Americká ikona prešla radikálnou zmenou koncepcie. Nová Corvette chce zaujať lacnou V8-čku

Chevrolet Corvette prichádza vo svojom ôsmom pokračovaní.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Niekoľko mesiacov sa o tom hovorilo a teraz predpovede nabrali reálne kontúry. Chevrolet totiž už dávnejšie ohlásil, že nová, v poradí 8. generácia ikonického modelu Corvette prejde zásadnými zmenami, čo sa koncepcie týka. Tieto slová sa napokon naplnili, keďže GM prezentuje C8 Stingray už ako superauto s motorom umiestneným uprostred, nie vpredu. Dôvodom radikálnej zmeny má byť skutočnosť, že vpredu umiestnený motor už dosiahol hranice svojich možností.

So zmenou koncepcie ide ruka v ruke i dizajn, ktorý je vskutku netradičný. Kokpit bol totiž posunutý dopredu o nemalých 42 centimetrov, čím vzadu vznikol priestor pre motor. Zároveň, predná kapota je citeľne kratšia. Vo výsledku tak nová Corvetta vyzerá úplne inak a možno povedať, že ikonický športiak stratil svoju výnimočnosť.

Úplne nový exteriér aj interiér

Prakticky jedinou spoločnou črtou s predchodcom sú podobne vyzerajúce koncové LED-kové svetlá, inak sa exteriér zásadne líší. Ba čo viac, v niektorých detailoch pripomína iné superšportové automobily. Vedenie GM tvrdí, že takýto krok bol nevyhnutný aj skrz menšie Camaro, ktoré sa vo vrcholných verziách nielen po stránke techniky, ale aj dizajnu až príliš približovalo ku Corvette. Po novom sa už ale veci menia.

Revolúcia neobišla ani interiér, ktorý už vyzerá podstatne futuristickejšie a technicky vyspelejšie. Dizajnéri značnou miery opticky odčlenili vodiča od spolujazdca, keďže medzi nich umiestnili masívny stredový tunel priamo nadväzujúci na palubnú dosku. Jej centrom je rozmerný displej s výrazným natočením na vodiča. Druhá, pre zmenu širokouhlá obrazovka sa nachádza priamo pred vodičom, konkrétne za netypickým volantom.

Hrubá americká sila

Srdcom C8-čky naďalej ostáva atmosfericky osemvalec – 6,2-litrový motor Small Block LT2 má slušných 369 kW / 502 koní a krútiaci moment 637 Nm. O prenos sily na výhradne zadnú nápravu sa stará novo-vyvinutá 8-stupňová dvojspojková prevodovka Tremec. Automobilka hlási, že zmena koncepcie priniesla značne lepšie rozloženie hmotnosti, pričom má ísť o najlepšie jazdiacu Corvette všetkých čias.

S paketom Z51 Performance Package dokáže novinka akcelerovať z 0 na 96 km/h pod tri sekundy. Už teraz sme zvedaví, kde až zájdu neskôr odvodené výkonnejšie a ešte ľahšie verzie. Mimochodom, sucha váha C8-čky je 1 530 kilogramov. Na záver dodajme, že Corvette C8 sa má začať vyrábať tesne pred koncom roka v americkom závode v Bowling Green. Prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať na rozhraní rokov. Na americkom trhu sa má základná cena dostať pod hranicu 60-tisíc dolárov, čo to je v danom segmente až pozoruhodne nízka cenovka.

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Volkswagen oslavuje milión vyrobených Touaregov. Takáto je história obľúbeného SUV zo Slovenska

23. augusta 2019

Ikonická RS6-ka prichádza v novom podaní. Rodinný superšport má 600 koní a stovku dá za 3,6 sekundy

21. augusta 2019

Odkaz na slávnu históriu Bugatti má 1 600 koní a astronomickú cenovku okolo 8 miliónov €

20. augusta 2019