BMW postavilo špeciálny pick-up, ktorý kombinuje luxus, pohodlie a terénne vlastnosti

I keď mníchovský pick-up vyzerá veľmi atraktívne, sériovej verzie sa nedočká.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Bol to Mercedes-Benz, ktorý na európskom trhu uviedol prvý prémiový pick-up. Trieda X medzičasom prišla už aj s permanentným pohonom všetkých štyroch kolies a naftovou V6-kou, čím sa zaradila spolu s Amarokom na samotný vrchol v segmente. Teraz sa o slovo hlási prekvapivo BMW, tento pick-up z Mníchova však na cestách neuvidíte.

Vo veci je totiž projekt, ktorý sa svetu ukázal na BMW Motorrad Days a je výsledkom práce odborných stážistov z BMW Group v spolupráci s divíziou pracujúcou na koncepčných modeloch. Bavorský pick-up teda nie je sériovým, respektíve produkčným vozidlom, slúži len na akúsi ukážku toho, ako by pick-up od BMW mohol vyzerať. Ako však automobilka neraz naznačila, v blízkej dobe nie sú zo strany výrobcu ambície na vývoj vozidla tohto druhu, keďže nejde ruka v ruke s filozofiou značky.

Najluxusnejšie SUV ako odrazový mostík

Základným stavebným kameňom pick-upu je najväčšie SUV značky, teda model X7. Dokonca, ide o vyradený predprodukčný exemplár, ktorý slúžil na testovanie a bol určený na zošrotovanie. Karoséria bola predĺžená o 10 centimetrov, pričom vďaka početnejšie zastúpeným uhlíkovým kompozitom (strecha, zadné dvere, piate výklopné dvere) sa podarilo ušetriť až 200 kilogramov na váhe. 

Celý proces príprav a prestavby trval približne 10 mesiacov, podstatou jedno-kusovky je pritom zadná korba. Jej dĺžka je 140 centimetrov, po sklopení výklopnej časti sa však korba natiahne až na celkových 200 centimetrov. Podlaha i bočné steny sú obložené teakovým drevom, ktoré je lakované do lesklého odtieňu pripomínajúceho med. Ten pekne sekunduje farbe karosérie – modrý lak Individual Tanzanite Blue bol spolu s dreveným obložením inšpirovaným luxusnými jachtami. 

Na záver dodajme, že BMW pre účely prezentácie na spomínanej udalosti naložilo na korbu motocykel BMW F 850 GS, ktorý má predstavovať paralelu s pick-upom – kombináciu dynamiky, komfortu počas dlhej cesty a zároveň výborné off-roadové zručnosti. Žiadne bližšie parametre žiaľ nepoznáme, ostatne, keďže nejde o sériovku, asi ani nie sú veľmi podstatné.

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Renault zašiel poriadne ďaleko, preto nový Mégane R.S. Trophy-R prekvapí svojou technikou

15. júla 2019

Bentley oslavuje 100. výročie svojho vzniku pompéznym konceptom s výkonom až 1 340 koní

12. júla 2019

Modernizovaný Volkswagen Passat vstupuje na náš trh a spoznáva slovenské ceny

11. júla 2019

Prvý sériový elektromobil od Mini je realitou. Cooper SE má veľmi slušný výkon, dynamiku i dojazd

10. júla 2019

Renault chce s druhou generáciou modelu Captur nadviazať na veľký úspech predchodcu

8. júla 2019