vždy zaujíma jej efektivita, ako ju odmerať a ako celú reklamnú kampaň vyhodnotiť. Čiže to, či je daná služba hodná vynaložených prostriedkov. Klasické vonkajšie reklamné plochy je veľmi ťažké vyhodnocovať z pohľadu efektivity a ani to nie je v našom regióne bežnou praxou. V ADWRAP práve toto chceme robiť inak.

 

Pýtali sme sa Michala Varholyho, zakladateľa spoločnosti ADWRAP

Pýtali sme sa Michala Varholyho, zakladateľa spoločnosti ADWRAP

 

Meriate efektivitu každej vašej reklamnej plochy? Používate na to nejaké špeciálne zariadenie?

Áno, meriame. Riešením je zariadenie umiestnené v aute, ktoré vykonáva precízny monitoring lokality, času a ďalších parametrov mobilného reklamného nosiča. Do áut však nič nemontujeme, týmto zariadením je vlastný mobilný telefón šoféra auta. Stačí si len nainštalovať našu aplikáciu.

Zo samotnej mobilnej aplikácie sa ešte efektivita nedá určiť. Získané dáta párujeme s údajmi od tretích strán – zaľudnenosťou, migráciou obyvateľstva počas dňa, počasím, ročným obdobím, opierame sa o výskumy s očnou kamerou a mnohé ďalšie. Toto všetko vyhodnocujeme a následne vieme klientom dodávať priebežné aj celkové výsledky o ich kampaniach s presnosťou, akú sme inde zatiaľ nevideli.

 

Ukážka reklamy polepenej na aute

Ukážka reklamy polepenej na aute

 

Údaje, ktoré analyzujete, sú naozaj rozsiahle. Inde vo svete niečo takéto neexistuje?

Predtým ako sme spolu s Ladislavom Setnickým, spoluzakladateľom ADWRAP, spustili službu, bolo nutné, samozrejme, podrobne preskúmať stav v iných krajinách. V niekoľkých štátoch už niečo podobné funguje – napr. v USA, Veľkej Británii, začínajú v Rusku a Rakúsku. Nové trendy majú často paralelný rozbeh.

 

Ukážka reklamy polepenej na aute

Ukážka reklamy polepenej na aute

 

A keď sa na to pozrieme z pohľadu majiteľa auta, ktorý by mal záujem o spoluprácu, čo musí absolvovať?

Šofér potrebuje mať našu aplikáciu v mobile, spustí si ju, najazdí tzv. kvalifikačné kilometre, ktoré vyhodnotíme – napr. kde a kedy sa najčastejšie pohybuje – to slúži na to, aby sme zadávateľom reklamy vedeli poskytnúť plochy, o aké majú záujem. Následne si šofér zvolí z reklamných kampaní, pre ktoré si ho zákazník vybral, auto mu u nás bezplatne polepíme a jazdí ako každý iný deň. Ak prechádza cez územia, kde je kampaň aktívna, tak zarába. V aplikácii má prehľad o najazdených kilometroch a konečnej odmene.

 

Doba konvenčných billboardov postupne končí. Je to dôsledok vyvíjajúcej sa legislatívy, ale aj oprávneného záujmu ľudí o redukovanie takzvaného vizuálneho smogu. Ilustračné foto

Doba konvenčných billboardov postupne končí. Je to dôsledok vyvíjajúcej sa legislatívy, ale aj oprávneného záujmu ľudí o redukovanie takzvaného vizuálneho smogu. Ilustračné foto

 

Takýto komplexný produkt je asi náročné riadiť, ako to zvládate a kam máte namierené v blízkej budúcnosti?

Momentálne sa buduje obchodný tím a sieť partnerov. V spolupráci s inovačným štúdiom Launcher sa nám otvárajú dvere k reklamným a mediálnym agentúram, získali sme investora. Začíname pôsobiť v Bratislave, čo je logické – ide o najkoncentrovanejšie mesto na Slovensku z hľadiska potenciálnych klientov aj populácie, je to dokonalé testovacie miesto, no postupne zapojíme celé Slovensko a Česko.

 

 

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Doba nekonečného množstva billboardov sa končí: reklamné agentúry zistili, ako ich obísť

Doba nekonečného množstva billboardov na každom kroku sa pomaly, ale isto končí. Tlaky sú z každej strany – z legislatívy, životného prostredia, bezpečnosti na cestách a pod. Mnohé krajiny už dnes tvrdo obmedzujú počty oficiálnych vonkajších reklamných plôch a „neoficiálne“ rovno odstraňujú. Billboardy síce hneď zajtra zo sveta nezmiznú, no všetko má svoju evolúciu. A vyzerá to tak, […]

11. novembra 1111


Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019

Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019
PORADŇA

Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur

Ak sa pohrávate s myšlienkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.

13. septembra 2019

Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.

12. septembra 2019

SpaceX vynesie na orbit satelity superrýchleho internetu

Operátor SES vyšle sedem nových družíc na strednú obežnú dráhu na nosiči Falcon 9. Nové satelity výrazne zvýšia výkonnosť už osvedčenej siete O3b.

10. septembra 2019

Osobné financie

Narodenie dieťaťa z finančného hľadiska: na čo myslieť a ako ušetriť?

Narodenie dieťaťa je veľký životný míľnik. Človeku sa vtedy menia priority a vo všetkom uprednostňuje dieťa. Starostlivosť o dieťa sa však nezačína jeho narodením, rovnako dôležitá je príprava na jeho príchod a rozhodnutie nič nepodceniť.

10. septembra 2019

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

9. septembra 2019

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

9. septembra 2019

Lukratívny ekobiznis?

Londýn a jeho vplyv na energetickú revolúciu v Latinskej Amerike

Latinská Amerika stojí pred revolúciou vo využívaní obnoviteľných zdrojov a stáva sa tak predmetom záujmu mnohých investorov.

9. septembra 2019

Bell APT 70

Americký Bell pokročil s výrobou nákladných dronov s autopilotom, zaujíma sa o ne NASA

Lietajú na elektrinu na maximálnu vzdialenosť 56 km a unesú až 32 kg.

6. septembra 2019

Plejáda technických inovácií a úžasné parametre. Aj o tom je prvé elektrické Porsche, nový Taycan

Na svet prichádza doposiaľ najväčší konkurent pre Teslu.

5. septembra 2019

Vyskúšajte smoothie: recept ako na to, tipy a čomu sa naopak vyhnúť?

Smoothie valcuje svet a zdá sa, že len tak skoro tento gastronomický trend neutíchne. Spolu s nápojom sa veľmi darí aj smoothie bowls, miskám s pestrou zmesou ovocia, farieb, konzistencií a chutí. Vyzerá to tak, že čo nevidieť budú malé obchodíky so smoothie bowls za každým rohom a novinka určite neobíde ani Slovensko.

5. septembra 2019

Činohra SND má nového šéfa, je ním Peter Kováč

Dramaturgicky pripravil viac ako 100 divadelných inscenácií v rôznych slovenských divadlách.

4. septembra 2019

Píše Peter Bobik

Je dokonané… Dlh je bezcenný

Nízke úroky sú dobré iba pre dlžníka, ale čo ak veriteľ stratí motiváciu požičiavať, pretože sa mu to skrátka neoplatí? Aké dôsledky môže mať pre nás život v prostredí, kde dlh nemá cenu?

4. septembra 2019

Obľúbená 3008-čka dostala (hybridnú) štvorkolku. Ide o najvýkonnejší Peugeot súčasnosti

Už pri odhalení novej 3008-čky odznelo, že neskôr príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten čas nastal práve teraz.

3. septembra 2019