6 bežeckých značiek, ktoré by mal poznať každý bežec

Beh je na veľkom vzostupe a vidieť to aj na Slovensku. Predovšetkým Bratislava žije behom oveľa viac, ako kedykoľvek predtým. Dobrou správou je, že tento relatívne nenáročný šport prinútil ľudí sediacich v kanceláriách robiť niečo so svojím zdravím a aj to, že mestá tieto aktivity vidia a vítajú. Veľmi pozitívne sa tiež dá hodnotiť prístup… Prečítať celé
Vydané 26. augusta 2016 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Beh je na veľkom vzostupe a vidieť to aj na Slovensku. Predovšetkým Bratislava žije behom oveľa viac, ako kedykoľvek predtým. Dobrou správou je, že tento relatívne nenáročný šport prinútil ľudí sediacich v kanceláriách robiť niečo so svojím zdravím a aj to, že mestá tieto aktivity vidia a vítajú. Veľmi pozitívne sa tiež dá hodnotiť prístup veľkých značiek, ktoré sú dnes ochotné sponzorsky podporiť veľké i malé bežecké podujatia, ktorých je extrémne veľa.

 

Intenzívna príprava na polmaratón alebo maratón si vyžaduje o niečo viac, ako len dve hodinky behu každý deň ráno. Pri nastavení vysokých cieľov do hry vstupujú aj potreby investovať do vybavenia – v prípade behu v prvom rade do obuvy a oblečenia. A v tomto prostredí existujú značky, ktoré možno nie sú tak známe a populárne, ich kvalita ich však predurčuje do vlastníctva náročných športovcov. Predstavujeme šesť takých značiek, ktoré stoja za pozornosť, ak to myslíte s behom vážne a klasika v podobe Nike a Adidas nie je to, čo si predstavujete.

 

Iffley Road

Britská značka Iffley Road sa špecializuje na návrh a výrobu športového oblečenia, ktoré spĺňa nároky pre klasickú estetiku. Oblečenie tejto značky je vysoko kvalitné, preferuje menej výrazné farby a konzervatívny imidž športovca. Cieľom značky je, aby sa jej zákazník cítil kultivovane, aby výstrednosť ponechával radšej na ostatných účastníkov behu.

 

Isaora

Značka Isaora vznikla v americkom New Yorku a predstavuje jeden z najkvalitnejších brandov so športovým oblečením na svete. V porovnaní s britským Iffley Road sa nebráni pestrejším farbám a materiálom, ktoré vo veľkej miere využíva napríklad aj Adidas. Napríklad tričká tejto značky majú zvyčajne tepelnou úpravou zredukované a spevnené šitia a švy, vďaka čomu sa znižuje riziko podráždenia pokožky a nekomfortu. Možno sa to zdá ako maličkosť, avšak v celkovej príprave na náročný športový výkon sú to práve drobnosti, čo v konečnom dôsledku rozhoduje o sekundách pred cieľovou čiarou.

 

INZERCIA

Soar

Soar pochádza z Anglicka, kde ju navrhuje Tim Soar a výrazne konkuruje vyššie spomenutému Iffley Road. Zreteľný je konzervatívny charakter oblečenia, či už máme na mysli dizajn alebo farby. Vyššie ceny jednotlivých kúskov je možné odôvodniť vysokou kvalitou materiálov a technológie výroby, pričom výrobca využíva dodávateľov z Európy a Japonska.

 

Inzercia

Satisfy

Ak boli prechádzajúce značky viac-menej konzervatívne, Satisfy je potom mimoriadne extravagantná. Zaraďuje sa medzi tie, ktoré oslovujú mladých ľudí so záujmom o nápadné, moderné a trendové oblečenie. Brand predstavuje riešenia aj pre lokality s nižšími teplotami a využíva textúrované materiály s grafickou potlačou, ktoré sa stali v módnom priemysle veľmi populárne.

 

Tracksmith

Tracksmith je v bežeckom svete niečo ako Polo Ralph Lauren. Jeho ústredným motívom je  mierne retro v modernom kabátiku a prvky typické pre britskú módu.

 

Saysky

Malá kodaňská spoločnosť vznikla v roku 2013 a jej prioritou je ponúkať také oblečenie pre športovca, ktoré mu nebude prekážať a podporí ho tak k lepším výkonom. Dizajny tejto značky sú menej konzervatívne, viac urbánne a v našom zozname by sme ho mohli porovnávať s americkým Satisfy. Škandinávsky charakter však perfektne pasuje do každého mesta aj u nás a v zámorí. Saysky síce vyzerá moderne a prémiovo, je však určená pre ľudí, ktorí móde nevenujú toľko pozornosti a preferujú funkčnosť a jednoduchosť. Samozrejme, že si aj v tomto prípade za túto jednoduchosť priplatia.

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Ľudské zmysly

Interocepcia: Šiesty zmysel, ktorý ovplyvňuje naše zdravie

  • Interocepcia je schopnosť vnímania vnútorných stavov nášho tela. Prejavuje sa napríklad pocitom smädu, keď telo signalizuje nedostatok tekutín, alebo tým, že si vyzlečieme sveter, keď nám je príliš teplo
  • Tento proces je kontrolovaný nervovým systémom a zohráva dôležitú úlohu v súvislosti so subjektívnym pocitom pohody a vnímaním vlastného zdravia